|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Visade sig att säljaren när han skulle ställa på bilen bara hade de mer etablerade bolagen att välja bland i listan från Transportstyrelsen, så det blev åtminstone för tillfället LF. LF var dock vidrigt dyra när jag sökte tidigare. Över 9400 kr/år för en 43-åring i Luleå som bor i bostadrätt och parkerar bilen i flerbilsgarage. Hutlöst. Ska kolla med dem via telefon imorgon. Av erfarenhet vet jag att LF här Luleå är bra att ha att göra med. Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. |
|
|
Lux: Vad är det för bil? Hur gammal är den? Gått hur långt? Om det är en bil som är ny eller nästan ny så spelar det ingen roll vilket försäkringsbolag du tar, i stort sett. Det beror på att du i så fall har nybilsgaranti som täcker i stort sett allting surt som kan hända med bilen förutom möjligtvis ett stenskott. Är den 2-8 år gammal och har gått max 10/12.000 mil så tycker jag du skall ta ett BRA bolag och inte ett billigt. Ett bra bolag har en maskinskadeförsäkring med bred omfattning 8dvs täcker mycket) och då har Gjensidige, If, BMW Original och Trygg Hansa bra. Om det är något som går sönder på en halvny BMW så är det i allmänhet elektronikgrejer. |
|
|
320d xDrive Touring -09 med 7300 mil på mätaren. Var inne på LF Norrbotten idag och fick då ner premien till 7800 kr/år. Ytterligare rabatt om jag blir bankkund, vilket är mycket troligt att jag blir. Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.