|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har försökt sälja min bil ett tag nu men ingen verkar nappa... Vad är fel? Det är en B3 3.2 Touring 1997. Den är fin under och inredningen men det finns små ytrostangrepp i någon kant etc men absolut inget allvarligt. Lacken är annars mycket fin och blank. Underredet är behandlat i omgångar på firma. Allt fungerar och mycket bytt eller uppgradetat. ACC renoverad och koppling och alla bussningar bytta, bilstein coilovers och H&R krängare mm. Kittad för lite bankörning men bara rullat pendlarmil till jobb. Går som en dröm i motorn och alltid servad på firma och det finns en tjock hög med historik. Jag är 3:e brukaren sen Jarls tog in den 98, och där jag köpte den 2010. Annons finns här: Länk | |
|
Tobbe76: Allt går och sälja heter det! Hade nog börjat med följande: 1. Har du fler bilder , gärna inuti. 2. Skriv lite mer fakta om bilen (möjligen) 3. Ytterliggare prisjustering. Inget ont om touring Alpina , men jag tror att mängden människor som vill ha en Alpina och då särskilt touring är mycket begränsad . Många mil har den gått också, och de avskräcker säkert också, fast du bytat en massa grejor på den. Min uppfattning och de är inte säkert det är rätt. Micke |
|
|
Alpina är inga lättsålda bilar, jag är inne på min tredje nu (en B3 BiTurbo Coupé) och köpte den med erfarenheten att den kan bli min för evigt... Jag hade bytt ut blinkersglasen fram till vita original, de flesta Alpinafantaster vill ha en originalbil. Prova annonsera på mobile.de, jag sålde min B3 3.2 Touring till Finland, min polare sålde en till Danmark nyligen och har tidigaresålt en till Tyskland så man får vidga sina vyer och ha tålamod ... |
|
|
Tobbe - det du skriver i din post är ju sånt man vill veta som presumtiv köpare - in med det i annonsen! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Om du inte visste något om din bil skulle du då som spekulant bli intresserad av den om du såg din annons? Troligen inte alldeles säkert! Med en så udda bil som du försöker sälja är förstås antalet spekulanter väldigt få och då måste du vara extra noggrann när du utformar din annons. Du har fått många bra tips här ovan. Använd dom och ställ dig hela tiden frågan "Blir jag så intresserad om jag ser denna annons att jag kastar mig på telefonen för att ta reda på mer?". Per L |
|
| Ser ut som en mycket trevlig bil som jag skulle kunna tänka mig att äga. Har dock två BMWs redan :) | |
|
En E36 är nog för gammal för att agera bruksbil för de flesta (iaf. i denna prisklass) så då återstår "entusiaster". Jag skulle lätt kunna se mej själv som entusiast och för mej går det bort med touring på en B3 som entusiastbil... coupe eller sedan vore krav för mej... (Dessutom skulla jag söka en B8 4,6a i såna fall) /Jonas |
|
|
Trevlig bil! Jag tror (!) att de flesta Alpina-spekulanter är ganska strikt ortodoxa när det gäller originalutförande. Med andra ord: Byt blinkersglasen mot BMW original vita sådana! Har du kvar originalfjädrarna/dämparna? Isåfall skriv det också! Sedan är det väl tyvärr miltalet som säkert skrämmer bort många entusiaster... Touring eller inte, personligen tror jag att touringen blir lite mer kult om några år än coupé och sedan. Som redan nämnts: Ta med alla positiva saker som du skrev i tråden men som saknas i annonsen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för kommentarerna. Vad tror ni om detta till ny annons? Det är en B3 3.2 Touring 1997. Ny besiktigad och nyskattad Säljes pga tidsbrist. Den är mycket fin under och i inredningen men det finns små ytrostangrepp i någon kant på dörr etc. men absolut inget allvarligt. Lacken är annars mycket blank och fin, nylackades innan jag hämtade den (på min begäran). Underredet är behandlat i omgångar på firma och fick beröm på besiktningen. Allt fungerar och mycket bytt eller uppgraderat. ACC renoverad och koppling och alla bussningar bytta, bilstein coilovers och H&R krängare mm. Kittad för lite bankörning men bara rullat pendlarmil till jobb.(3500-4000mil/år) Ligger mycket fint på vägen. Original delar som träpaneler, blinkers, stödlager, stereo med CD-växlare etc. finns och medföljer. Dämpare och fjädrar finns ej kvar då dessa byttes pga. att dom var slut. Går som en dröm i motorn och alltid servad på firma enl plan (3ggr/år) och det finns en tjock hög med historik och kvitton. Jag är 3:e brukaren sen Jarls tog in den 98, och där jag köpte den 2010. Skulle tro att den har det mesta i utrustning som fanns att få 1997 så som: Ställbar ratt (höjd) Elhissar fram och bak C-lås med knapp på nyckeln ASC+T Taklucka Svart innertak Helläder svart 6-vxl manuell (M3) Avtagbar dragkrok Dubbelsidig digital klimatanläggning Farthållare Hi-Fi paket Gummi och tygmattor Elspeglar (M3 orig) Beroende på pris ingår även CD med ipod interface och rattstyrning, extra uppsättning coilovers samt vinterdäck på fälg samt takräcke. |
|
|
Ser ut att vara en bra annonstext! Dock vill jag som många andra påpeka blinkersglasen. Hade jag stött på din annons hade jag klickat ner den så fort jag såg den pga blinkersglasen. Om det är snyggt är ju en smaksak, men de skiljer sig verkligen ifrån originalutseendet. |
|
|
Den här skrivelsen ser mycket intressantare ut, och skulle man vara spekulant ,så inger den här annonsen att du är seriös. Lägg till lite fler bilder, och gärna då i kupen bla.... Micke |
|
|
Har uppdaterat annonsen, lägger ut länken när den är inne. Tack för era synpunkter! |
|
|
Länk Hoppas på denna, tack igen! |
|
|
Vem nobbar en bil för blinkersglas??? Som bilköpare får man väl tänka lite vad man kan fixa till själv... |
|
|
Visst är inte blinkersglas någon större kostnad i sammanhanget men eftermarknadsprylar med "mysko design" skickar signaler...något som många är känsliga för, särskilt de som köper Alpina-bilar. Så jag tror det är en mycket god idé att montera tillbaka originalblinkersglasen igen och sedan ta nya fotografier! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Om man ändå är inne och petar på detaljer som färg på glas, som går att byta...Jag reagerar på att det står att den säljs på grund av tidsbrist. Skickar verkligen fel signal till mig. Har du inte haft tid att sköta den? | |
|
Detta är er märkligt fenomen att alpinor ska vara så svårsålda. Det är ju i mina ögon en m3 fast lite mer unik. I och med detta så hade jag nog föredragit en helt original, men det går ju byta till originaldelar efter köp. Skulle själv gärna äga en, men då som många säger helst inte touring. |
|
| Fixa de där små "ytost grejerna" är mitt råd. Skulle jag vara intresserad av din bil så skulle jag förmodligen tveka pga de där små "ytrost grejerna", en liten grej blir ofta betydligt större än man tror. Så antingen så fixar du dessa små-grejer, eller så nämner du de inte i annonsen eftersom de är verkligen pyttesmå o inget man ser/märker om man inte vet var man skall kolla. Du bör givetvis påtala dessa brister för en seriös spekulant, om de inte upptäcker dessa själv...Skulle istället skriva nåt i stil med "Bilen lackerades om för 3 år sedan, lacken är i mycket gott skick, med en del stenskott,repor, skav o någon mindre lackdefekt efter stenskott eller liknande" | |
| Hm...Får man fråga va kärran drar på långväg, säg 130-140 knyck? Hur ligger dessa i försäkring rent generellt? Snackar vi "M3" klassning? Eller är det mer human priser? | |
|
Robert: tidsbrist i detta fallet är att jag inte hinner använda den, och en bil ska användas. Nu kör jag den ca 1g/v bara för att den ska rulla lite. Bilar ska användas... Dawwe: långkörning är den snål, gjord för att gå på Autobahn.. Jag körde en del från Skåne till Östergötland innan och i de hastigheterna plus 150 på 120 sträckorna så ca 0,9. Har bara kommit över en förbrukning på litern när jag hade takboxen på under en semester men annars aldrig oavsett körning kommit över litern. Kanske säger mer hur jag kört den... ;) Rekordet på den sträckan är 0,83. Försäkringen beror ju på men när jag körde över 2500 mil/år helförsäkrat så ca 11000kr/år, Max 2500mil ca 9800kr/år. Nu är den entusiastförsäkrad så Max 500mil/år för 1176kr/år |
|
| Ok. Är lite små intresserad, men bilen skall isf ges bort i present, för att bli en bruksbil. O då är försäkringsdelen rätt viktig. Man kan säg att den drar som en 328i ungefär enligt dina siffror. Ska fundera lite om det är rätt bil att ge bort o bruksa, av erfarenhet vet jag att bilen kommer bruksas rätt "hårt" o gå i snitt 3000mil/år. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.