|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag letar efter någon firma som kan göra en Combox retrofit i BMW 3 serie bilar inom 2009-2011, så man får full bluetooth funktionalitet (audio streaming). Är den någon som gjort en sådan, helst i Malmö (men Stockholm kan fungera). funderade först på en 6FL retrofit (vilket var det enda som inte var förvalt på min bil verkar det som) som fungerar direkt till bilen, men kommer dessvärre inte förbi problemet att styra spotify låtval via ratten (då all min musik går via spotify numera). Exempel på en sådan retrofit i en e60: | |
|
hmm kanske inte är för svår att installera själv, hittade en firma som säljer den retrofit jag vill ha. Skickat lite frågor om den och bmw connected drive. Om någon annan är intresserad: Länk |
|
| Tack för hjälpen Richard! Grymt nöjd med retrofit:en :-) | |
| Great att du är nöjd, livet blir sig aldrig mer likt efter comboxretrofit! :) | |
|
Vill också tacka Rickard för utmärkt service och kunskap. En bit att åka men väl värt, combox är najs. Så till er som vill ha hjälp med ICOM/ISTA så är rickard rätt man. Vi hörs Rickard! |
|
|
Hallå! Snor tråden lite! kan man på något sätt styra spotify med "rattknapparna" i min 325d -09 ned navi buisness (den gama fula versionen av idrive...)? Rickardg verkar vara rätt man att fråga :) /Niklas |
|
|
Väcker denna gamla tråd:-) Någon Malmö/skåne som fixa/hjälpa mig? Med vänlig hälsning Christof |
|
|
Hej! Söker någon som kan eftermontera combox media + backkamera E serien Helst i Skåne |
|
|
Jag söker också efter någon som kan hjälpa till med att uppgradera till NBT (F10 -13, cic nav)i södra Sverige.. |
|
|
Hej! Jag har en vän som har monterad combox i sin E91 2010, BMW retrofit Sverige va namnet på de företag som utförde det. Jag minns nog att dem har en Facebook sida. |
|
|
Hej Rickard Jag ska snart få min BMW F10 2012 men den saknar Connectdrive Är det något du kan fixa? |
|
|
Någon som vet var jag kan få hjälp med retrofit av ny combox? Har en E63 med den iDrive som kom 2009, med BT telefon men utan musik streaming. USB i handskfack. Eller annars om någon vet hur jag kan uppdatera kartor till senaste samt senaste mjukvara till iDrive? |
|
|
BMW retrofit Sverige är ett tips Bianca har kartor |
|
| Ok tack, ska kolla! | |
|
Lånar tråden lite. Hur vet man om det finns combobox redan monterad i bilen? F11 tillverkad 2010-10-28 utan navi lilla skärmen med hifi professional (s677a) |
|
|
Prova BMWvin decoder |
|
|
Någon som vet hur man får tag på BMW Retrofit Sverige... ...om man inte har Facebook, som verkar vara enda sättet att kontakta dem vad jag kan hitta...och jag är ju lite gammaldags :-) |
|
|
Spännande...fick kontakt via forumet här med Retrofit..."skicka mig ett meddelande, så tar jag kontakt". Bra tänkte jag, skickade ett meddelande, inget svar. Skickade en påminnelse, Inget svar. Gått en månad, Hmm....förmodligen mycket att göra... |
|
| Retrofit har inte vaknat än. Någon som vet nått? Nu har jag fixat en del på annat håll istället | |
| Jag sände till Retrofit för länge sen jag med. Verkar svårt att få att få svar. | |
|
Dom är aktiva på Facebook ibland. Men kan hålla med ibland får man svar ibland inte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.