|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| GE, missade den lilla detaljen, men jag har ju inte köpt ännu :) Tack för infon Johan, känns som jag står över denna vagn. Fasen, den var ju nästan hemma :) | |
|
Ett klokt beslut Robert. Det finns många fina e46 cabbar tillsalu. Men du får gå upp till ca 135 tkr för att hitta bra exemplar. Köper du en billig så får du bara problem och då blir det inte roligt. E |
|
| Så om jag höjer mitt pris till 135 blir den helt plötsligt bra? ;) | |
| Robert-Nej jag menar att regad ägarinna är skriven på samma adress som ägaren till nämda bilfirma..Ungefär så | |
|
Snajdaren, yes exakt så är det! E |
|
| Ok, Murpz, tack för infon. E, håller inte riktigt med dig att det per automatik blir bättre bara för att man går upp i prisklass. Jag har inga direkta krav på motorn i en cab, det är en glidarbil för mig. Min förra E36:a gav jag 40 för, sålde hardtoppen för 5 och senare hela bilen för 47, så det blev en rätt hygglig affär trots att den var billig. Jag hade grymt trevligt med den billiga vagnen. Sedan har jag inte samma krav på utrustning på en cab heller, men vi är olika. | |
| Jag tycker inte heller det är något problem med färgen på den där guldgula. Kanske inte den färgkombinationen JAG hade valt vid nyköp men det är ju det som är charmen när man köper en begagnad bil. Man får den liksom som den är. | |
|
En bil blir inte automatiskt bättre för att den är dyrare. Men Deeds som startade tråden sa följande: Men istort sett alla jag kikar på är importerade... Känns som om det knappt sålts några svenska. Jag vill ha en e36 eller en e46. Gärna med m-paket och självklart i fint skick. Vill du köpa en svensksåld e46 i fint skick med m-paket så får du enligt min uppfattning betala från ca 135 tkr. Givetvis kan man köpa en billigare bil men en billigare bil kan bli dyrare i längden. Sen är tyvärr bilaffärer i princip alltid dåliga affärer. Men nu när solen lyser är det underbart med en cab! E |
|
|
Uppdrag övertalning är i gång! Tack för all input. Har tänkt att vi skall åka och prova en så hon får känna på. Hon har ju erkänt att hon inte åkt i någon tidigare så hon har ingen aning om hur det är men att hon kan tänka sig att det inte är någon stor sak.. Lets go! ;) Tack för all input. Fortsätt gärna diskutera importbilar och cabbar. Mycket intressanta inlägg och bra feedback hittills. |
|
|
Hej. Härligt med cab! Köpte en 330 -01 förra veckan. Sv.såld, knappt 11000 mil för under hundra papp. Har kört den några mil och oj vilken härlig sång det är i motorn. Var välskött, ingen rost och endast lite, lite slitet förarsäte. Ska in på rekond och sedan ska jag byta ut smågrejer så att den kommer bli finare och finare. Lycka till och överväg 330 över 325. Modellen är en blivande klassiker, enligt mig:-) Lägger upp några bilder när den är i ordning. /Jonas |
|
| Om inte övertalningen går som den ska kan du alltid sexvägra, då brukar det lossna. Seriöst, jag tror hon faller om det är rätt dag ni provkör. Argumenten till varför ni ska ha en cab finns ju i tråden. Lycka till! | |
|
Robert, sexvägra, bra förslag! Men hur gör Deeds då när han får köpa cab och frun efter 9 månader inser att barnvagnen inte får plats i bakluckan? Mina barn älskar att åka nedcabbat. Det är jag som tvingas sätta gränsen eftersom jag är rädd att de ska bli förkylda. Grattis PJV - fixar du vädret samtidigt som du piffar upp bilen? E46 är en ovanligt snygg BMW modell enligt min uppfattning - den snyggaste 3-serien någonsin. E30 cabbar är lite av en klassiker idag så det finns nog möjlighet att även E46 cabbar blir klassiker i framtiden. Är det någon som vet hur många e46, e36 och e30 cabbar som byggts? E |
|
|
Håller med om att du ska försöka hitta en fin 330 före de andra. Motorn är en riktig pärla jämfört med andra samtida maskiner. Sången är underbar men kan gott förbättras lite. Jag monterade en Eisenmann slutdämpare på min. Valde ljudnivå RACE och 2x76mm slutrör. Ser mycket snyggare ut och låter i mina öron sagolikt. Min har idag gått 10300 mil och kör den bara på sommaren. Har utrustat den med BMWs hela Performance delar och kommer att ha den så länge jag kan försvara mig :-) Svart metallic och svart skinn och självklart M-paket. Är en ren njutning att både köra och bara beundra där den står på uppfarten. Väldigt vacka linjer i synnerhet med taket och rutorna nere. Jag tror att fina välskötta e46 cab kommer att vara eftertraktade länge. Om dom blir klassiker, det återstår att se. Vad som krävs för att en bil ska uppfattas som en klassiker är lite oklart för mig... Niklas Fransosen |
|
|
Snajdaren... Har du lite fler bilder att skicka till mig? nilwert@gmail.com Sexvägra....Slutar väl med att det är bara jag som blir lidande. hahaha Ska försöka hitta en handlare häromkring (dalarna) som har något i lager som vi kan testa så kanske hon vänder ;) |
|
| Yes, fixar det senare ikväll. | |
| Mitt råd är en M3 E36 3.2 Cab! Går bättre än en 330i, snål (0.85 i 130 på 6:an!), fina examplar för runt 100" o uppåt. | |
Karl-Hilding |
E36 328 Cab, om man hittar en fin sådan är mer rätt än att skjuta över målet med M3 E36 Cab! |
|
Mitt tips är att fundera på två saker först. Nummer ett är att sätta en budget på vad det får kosta. Det är ju lite skillnad på att köpa en e46 cab för 59000 eller 135000 kr. Sedan kommer användningsområdet. Ska det vara enbart en sommarbil eller köra även på vintern? Eftersom dessa bilar nu har ett antal år på nacken hade jag främst kollat på skicket och att själva el-cabben fungerar perfekt än om bilen är importerad eller ej. Kolla andra typiska e46-grejor som att den har den isolerade vevhusventilationen om du ska köra på vintern. Själv köpte jag en relativt billig bil som jag sedan har fixat som jag själv vill ha den med hardtop, motor- och kupévärmare samt vinterdäck av hög kvalitet så att jag kan köra även på vintern. Med hardtop känns bilen som en vanlig coupé och den är hur rolig som helst även på vintern. Hardtopen har både elbakruta och innerbelysning. E46:an är så modern att jag har svårt att motivera att lida i en Nissan Micra under vintermånaderna... Dessutom klagar inte frun på att bilen bara står utan bilen blir både bruks- och kulbil. Lycka till, hoppas att du tar steget! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.