AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.226

Vilket bolag ska jag ha?

Sida 1 av 2
Lu
70
Lux Luthor
320dA GT xDrive -17
Har precis bestämt mig för en 320d xDrive som jag hämtar på lördag. Frågan är nu vilket bolag jag ska teckna försäkring hos. 700 kr/mån hos BMW Original, 552 kr/mån hos Watercircles eller 470 kr/mån hos Solid.

Vilket bolag är bäst att ha att göra med då något oförutsett inträffar? Vilket ska man absolut undvika?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Ta ngt väl etablerat bolag, det får du igen den dagen ev något skulle inträffa.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Skulle jag välja så skulle jag ta BMW försäkringen , har dom själv och haft med dom att göra och det fungerade kanon för min det det är min egen erfarenhet
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Jag undviker numera allt som har med IF att göra (inklusive Porscheförsäkring och BMW Originalförsäkring).

Länsförsäkringar gav mig en vettig premie.

Men det där är så individuellt, bor du på andra sidan gatan, har en blå bil och prenumurerar på Östgötakuriren kan premieberäkningen falla helt annorlunda ut (detta var ett försök till lite ironi).

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är det de tre billigaste?

Eller har du inte kollat Trygg Hansa, Länsförsäkringar, Aktsam, IF osv erbjuder?

azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Om du har köpt av en handlar bruakr dom erbjuda en försäkring i 6 månader till mkt fördelaktigt pris i samabnd med köp...
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
EDIT: "handlare brukar" och "samband"... hade lite bråttom där..
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Just i år är Folksam överlägset billigast på alla BMW jag har kollat premie på.
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Medlemskap i Motormännen är ofta fördelaktigt om man nyttjar deras försäkringspartner i mitt fall är det ingen liten peng det handlar om med fria mil.
pl
45
plan_a
530xd Touring -16 F11
320i Sedan -87 E30
Dina försäkringar brukar vara billiga och har varit bra dom två gånger jag behövt hjälp. Ett påkört rådjur med trasig kofångare, lampa och framskärm till följd. En räddning då bränslepumpen la av 80mil hemifrån.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Solid har funkat för mig vid missöden. Inga problem när jag körde sönder en fälg, fick 4 nya utan åldersavdrag. För en vecka sen låste jag in nycklarna i bilen och fick hjälp inom en timme utan självrisk.

/Rikard
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Lus, kollade Folksam nyss på min bil när jag såg ditt inlägg. 1149kr/månad hoho. Trygg Hansa ca 5500kr/år. Trygghansa och Länsförsäkringar överlägset billigast för mig.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har BMW Originalförsäkringar och de har löst de problem vi haft på ett väldigt bra sätt så jag lär fortsätta med dom. Kort telefonkö och smidig service.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Håller med wiberg!
Sådan service uppskattas!
Har oxå original försäkring bmw, fungerar felfritt dom gånger jag har haft med dom att göra, bra service, det får kosta ngn krona mer om det så skulle istället för att bli rund kopplad och telefonk
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Håller med både Ethel och Wiberg:

Bmworiginalförsäkringar / IF har alltid löst problem som uppstått, alltid på bästa sätt, man får alltid bästa personliga service, och amn kan alltid komma i kontakt med den handläggaren man har. Kommer inte att byta bolag om inte dom blir oerhört mycket dyrare än motsvarande annat bolag.
ma
7.450
marin849
Hur ligger BMW-originalförsäkring i premie jämfört med övriga för er?
För mig (33 år, skadefri 15 år, i Linköping) är BMW org ca 120% över Trygg Hansa, LF och Aktsam.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kollade runt lite när vi band om senast och då låg de bra till i pris för oss. De flesta bolag landade på ungefär samma pris skulle jag säga, inget som stack ut nämnvärt.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
marin849: ja...det är ju så, därför är dessa trådar helt värdelösa :)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Fast frågan i det här fallet var ju hur försäkringsbolagen hanterar sina ärenden vilket är en rätt intressant fråga.
ma
7.450
marin849
Jag har haft två maskinskador, ett dörruppslag och blivit påkörd bakifrån vid rödljus. Trygg Hansa har fungerat utmärkt, dvs jag har inte märkt nåt av dem mer ett par telefonsamtal per skada. Jag har också fått välja verkstad/plåtverkstad/lackerare själv (givet att de var anslutna till det där centrala systemet som försäkringsbolaget och verkstäderna har) vilket jag värdesätter väldigt mycket!

Dom har också varit OK med att jag "lagt mig i själv". När styrdonet brann upp bytte jag först tändspolen själv bara för att konstatera att utgången i styrdonet var brunnen också. Ringde Trygg Hansa som då undrade om jag ville att de bärgade bilen till verkstad för lagning (ville jag inte), sen drog de av tändspolen jag redan betalat från min självrisk. Utmärkt. De har varit väldigt snabba med att godkänna offerterna från verkstaden också så jag har inte behövt vänta.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Wiberg: sant där, min miss
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.