AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
16.563

Blocket.se - en skitsida?

Sida 3 av 3
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag vet några som håller på att knåpa ihop ett förslag till ett alternativ. Dessutom kommer det att kosta lite och ingenting att annonsera där.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tror det blir rejält svårt att rubba Blocket, många har försökt utan att lyckas. Oavsett vad man tycker om sajten så funkar den, har själv sålt mycket via den, men jag tycker avdelningen bil blivit rejält mycket sämre då den närmast tagits över av så kallade privathandlare.
Ja, mängden hemmahandlare har exploderat. För det mesta ytterst oseriösa att ha att göra med, och inget jag frivilligt går i närheten av då man vet att deras enda incitament är att gå med vinst på affären. Just vinstintresset gör att jag litar mindre på dem än personer som säljer bilen de ägt i flera år.
Karl-Hilding
Min farfar var skrothandlare, min var bilhandlare och själv är jag i databranschen.
Är det någon som litar på en privathandlare??
Jag litar mer på en seriös person som säljer bruksbilen han ägt i tre år än en hemmahandlare som säljer bilen han köpte billigt tre dagar tidigare.
Hemmahandlaren går jag som sagt inte i närheten av, privatpersonens bil kan jag iaf tänka mig att åka och titta på.

Populära fraser när man råkar inga en hemmahandlare brukar vara "Jag säljer min frus bil" och "Endast en ägare". Nästan så att de verkar förutsätta att man inte kollar upp bilen.
"Råkar ringa", inte "råkar inga". Stackars Inga har inget med detta att göra ;)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Försökte lägga ut min Golf som jag köpte för några veckor sen när min vanliga bil åkte in på en månads lackering. Blev såklart nekad då jag betraktas som en bilhandlare.

Någon som vill hjälpa mig göra en förlustaffär på min Golf 4a så är det bara att höra av sig.

Ska testa eublock som någon tipsade om också.

Vore kul om Blocket fick ordentlig konkurrens! 195 kr ville dom ha för min annons som nekades nu. Helt sjukt egentligen att betala ca 200 :- för en bilannons. Fanns ett tillval också - ca 300 kr för att den ska hamna högst upp varje vecka! Ocker..
Även jag fick meddelande att jag skulle vara en bilhandlare sista jag sålde.

Jag skrev då att bilen "säljes av privatperson, ej bilhandlare" sen gick den igenom.
Då ska ni veta vad franska Blocket har börjat göra, farsan min har ett ställe i Frankrike han håller på att sälja och det har alltid gått bra att lägga in annons i Sverige på den franska sidan, men inte längre, de har börjat köra med att kolla upp i systemet vilken IP annonsören har och om det är utanför regionen så får man ett meddelande om detta.

Så nu får han lägga in annonsen när han är i Frankrike eller helt enkelt köra en VPN historia för att lura systemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.