|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tycker inte bilmarknaden är konstigare idag än för 10 år sen. Det finns många som kan ha åsikter om vad en bil är värd men få som sätter plånboken där munnen är. I mitten på 90-talet hade jag en polare som hade en Mercedes 450 slc i mycket fint skick från -73?. Enligt expertisen var bilen värd över 100 k men ingen köpte den för 100 k. Det gäller att hitta rätt köpare. Om man köper en bil för "hobbybruk" som en e46 cab och använder den hobbyfordon så påvärkas värdet av andra saker än bruksvärdet. Ungefär som en tavla. Det som har hänt på senare år att den typen av bilar har sjunkit i värde generellt. Ska man köpa en e46 cab bör man enligt min uppfattning köpa en bil med korrekt historia och fint skick. Jag tror även man ska vara försiktigt en bil som sticker ut vad gäller t.ex. färg. Billigast på blocket blir inte billigast på sikt. E |
|
|
Fick ångest för priset helt plötsligt innan jag la mig igår och tog bort annonsen haha. Men den ligger kvar på blocket i denna länk Länk Vill du ha bilder kan du maila på carl.adam.andersen SNABELA home.se |
|
| Det är väl inget som säger att en import-bil är ärlig från början bara för att den gått ett tag i Sverige eller haft samma ägare länge. Den bör väl kollas på samma sätt som andra bilar ändå. | |
Karl-Hilding |
"Ursäkta trådkapen, men K-H, obefintlig sexa? 170 hk är väl helt ok på en glidarcabbe, jag är dessutom gubbe. Är det någon som möjligen har mer info om bilen eller kan kolla den? [LÄNK] Skulle uppskattas mycket." Smaken är som baken. 170 hk i lilla sexan (2,2 lit) är en mild överdrift tycker jag. Högvarvig utan botten med en liten liten spets vid 4000 rpm. |
|
Tack för era svar. Nu har jag stött på ytterligare "problem"......min sambo! Hur kan jag övertala henne att en cab är ett bra köp? Hennes inställning är: -Otroligt onödigt att ha 3 bilar när vi är två som kan köra. Plus att det regnar 90% av tiden mellan maj och okt så varför ska vi ha en sån osv.... Hur berättigar jag ett köp? Måste finnas fler i min situation ;) Sen funderar man ju även lite på det hon säger. Är det kul med en cab? mvh // Tobias |
|
|
Jag nämde för min fru en fundering om motorcykelköp efter detta så tyckte hon inköp av en cab var en jättebra ide..... ///Johan |
|
|
Min sambo älskade vår cab. Tyckte det var mycket trevligt att åka runt som passagerare i den. ------- //Lövet |
|
| Mna köper inte en cab för att man behöver den. Man köper för att man vill och kan....... | |
|
Var går din ekonomiska smärtgräns jag har en s.k lågmilare sv såld m-paket och ht så du kan köra din sambo även när det regnar i.o.f en 330 1900 mil som ev är till salu. |
|
|
Deeds. "Plus att det regnar 90% av tiden mellan maj och okt så varför ska vi ha en sån osv...." Först när man skaffat en cab nyttjar man sommaren fullt ut. Den svenska sommaren är årets bästa dag, men faktiskt, solrackaren lyser där titt som tätt, lägen för att cabba ner mycket mer än vad jag hade trott. Och skulle inte solen lysa så är det förhoppningsvis hyggligt varmt. Dofterna, ljudet....så för att nyttja de där 10% fullt ut så är en cab det optimala instrumentet. Det blir en njutning att köra till jobbet en morgon när solen väl visar sig. |
|
|
Du ska inte invänta sambon medgivande i denna fråga! Handla en cab, du kommer att njuta av den varje dag det inte regnar, och det fler är 10%. Samt att det inte behöver vara strålande solsken för att man ska kunna njuta av att åka öppet. Efter första turen så har du sambons godkännande, jag vågar nästan lova dig det. Jag hade exakt samma förutsättningar, dvs sambon förstod inte finessen men veknade snabbt. Vi hade iofs inte 2 bilar innan köpet. Som någon redan skrev, man köper inte en cab för att man behöver utan för att man vill ha en :-D Nklas Fransosen |
|
|
Din sambo? Min fru har varken godkänt eller blivit tillfrågad. Inte min bror, svärmor eller tomten. Jag har inte en cab för att jag behöver den eller för att imponera på grannen. Jag har en cab för att jag vill ha det. En del köper frimärken eller en cykel för 50 k. Den som dör rikast vinner inte. Om man kan tycker jag att man ska förverkliga sina drömmar. E |
|
| Har lagt ett bud på denna, någon som har några synpunkter? Om inte hoppas jag vi kommer överens och att jag återigen får känna vindrufset i flinten. Länk | |
|
Robert.. Googlar man lite så blir det detta resultat: Länk Länk Länk Men kan ju vara en bra bil.. |
|
|
Robert, avråder från DLE... Ser ut som en nyimport. Bilen har aldrig varit i trafik i Sverige och har enligt transportstyrelsen 0 ägare.... E |
|
|
Är själv fast i E36-träsket och hade nog kollat upp denna: Länk Ser hel o ren ut och uppges ha gått lite. Lite snålt utrustad kanske och tyvärr saknas nackskydd/överrullningsskydd bak, men ändå...ett bud på 45-46 k om den, vid kontroll, verkar OK? /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Robert DLE172 har varit ute till försäljnig minst från sensommaren 2012, så är den ok finns det nog bra prutläge på den bilen. ///Johan |
|
|
Johan, 50 plus min gamla V70 emellan. Aldrig varit i trafik, vad innebär det rent praktiskt för mig? Varit ute länge till försäljning, några lär väl ha tittat på den, frågan är bara varför de backat ur? Murpz, förstår inte riktigt vad du menar med dina länkar. Det som kändes som klockrent i går börjar kanske svalna något, eller är det någon som sett eller känner till bilen? |
|
| I början på tråden sågar du importbilar och nu har du alltså lagt bud på en nyimporterad bil? :D | |
|
Robert Ifall jag inte kommer ihåg fel så stod bilen till försäljning på Eksjö bilaffär förra året så det är nog det Murpz menar. ///Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.