|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu är jag i cab-köpartagen igen. Men istort sett alla jag kikar på är importerade... Känns som om det knappt sålts några svenska. Jag vill ha en e36 eller en e46. Gärna med m-paket och självklart i fint skick. Några exempel på de jag kollat på: Länk Länk Länk Dessa är fina men samtliga är importerade och jag ryggar direkt tillbaka när jag ser "Direktimport: Ja" Hur farligt är detta? Hur utbrett är mätarfifflet? Jag har även kollat på e36: Länk Direktimport och 20 !?! ägare. Man blir ju misstänksam där med. Vill inte tro illa om alla men man gör det automatiskt när man läser om alla fiiflare som finns. Vad ska jag tänka på osv? Tack på förhand. Tobias | |
|
Jag hoppar direkt av en affär där bilen är importerad, har helt enkelt inte kunskapen att göra en grundlig koll, så det spar mig strul. Ännu mer iskallt blir det om den som importerat haft bilen kort tid. Ett undantag kan jag göra, och det är om bilen varit i Sverige länge och hos samma ägare, d.v.s hunnit "försvenska sig". Har varit på jakt efter en C70 en tid och noterat att det börjat välla in importerade sådana, inte minst högerstyrda från England. 20 ägare låter lite mycket, blir 21 den dag du ska sälja och kommer nog inte vara ditt starkaste säljargument. En sur sak jag noterat gällande C70, det är helt fel säsong. Ratade en del bilar i vintras vilket jag ångrar, då låg prisbilden bra mycket lägre, givet att utbudet var något mindre. |
|
| Robert: Att hoppa av en affär enkom pga att det är en import är det dummaste jag hört. När vi pratar om så gamla bilar som E36 och E46 så är det skicket som avgör, inte om det är en import eller inte. Med nyimport är det annorlunda... | |
|
Svårt att hitta finare E46 för dessa pengar. Länk |
|
| Dawwe, du läste/tolkade nog mitt inlägg lite fel. Jag skriver att min inställning är annorlunda om bilen har en längre svensk historik, d.v.s hunnit "försvenska sig", då är det givetvis skicket som avgör. Nyimporter går precis som du skriver helt bort, i vart fall för mig då jag saknar kunskapen att följa upp en sådan. En nyimporterad E46, nix. Däremot har jag haft en importerad E36 cab, men det var samma tanta som haft bilen i nio år så där fanns inga tveksamheter trots att den ursprungligen var importerad :) | |
| Någon som vet varför inte den här går iväg? Priset är ju så pass lågt att jag nästan är sugen på att köpa den "bara för att". Länk | |
Karl-Hilding |
"Någon som vet varför inte den här går iväg? Priset är ju så pass lågt att jag nästan är sugen på att köpa den "bara för att". [LÄNK] Förmodligen färgen plus en obefintlig sexa. |
|
Hej! Det finns fina svensksålad bilar men räkna med att priset börjar från ca 135 tkr och uppåt. Se bifogade länkar så har du två cabbar med låga mil som är svensksålda. Länk Länk E |
|
| Ursäkta trådkapen, men K-H, obefintlig sexa? 170 hk är väl helt ok på en glidarcabbe, jag är dessutom gubbe. Är det någon som möjligen har mer info om bilen eller kan kolla den? Länk Skulle uppskattas mycket. | |
|
Kan tänka mig att färgen gör sitt och bilderna i annonsen är väl inte dom bästa, men slå till på den så blir det en till E46 cab i Lerum. ///Johan |
|
|
håller med om färgen ovan, den är verkligen gräslig. /Anders |
|
| Jag tycker färgen är lite småfin :) Guld eller silversandmetallic?! Passar en gubbrackare bättre än vad min tidigare pippigula gjorde i vart fall :) Om någon har information som säger go, så åker jag ner och hämtar den. | |
|
Deeds hade samma funderingar som dig i höstas när jag köpte min bil funderade också mellan E36 och E46 men kändes som man fick mer bil i E46, hade också M-paket som krav från början men gick istället på skick och historik. M-paket går ju alltid att eftermontera. Försök hitta en bil som endast är sommarkörd med tanke på rostproblemen på E46. ///Johan |
|
|
Denna hade jag tittat på Länk ///Johan |
|
|
Jag tror inte de som säljer har det så lätt. Sålde denna för ett tag sen Länk för 98000:- efter att ha annonserat ut den i 1,5 år Bilen är nästintill nyskick 9500 mil och endast sommarkörd. BMW CS #5206 |
|
| Nä det kan jag lova, jag la ut min, som jag anser är som din var gällande skick, för 79 papp precis nu. Marknaden verkar totalt död. Nu tänker jag inte gå lägre, så kåt är jag inte på att byta till något nyare. | |
|
Bilen som Johan S länkar till var till salu förra året. Är det samma ägare lär han vara rätt mottaglig för prut vid det här laget. Snajdarens bil är rejält billig vid det här laget, synd med avsaknad av xenon dock. ------- //Lövet |
|
| Älskar den här färgen: Länk | |
|
Det lustiga är att den första personen som kom och tittade på bilen, köpte den direkt, utan att pruta. Innan dess hade jag fått massor av bud via mail och telefon. Bilmarknaden är bra konstig idag. BMW CS #5206 |
|
|
Snajdaren! Din bil kanske kan vara nåt för trådskaparen. BMW CS #5206 |
|
|
Kanonbra! Tack då har jag fått lite tips. Behöver inte vara rädd för import om den gått ett tag i sverige.. Helst med en eller två ägare. Jag skulle in och kolla på Snajrdarens bil nu men den verkar vara borttagen. Såld? Som det låter på er så är det iallafall prutläge på dessa bilar då marknaden verkar riktigt seg. Ska kolla lite till. Forsätt gärna posta i denna tråd på bilar som ni "tror" är ok att kika på. Tack för all hjälp! mvh // Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.