|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej!! Har nu under en tid haft problem med att min bil dör. Från början var det helt slumpmässigt, och det kunde dröja upp till 20 min innan den gick igång igen. Lämnade in den hos Bil&Motorteknik i huddinge för felsökning och dom hittade en felkod på ett relä. Relät och bränslepumpen byttes då, först till en begagnad. Helt plötsligt dog bilen endast när den var kall och gick att starta direkt efter sedan gick den klockrent. Böt efter det till en helt ny och bilen gick klockrent i ett par veckor sedan ställde jag av bilen inför vintern. Nu när jag ställt på bilen igen har den gått klockrent i 2-3 veckor men här om dan började det igen. Enligt Per skickar den alltså inga felkoder. Vad i helvete kan det vara? // Hannes | |
| hoppas du berättar det för eventuella spekulanter då bilen nu är till salu och det inte står i annonsen att bilen plötsligt dör! | |
| sen att bilen är skruvad kan du också berätta ! | |
| Felet kommer att lagas innan detta kan jag lova och när en ev köpare kontaktar mig så tar jag det personligen. Skriver jag detta i annonsen kommer ingen ens att besvära sig med att ringa. | |
| Sen om någon mer inte har ett eget liv att bry sig om så skit åtminstone i att skriva det här. | |
| Nej det är klart ingen kommer ringa då och tror du någon kommer köpa den när du berättar det på telefonen ? du får den aldrig såld om du har problem med att bilen plötsligt dör varenda kotte som ringer kommer backa när du berättar det bättre att återgärda problemet ! sen stämmer inte mätarställningen på bilen.. | |
| klart som fan man bryr sej så inte nån stackare köper din bil som plötsligt bara kan dö för ca 100 000: sen att mätaren är skruvad gör det bara mer irriterande | |
|
soulsoap hur vet du att hannes bil är skruvad? |
|
|
Är du blind? Läs igenom det jag skrev. Sen får du jäääättegärna skika förbi så ska du få ta dig en titt och så kan jag bjuda på en åktur, mätaren må vara skruvad men den är riktigt fin idag :) Första jag gjorde var att lämna in den hos Bil&motorteknik och bad dom kolla igenom hela bilen och sedan byta alla oljor och det enda som såg lustigt ut var ena bygeln till krägningshämmarn bak och den byttes då självklart. Så om du bor i stockholm eller i närheten så ring och kom och titta!! Mvh Hannes |
|
| Finns en forumtråd om den här, handlar om 1000-1500 mil :) Löjligt med andra ord | |
| Nicklas_A ja är väl bara läsa nedan! | |
| HannesM5 bilen verkar i övrigt i fint skick av va man får se av bilder och den är även ovanlig med komfortstolarna och sin färg+ att den är svensksåld mm men att du tycker det är löjligt att den är skruvad visar bara på hur du ser på en sån sak ! att en sån unik bil har blivit skruvad är bara tragiskt och jäkligt synd men visst berättar du för spekulanter att bilen plötsligt dör och är skruvad så är det upp till dom om dom vill göra affär ! berättar du det inte så är det någon som kommer känna sej grundlurad och känna sej rikitgt blåst! skulle inte du göra det? | |
| Nicklas_A ovanför blir det han säger ju det till och med själv ! | |
|
Kommer att ta bort denna tråd nu, jag hoppas innerligt att du tar några svenska kurser där du lär dig att läsa. Är jättemedveten om hur unik denna är, därav har jag kvitton på 50.000kr på småsaker som jag rättat till för att få den i det skick den är i nu. Skulle inte lägga ner dom pengarna på en skitbil. Ha en fortsatt trevlig helg!! |
|
|
Hannes: Bilen lämnar inga felkoder säger du...Ponera att du byter vevaxelsensorn (jag misstänker att det är den som felar!) o bilen går till synes felfritt i 2-3v för den nya ägaren varvid samma fel återkommer. Tar du då på dig att rätta till felet utan kostnad eller är din inställning att det är ett "nytt" fel? Just sådana här intermittenta fel kan vara knepiga att komma till rätta med, speciellt om ingen felkod finnes... Det är ju rätt intressant för eventuella intressenter att veta om detta intermittenta fel, kan vara enkla grejer (som tex vevaxelsensorn) eller ett tråkigt "nästan-kabelbrott" eller skavda kablar "någonstans"... Gällande skruvningen så kan jag hålla med om att det är löjligt att skruva typ 1500 mil, o det är MINST lika möjligt att du inte tala om detta i annonsen, dvs att bilen förmodade mätarställning är närmare 18000 mil! |
|
| Inte möjligt, LÖJLIGT att du inte talar om detta i annonsen. O inte "bilen" utan "bilens förmodade mätarställning är närmare 18000 mil". Fan jag skriver som en kratta numera*haha*. | |
|
Tack för svaret!! Synd att detta ska behöva gå så långt, ser mig själv som en entusiast och är inte ute efter att blåsa någon. Jag råkade dock bli "blåst" tråkigt nog. Nu hade jag sån tur att det inte handlar om 10.000 mil eller liknande. Jag ska göra så nu att jag ändrar miltalet i annonsen ist, utan att skriva i annonsen att den är skruvad så folk här fattar. Jag anser dock att jag gått och köpt mig en riktigt fin bil och jag är skitnöjd med den, att en bil går sönder är i mina ögon ingenting konstigt, men för Tvålen är detta något helt otroligt. Hans e34 måste vara i ett ooootroligt fint skick.. Och lika så aldrig gått sönder? Har INGA planer på att sälja bilen idag, som det står i annonsen vill jag se om det finns något som helst intresse för den, då jag vet att marknaden är trög. Blir ev. riktiga planer på att sälja den efter sommaren men kommer ha annons ute iaf. Då jag nu planerar att flytta hemifrån. Bilen kommer INTE att säljas trasig PUNKT, jag som precis många andra här är less på hur folk blåser varandra. Jag gillar inte att upprepa mig så jag hoppas detta kan lugna ner alla, och som sagt var. Är det någon som läser detta och är/var intresserad av bilen. Kom och titta på den innan du ändrar dig, det kostar inget att titta. Kollade på ett par olika m5or innan jag beslutade mig för denna, och dom jag kollade på var trots lägre mil inte ett dugg finare :) Mvh Hannes |
|
| HannesM5 ska jag lära mej läsa ? vad är det jag har missat ? du skall lära dej att vara ärlig när du lägger ut en bil som inte funkar fullt ut och är skruvad gör folk fel som påpekar det tycker du? du hade inte ändrat ett skit om inte någon hade skrivit om det här men nu känner du dej tvingad ! | |
|
Jag var faktiskt intresserad innan denna tråden, Men hur/var/när är den skruvad? Inte ofta en "svensk" är skruvad, är det bytt instrument eller ngt sådant simpelt? Tacksam för svar! Mvh //Mick3 |
|
|
Tråd om den på m5portal.com Länk Mvh Stephan |
|
|
Vad är plasti dippade fälgar? Ursäkta min noll koll.. :) Synd att en såpass unik bil är skruvad. Hannes: Gör det enda rätta, justera annonsen med ärlig information. Finns inget annat att göra i detta fallet anser jag. Surt att du blivit blåst kan jag ju också tillägga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.