|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
glömde bilden på storväskan Länk |
|
| Kan erkänna att jag själv dreglar lite över den där väskan...platt o fin och passar utmärkt att ha med alltid i bagaget i bilen! Mer än jag trodde, har ju vanöiga blockisar,hylslednycklar, och de bästa= spärrblockisar med flex | |
| Länk funkar oxå | |
| Den var trevlig du, vill ha faktorn är hög nu..Jag bor nära Swedol 5 min kanske ska ta en tur hos dom | |
| Ampro är det bra grejer? dom har ju en 136 delars verkar det mesta den med för ca 1900kr | |
| Nja efter lite läsning på nätet så hoppar jag AmPro den har inte fått så bra kritik direkt...Det är mellan Ironside och Bacho just nu båda med livstidgaranti.. | |
| Om de står mellan ironside och bahco så hade jag personligen köpt ironside! om du väljer bahcon så köp här istället Länk så sparar du en slant | |
|
Tack Mackan ska fundera på det.. Återkommer om vilken fet blir. Mvh |
|
|
Äh åk till biltema och köp deras "finaste" sats i stället :-) Köpte för några år sedan, håller hur fint som helst. |
|
|
Sedan tillkommer alla specialverktyg man tillverkar för typ hjullagerbyte på ex vår E46 och även E24. Klämverktyg till toppen på M30-motorer mm mm.De är nästan "roligast" Vi har ganska bra verkstad på Energiverket och kan tillverka en hel del om man är snäll. ursäkta o.t. Mvh Jonas B. |
|
|
Ironside har jag en som jag är riktigt missnöjd med, Tskaften är mjuka så dom bockar sig, men ska du nödvändigt vis ha en så ska jag kolla om min är komplett så ska du få köpa den billigt av mig, eller så köp kamasa livstids garanti //Morgan |
|
|
Jag köpte en stor kamasa-sats för många år sedan (minst 15år) och den har varit väldigt bra och använts till både bilar och motorcykel mm. En mycket bra "grundsats" som jag har kompletterat med diverse verktyg vartefter, både specialverktyg och mer standardbetonade dito - många av dessa är köpta på rea och loppisar när tillfällen dykt upp, bland annat många "Bahco PU" och några Gedore - U-ringnycklar för någon tia per styck, visserligen begagnade men i gott skick... Har även köpt Bahcos 1/2"spärrskaft på rea för typ 50kr hos Harald Nyborg vid en lagerrensning, om jag minns rätt. Fördelen med dem förutom väldigt bra kvalitet är att det finns renoveringssatser att köpa så spärrfunktionen blir som ny för en ringa kostnad. Är man inte professionell mekare känns Snap-On, Stahlwille, Facom, Sandvik-Beltzer, Gedore etc. som lite overkill! Visst gör de fina verktyg men de kostar en bra slant mer än t ex. Kamasa som håller tillräckligt hög kvalitet för att många verkstäder skall använda dem. Man kan säkert köpa många av dessa märken billigt via nätet, men vad kostar t ex. Kamasa från motsvarande säljare på nätet? Jag har använt mig av Kamasas livstidsgaranti en gång och då gällde det en lednykel som jag fick från en verkstad (som skulle kasta den eftersom ena hylsan hade spruckit) - jag tog gladeligen emot den. De tänkte väl att jag skulle använda den hela hylsan, men jag knallade bara in hos närmaste Kamasa-handlare (autoexperten i detta fall) och fick en splitter ny lednyckel i handen utan några frågor om hur den gick söner etc. :) Om Kamasas kvalitet har ändrats har jag ingen aning om, men troligen inte eftersom de fortfarande har kvar sin livstidsgaranti. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Alltså nu får jag riktigt beslutsångest | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Skulle gå på en verktygsvagn/skåp komplett med verktyg. Hoppar upp duktigt i pengar men då har du förvaring och flyttbarhet. Räkna mellan 6-12000:-. |
| Ja det vore ju nåt. | |
|
Svedol rear ut en AmPro-vagn VE-9953 just nu för 10900:- Ordinarie 14550:- Vi har den på jobbet för reparation av egna svetsar, lägesställare, telfrar, lyftbord, luftverktyg etc. i vår verkstad. D.v.s. de används inte dagligen professionellt, men väl i motsvarande hård hobbydrift om man säger så. Även hempulare lånar grejerna ibland och man vet ju att icke egna prylar misshandlas mer än brukligt ;) Vi har haft den i många år och mig veterligen är det inga större haverier. Vad som är bra med dessa verktyg är att de är trevliga att jobba med och ligger bra i handen. Jag skulle inte rädas märket för hobbybruk. Största katastrofen som skulle kunna hända är väl att man får ersätta något enstaka verktyg. |
|
|
Anders-72: Den ser utan tvekan trevlig ut och skulle självklart vilja ha en sådan men tyvärr lite för dyrt för mina behov.Men man vet aldrig då jag måste bli klar med garaget först då jag tok renoverar med isolering nya väggar golv osv..Blir det snyggt kanske jag unnar mig en riktig vagn. Men det tar inte slut där måste ha ny arbetsbänk massor med annat kompressor,slipmaskin ja ni vet listan kan göras vääääääldigt lång när det gäller vuxen leksaker. mvh |
|
|
Har man BMW är torx ett måste, både invändig o utvändig. En grundsats där med + några torxmejslar. Förr hade jag alla mina verktyg på en tavla på väggen, men nu tycker jag att de lådor de kommer i är smidiga förvaringslådor o lätt att ta med sig då detta behövs då det börjar bli en samling. Mvh Jonas B. |
|
| Jodå torx finns så det räcker.. | |
|
För mig har det räckt med "ett vettigt" utbud av verktyg. Dvs inte skitdyra men bra. Tänk på att billiga hylsor inte kommer in överallt då de är tjockare i godset. Lägg det på en vettig nivå men bra. Du kommer alltid att köpa till lite extra här o där. Har du inte tryckluft är det en supergrej på rätt ställe som används med förnuft. Köpte en bra kompressor och utökade med en större tank. Köpte en CP (chicago pneumatics) och en Ingersoll rand "mutterknack", de har hjälpt mig mycket,men använd inte de vanliga hylsorna med luftverktyg då de går sönder och garantin utgår. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.