|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Utan att nämna och peka ut någon specifik användare... Det är svårt (läs omöjligt) att ta till sig ett inlägg vars skapare har uppenbara problem att formulera och stava en enkel mening. Om vederbörande har problem att ta till sig ovanstående svenska: -Man måste typ liksom förstå vad vad du skriver annars tar man inte dig på allvar typ |
|
| Trist att ännu en tråd verkar spårar ur... | |
|
Trist när det finns många idioter ! Som inte har några liv. Power User ändrar detta forum Endast folk med M bilar är i såna forum. samt har ni några synpunktar på andra bilar Fram med bevis. Inget annat ! |
|
|
Är det någon som bidrar med bra fakta och hjälp på detta forum så är det "Med känsla" , "stephan735" och "programmer". Jag har säkert glömt många andra som är duktiga och jag hoppas ni har överseende med det. Jag vet vem jag inte skulle be om hjälp vid ett bilköp i alla fall:) Mvh. Richard |
|
|
Har inte 1:a April redan passerat? Alltid lika roligt att se när en ny reggad lirare försöker överträffa sina idéer/kunskaper (med hela 7 inlägg och 0 vettiga kommentarer) mot bland forumets hjälpsamma o kompetenta medlemmar och dessutom skriver som en kratta... Nej, gör om gör rätt Maestro!! BMW M-POWER |
|
|
Dont feed the troll.... Det är väl bara att ignorera lenovo, varför ens orka bemöta hans inlägg? Det verkar saknas en paddel i den kanoten. /Björn |
|
| Lenovo va fan snackar du om varför stavar du värre än en 6-åring | |
|
Haha mysigt att ni går ihop och får tyst på honom Ha deT |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Flakmoppen är igång men det finns ingen keps bakom styret. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
OnT Som i alla bilaffärer gäller det att kolla upp objektet. Frånvilket land den kommer ifrån ursprungligen kvittar. Är historik/fakta under kontroll och gut feeling OK så är det bara att slå till. ' "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Tack till alla som svarat och HJÄLPER till (utan att nämna någon) Ja den känns bra i historiken och skicket live. Dock så får jag kanske vänta ett tag till då jag inte hittar en försäkring billigare en 49 000 kr/helår. Om det inte är så att någon har ett tips på ett bra försäkringsbolag? |
|
|
Ankershow Kolla med aktsam! Samt det är billigare att försäkra en Svensksåld bil. Ni andra idioter kan Suga lite! |
|
|
Lenovo, om jag ska uttrycka mig lite snällt så du måste ju inse att ingen är direkt imponerad av din start... Mitt råd är att kraftigt ändra ditt beteende eller byt forum, om alla andra här ändå är "idioter", då har du ju ändå ingen behållning av att stanna. __________ Mvh Grelle |
|
|
Aktsam har väl som princip att bara försäkra "tråkiga/riskfria" bilar. Tror inte de erbjuder en helförsäkring på M5. |
|
|
Jim, känner igen det. Kommer ihåg hur de pratade om att en 323i E36, med sina modiga 170hk, var på gränsen för snart tio år sedan. __________ Mvh Grelle |
|
|
En variant är ju att testa med Insplanet eller liknande. Då får du ju ett hum om var priserna ligger på försäkring och sen att du därefter kontaktar något av de billigare bolagen som ändå skulle erbjuda en bra försäkring. /Anders |
|
|
Kollade faktiskt på compricer, + att jag ringde runt själv. If. 67 000kr Folksam. 62 000kr Salus ansvar. 52 000kr Solid försäkringar. 56 000kr Trygg hansa. Om jag flyttade alla andra försäkringar dit och tog en självrisk på 9000 kr så kom jag mer i 37 000kr Så ser det ut. En kompis som bor hundra meter ifrån mig fast är två år äldre(26), annars har vi samma förutsättningar. Han fick 18 000 kr från Trygg Hansa. Fattar inte att det kan skilja så mycket på ålder. |
|
| Aksam försäkrar två av mina M (M3 E36 samt M5 E39). | |
|
Tjena guys! Finns trevligt folk lite var stans :-)) Tänkte flika in att aktsam har bra premier, På min förra bil (M3 e46, 03 sv-såld) hade ja precis över 14 i helåret o jag är 29 bor relativt centralt i Örebro, så kanske värt att kika på?? Även kikat på M3 e46 import på samma bolag, just den jag kikade på då var premien nästan 20 gentemot dryga 14 på den sv sålda. Kan vara bra att veta att det skiljer lite i priser! Men sen borde inte de kr vara avgörande, utan hur bilen i helhet är! Men som sagt bra att veta :-) (Vet att tråden handlade om M5) Mvh |
|
|
Inte överraskad över att Trygg Hansa ligger lägst (flera borde jämföra mot dem) men 37 000 kr är en fruktansvärd massa pengar. Angående din kompis som är två år äldre och bor i samma område, kollade ni medexakt samma reg. nummer vad han skulle få för försäkringspremie? Intressant i så fall att det skiljer 19 000 kr (!) för er båda, tycker att Trygg Hansa borde kunna svara på varför det blir sådan E N O R M skillnad mellan er två på samma reg. nummer. Svårt att tro att bara åldersskillnaden kan göra att försäkringspremien går ner med 19 000 kr / år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.