|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var sitter den?? är det den som sitter (framifrån sett) till vänster om kylaren med ett kontaktstycke? Har fått felkod 9C54 på klimatanläggningen "ingen kommunikation + permanent".kan vara kabelbrott med. Är väl givaren som känner om den ska ta "inneluft" vid köåkning ist för friskluft på autoläge. (tror jag). Mvh Jonas B. | |
|
Hej Den sitter framför passagerare sidan på kupefiltrets hållare, alltså plathuset som håller kupefiltret. på plats |
|
|
Hittade den, såg den även i realoem. Mäter man på den är den ok. även spänning till den. Måste ha varit ett tillfälligt glapp då jag bytte cupéluftfilter. Mvh Jonas B. |
|
|
Tack förresten. Mvh Jonas B. |
|
|
Vill bara tala om för andra: Bmw säger att det är ett vanligt "fel" som inte är fel. Dvs att det ger felsignal även om det fungerar helt riktigt. Mvh Jonas B |
|
| Brynet: Hur mäter jag upp om denna funkar ? Har samma felkod. | |
|
Jag bara ohm-mätte att det inte är avbrott. Kollade även kontakten. Mvh Jonas B |
|
|
Är det konstant ström på kontakten med bilen igång eller måste nån särskild knapp på klimatanläggningen vara intryckt ? |
|
|
Hur ohm mätte du sensorn. Jag kan mäta mellan två av stiftn och får ett ohm värde. Mellan dom andra stiftena får jag inget värde. Var det lika för dig? |
|
|
Mätte strömmen på kablarna till sensorn ena är jord en är på 4,8v också sista är På 12,5 volt. |
|
| sxv: Har du felkod på sensorn ? Ska prova mäta min givare nästa vecka så kan jag återkomma med vad jag fick för resultat. | |
| Ja samma fel kod | |
| sxv: Ohm mätte mellan alla stift, fick inget värde alls så jag har beställt en ny givare. Får se om det löser felkoden. | |
|
Roffa: ja då skulle jag tro att det är felet, när då får den nya Kan då ohm mäta på den och posta svaret här så får jag Också svart på vitt om det är fel på min. |
|
| sxv: Det kan jag göra, återkommer då jag fått den. | |
| sxv: Nu har jag mätt den nya givaren mellan stift 1 och 2 får jag 117K ohm, den gamla givaren visar inget värde alls mellan dem stiften. Ska prova radera felkoden till veckan och se om den slutar komma tillbaks. | |
|
Roffa:ska mäta min imorgon, tror dock att jag har samma värde som din nya. Tack för återkopplingen. |
|
|
Felkoden är numer borta så givaren var tydligen trasig. |
|
| Fråga: gav felkoden några felsymptom? Jag tycker att det blåser rätt dåligt från kupéfläkten i min och jag har felkod 9C54. | |
|
Lus: Märkte ingen skillnad annat än felkoden i min bil före/efter bytet av givaren. //Roffa |
|
|
Givaren mäter ”avgaser” och stänger uteluften vid kökörning då det blir mycket dålig luft. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.