|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När jag kör ibland så går tempmätare upp i Max startar jag om så e den normal. Någon som varit med om detta eller vet vad de kan vara. Kan det vara en felkod som bilen visar. Skulle uppskatta svar snart. Med vänlig hälsning, Markus Pennings | |
|
Hej Marrkel Jag känner igen symptomen, för mig löste det sig genom att byta temperatursensorn som sitter på kylslangen. Nr 21 på bilden i länken. Länk Men det kan ju vara något annat som strular i ditt fall, finns säkerligen fler artiklar som påverkar detta fel. Mvh |
|
|
Inga stora pengar att testa byta; Länk |
|
| Tack så mycket ska beställa imorgon och prova | |
|
Testa du detta, jag har nämligen samma problem på min nämligen =) //Kim |
|
| Har beställt lägger upp när jag provat men de kan ju ta ett tag innan man märker om de funkar för de e ju bara ibland den gör så. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Kan vara H2O pumpen också - impellorn lossnar/slirar från axeln lite då då. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Marrkel: Glöm inte skriva här sen hur det gick nu bara ... //Kim |
|
|
Jag har bytt givaren nu. Det har inte hänt än men det var ju inte jätte ofta den gjorde så. Har kanske kört 40-50 mil utan att det blivit något. Så jag tycker att du oxå ska prova, ursäkta att det tagit sådan tid har knappt hunnit köra. Tack alla som hjälpt till. Med vänlig hälsning, markus |
|
| Har samma problem men händer typ varje körning och har testat byta givaren ingen skillnad, även testa köra 10mil den ligger alltid på max tills man sänger av startar om bilen, men hoppar rätt snabbt upp till max igen :/ | |
| Det kom aldrig tillbaka för mig efter att jag bytt den tempgivaren | |
| Du bytte den som sitter på vattenpumpen mellan insugen va? | |
| Den som visar i andra inlägget | |
| Ja nu såg jag den har jag inte testat byta då finns det alltså 2st givare ska kolla upp den där med! :) | |
| 👍 | |
|
Tjaba, Jag hade exakt samma symtom. Lösning: Bytade thermostaten. Jag tror att när thermostaten är kass tar bilen extra lång tid på sig att få upp värmen då varnar eller buggar bilen genom att maxa ut tempmätaren.. |
|
|
Har testat byta båda givarna nu men det fungera ändå inte. Borde ju inte kunna vara termoststen tkr man då den ska bara öppna stänga vid rätt temp å värmen funkar ju klockrent o bilen å tempen ligger på ca 76 grader lugn körning borde ju vara givarna som sköter sig till mätaren eller har jag fel? |
|
|
ja alltså det är ju upp till dig att vilja laga din bil. antingen lyssnar du på folks filosofer eller så provar du tips ifrån någon som löst samma fel i verkligheten. Byt termostaten. |
|
|
Okej, är de mkt jobb byta den? |
|
| Enkelt och billigt | |
|
Uppdatera motorstyrningen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.