|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Har nu lånat en multimeter men mäter jag i serie så är bilen död. Den pallar nog inte. Däremot så bytte jag kupefläkt idag och när jag skulle nolla airbag koder som dök upp så såg jag också "Relay rear demist failure". Kanske kan det vara ett spår. Lite kuriosa, jag rev inredningen ända fram till fläkten på 18 minuter idag. Måste nästan vara svenskt rekord. Fjärde gången på två månader så man börjar lära sig.... |
|
| hehe då kan det mycket väl vara elbakrutan som spökar alltså! | |
|
Vad mätte du i serie och hur? Strömförbrukningen kan aldrig vara 0 det finns alltid minnen som drar etc. |
|
| Mäte i serie på jordkabeln, instrument visade nada och inte ens innerbelysningen tändes. | |
| "Mätte". | |
| Provade igen, handhavandefel med instrument.... ca 7,5A med tänding av med innerbelysning på och 2,5A med innerbelysning avslagen. | |
| Med tändning på 20A och väldigt varma kablar på mätinstrument. | |
|
2,5A är allt avstängt lusen, kupebelysning radio, fläkt m.m.? Isåfall så hade jag ryckt lite säkringar och reläer. |
|
| 2,5 bil avstängd i "awake mode". Innerbelysning släckt. | |
| och i sleepmode? | |
| Har ju inte gått en kvart än ;-) Återkommer | |
|
Bra jobbat! Min första tanke när jag såg 5 ampere för innerbelysningen, var att det är mycket. 60 watt (5 * 12 volt). En 60-eatts lampa i bilen är BRUTALT mycket ljus... :) Men eftersom det sitter en hel del lampor i bilen, det är väl två i taket, en i varje öppen dörr (underkant) och en i bakluckan (om den är öppen), så 5 A är väl kanske inte så konstigt? Eller? Och 5 A ska den kunna dra i 10 - 20 timmar utan att batteriet blir helt tömt. Lät ju lovande med felkoden om elrutan - men den borde väl dra en 30-40 ampere? |
|
|
40mA i sleepmode, normalt antar jag. Med tändning på drar innerbelysning 5A Säkring 56 Navi Radio 5A Då kommer jag ner i 7A med tändning på. |
|
|
Strömförbrukningen ser ju normal ut. Vad visar mätaren om du mäter spänning över polerna och bilen igång? |
|
|
delorian, 13,8-13,95 V |
|
| Då skulle jag säga att laddningen är ok | |
|
Då återstår ju egentligen bara batteriet. Har ett extra hemma ska ladda ordentligt och sen prova med det. Tusen tack för hjälpen och skål, nu blir det en Guiness på uteplatsen. Slutmekat för idag. |
|
|
4x5w i dörrar 10w i tak fram 10w tak bakdörrar x2 2x10 wbagage =20+10+10+20=60w :) |
|
| Åk till ett ställe som kan belastningstesta batterier Mekonomen meca okq8 brukar ha då ser man direkt om det är dåligt. | |
| Ska kolla med okq8 där jag köpte det, garanti finns så man kan ju alltid hoppas på ett nytt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.