AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
15.976

Är det värt det att skaffa låsbultar till fälgarna?

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Delorian:
Läs gärna mitt första inlägg igen!

Finns(tycker jag) ingen vits att ha låsbultar om man mestadels kör omkring i områden där det "aldrig" händer någonting.

Men vad vet jag, jag har iaf inte hört av mina bekanta att det blivit av med fälgar hemmavid utan det har skett för någon enstaka när man varit på besök "söderut".

Mvh Janne.
Vet inte om det gör någon skillnad men fälgarna är 20" M fälgar ca 8500 st.
re
93
remle
E90 320d EDE, -10

Kan säga som så att det är värt att köpa BMWs egna låsbultar (Mcgard) om man inte vill riskera att få fälgarna stulna. Det är ett helvete att få av dem utan rätt verktyg. Tror inte tjuven släpar med sig en svets eller borr och mekkar med det mitt på natten i någon timme. Enligt min mening så tror jag att det är enklare att stjäla bilen än att hålla på och få av fälgarna med Mcgardlåset.
Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Problemet med de nyare BMW (Mcgard) är att det är lätt att sönder nyckeln. Däckfirman hade lite bekymmer med mina o killen sa att det var ganska vanligt på just Mcgard.. Han förordade andra märken som var lite mer stryktåliga
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
BMW:s låshylsor går lätt av, de är jäkligt klena! Största problemet med låshylsor är att folk drar de alldeles för hårda, då sitter de som satan efter vintern och är svåra att få upp!

Skyll inte på låhylsan, skyll på folket. Folket är problemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.