|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ni haft problem med att dra kopparrör tidigare? Gory vart köper man rör i kopparnickel på rulle? Det mesta som säljs verkar bara vara koppar. Är det originalrör som gäller då? |
|
|
gOry, menar du denna texten: " Klamring av bromsrör bristfällig " Var står det att rören skall klamras upp var 15:e eller 20:e centimeter? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
delorian: Jag köpte 5-meters rulle på biltema, men de var ett par år sen sen sist! Länk Men även autoexperten och mekonomen har, mekonomens bromsrörs-satser ser ut att vara kopparnickel ifall man ska tro bilderna. Johan B: Om du köper deras bok så kan du läsa det, om du gör en snabb googling så ser du vad folk som bygger egna fordon brukar rekommendera för att slippa bli underkända på en slutbesiktning! Bilprovningen ser nog inte så noga på detta men de betyder väl inte att man bara ska skita i det? Att människan är naturligt lat vet väl alla, och att verkstäder föredrar förmodligen koppar för de är lättare att jobba med och något billigare, men bromsrör behöver förhoppningsvis bara bytas en gång per bil så varför snåla när de är en sån liten extra kostnad! Så länge stålrör används så kommer problemet alltid finnas, om man inte rostskyddar rören när bilen är ny! |
|
|
Det mekonomen säljer är kopparrör och det är det vanligaste numera. Om man sätter fast bromsröret säg 20cm mellanrum men utökar det me 30 cm över tanken eller på nåt annat ställe så borde det väl inte påverka nåt då det sitter fast och inte rör sig. Oavsett om det sitter m 15 cm eller 40 cm mellanrum så ska de inte röra sig alls. |
|
|
Du får be om det! Rören jag bytte på på en mopedbil Piaggio ape 50 dessa byttes just för att dom var i koppar, helt sönderoxiderade gick inte att återanvända.. Dom rören måttbeställdes faktiskt på mekonomen i kopparnickel. 9000mil på mätaren. Men jag tror inte vi kommer nånstans i denna diskussion, alla gör precis som dom vill. Men de kan va värt att googla koppar vs kopparnickel om man fortf inte är övertygad om dom klara fördelarna! |
|
| Jag tycker du svarar rätt bra på mina frågor det är ju inte direkt tyst i tråden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.