|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Min Z3M gjorde sådär också, men jag kunde dutta till på gasen så gick den ner till rätt tomgångsnivå direkt. Därav misstänkte jag gasspjällspotentiometern, monterade bort den tog den till BMW, mätte ohm och det skiljde väldigt mycket mot mätvärdena på en ny så den byttes och problemet försvann. Lycka till |
|
|
Idag är den inne för 5:e gången på BMW... (Förutom att försöka lösa tomgångsproblemen så var det dags för inspektion 2.) Om de inte lyckas lösa problemen denna gång får jag testa Askens alternativ i Huddinge eller liknande. Iaf blir det en verkstad som kan kika på den direkt. Hade hoppats att de kunde börja direkt då bilen var genomvarm och hade en tomgång på ca 1200 när jag kom dit idag (3 minuter efter öppning), men det verkade som att den fick stå och bli fisljummen igen innan de tar in den = normalt sett inga problem. |
|
|
Hej, Har du fått någon rätsida på din bil? Min verkar nämligen lida av samma symtom numera, tyvärr. Med vänliga hälsningar, Tobias |
|
|
Har du fått ordning på problemet? Jag renoverade vanosen igår med hjälp av Beisan systems kit. Tomgången är bättre direkt efter start, det rassel jag hade försvann och det finns mycket mer och jämnare kraft än vad jag hade innan. Det har varit sanslös roligt att köra igår och idag. Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.