AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.867

Frånåkt av gammal volvo v70

Sida 2 av 2
Visa användare
97
Viktor_89
525iA Touring -04
518i -87
840cia individual -93
325 kompressor -93
Det kanske är så att din kompis har chiptrimmat sin volvo i smyg men han låsas att den fortfarande orginal hehe
Visa användare
68
Awelon
525iT -02
Ja ni har såklart rätt allihopa :) Visst åker man bättre i bmw'n. Den trivs verkligen på höga varvtal och hastigheter. Det gör inte volvon. Det som irriterar mig mest på bmw'n är växellådan. Förstår inte hur bmw kan ha byggt bilen med en sådan missanpassad låda. Hade ju lätt fått plats med 1-2 växlar till med tanke på hur tätt dem ligger.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag tycker växlarna är bra stegade, men det saknas en överväxel (en högre växel än den man
når toppfart på)!
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Finns många bilar som är snabbare än BMW rakt fram, men det är få bilar som ger samma helhetskänsla :)

Jag bytte t.ex "ner" mig prestandamässigt när jag sålde min 9-5 med steg 3 och 270 hk till fördel för 535:an jag kör nu. Har inte ångrat mig kan jag säga.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Håller med dig Awelon! BMW borde ha kört 6-växlad på sina raka sexor redan 20 år tillbaka
Jo
187
Johan_e39
520dAT M-sport -09
Har kört många 850 T5, både 210 hk och 225 hk. Visst är dom piggare än 525´an (iAT), inget snack om saken... Men i Volvon så sitter man nästan och skriker åt varann i 140 km/h. I Bmw´n sitter man och samtalar i låg ton i 200 km/h. Volvon vill orma av vägen i snäva kurvor i 140, Bmw´n tar dom med ro. Kan fortsätta hur länge som helst varför jag gärna blir frånåkt av en gammal T5´a :) Kör man en kurvig väg så har nog inte gammelvolvon mycket att hämta om nu inte nån jävla dumskalle som inte är rädd om livet kör Volvon.
Visa användare
68
Awelon
525iT -02
Just sätet tycker jag är bra, nog faktiskt bättre i volvon. Ljudet är överlägset i volvo med. Men där tar det nog slut. Sen är det bmw resten av vägen när det gäller komforten :) Den går fantastiskt tyst och stabilt på vägen.

Blir till att byta ljudsystem i bmw'n nån gång i sommar. Det låter förskräckligt :P Men det ska inte va så svårt att pilla in en uppsättning bättre högtalare. Får hoppas det räcker.
V70N är ändå rätt tyst i höga farter - och går stabilt också. Men BMWn går bättre :-)
850 var däremot sjukt bullrig redan i laglig hastighet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.