|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har nyligen köpt mig en grå 525xi -07 och funderar på vilka fälgar som är snygga? Har 18 tums m fälgar nu men är sugen på några andra tror jag! Tips gärna med bilder på bilar helst grå :) | |
|
M6-fälgar, finns både original (19") och kopior (18-20") Länk ___ //Ulf |
|
| Såg riktigt bra ut! Är sugen på 20" hur breda däck kan ha tro? Undra hur det skulle se ut med antingen ( intro zenit) eller (sh silver)? | |
|
Tänk på att du har annat offset (ET) än övriga 5-serie. |
|
|
M5-Fälgarna tycker jag passa prima på 5-serien, Här hitta jag en bra bild på google. Länk |
|
|
Ja. 20 ska du ha! Har 275/30/20 bak och 235/35/20 fram på min e61. Jag har m sport och det ser väll ok ut men skulle vilja sänka 15mm till. Hadä/Henrik |
|
|
Här har du fina bilder på Styling 172 som är superfin på e61. BBS ch verkar dock vara gjorda för e61 och blir mitt val! Länk |
|
| Hur vet man va man ska ha för et då? | |
| ET 43 gäller för Xdrive, et 20 för vanlig. | |
| Dom där fälgarna under bbs fälgarna va ju sjukt fett! Va är det för fälgar? | |
|
Det är väl Styling M172. Mycket snygga och själv valde jag mellan dessa och M6-fälgarna och det var svårt att bestämma sig. Jag var 50-50 men grabben som då var 7 år la alla sina röster på M6-fälgarna... ___ //Ulf |
|
|
Det var svårt och ett fasligt jobb att rätt hjul till min XD. Så här skrev slutligen: Rapport: Jag valde Zito CSL GTS i high gloss silver (jag är nog för gammal för att välja svart...), Fram 8,5" ET35, Bak 9,5" ET35. Däck Fram 245/35-19, Bak 285/30-19, vilket ger samma rullomkrets fram/bak och även samma rullomkrets som original hjul. Länk Finns tyvärr bara denna bild tagen med mobilen... Jag var i förväg orolig för om de skulle få plats men jag är nu mycket nöjd. Hjulen sitter perfekt (enligt min smak) och inget skrap! (Viss reservation; jag har ännu inte kört med maxlast och husvagn, men jag tror och hoppas att även det ska fungera utan skrap.) De svenska fälg-företagen vågade inte sälja motsvarande fälgar och inte heller Mark på BMautosport vågade lova att det skulle fungera. Så visst tog jag en chansning! Det jag nu skulle önska är en mycket försiktig sänkning, ca 20 mm fjädrar fram och ca 10 mm kalibrering bak. Men tyvärr så hittar jag bara fjädrar med 35 mm sänkning (eller mer, huuga...) vilket inte är intressant för min del. Just nu har jag valt acceptera höjden som den är, det är ju trots allt en 4wd! Jag valde alltså betydligt bredare däck än vad mitt förnuft vill ha, men det var mycket svårt få tag på mina önskade dimensioner. Vi får väl se vad jag tycker om dessa breda däck när de börjar bli slitna. Apropå det så gjorde jag även en fyrhjulsinställning pga av att bakdäcken tidigare har blivit helt utslitna på insidan och att jag inte varit riktigt nöjd med bilens uppträdande, den har bl a varit "typ" sidvindskänslig. Justering var helt klart nödvändig. Bak hade jag en kombination av toe-ut(!) och för mycket camber. Inte konstigt då att däcken slets ut! Nu går bilen MYCKET bättre på vägen, inte alls lika spårkänslig/sidvindskänslig. Hur som helst så är jag mycket nöjd, jag fick riktigt hyfsat konkava fälgar vilket var prioriterat för min del. Klyscha; "Det blev som en ny bil..!" |
|
|
Jag hade valt M172 fälgen i 19" alla dagar i veckan, den är sjukt snygg till E60/61. /Anders |
|
|
Själv har jag valt att köra på den här i 19" Länk Blir nog bra hoppas jag. |
|
|
Instämmer med Anders, M172 är klockren! / Håkan |
|
|
Håller med om att M172 är snygga. Finns M172 till xDrive? Med et 40 ser de väl i så fall (tyvärr...) inte alls lika ut som de gör på en rwd E60/61 med et 20? |
|
| Är riktigt sugen på M172!! Men som sagt finns dom till min? Xdrive? Verkar vara olika bud på viken et som är till xdrive, så vilken är det?? | |
|
et 35 kom jag själv fram till i mina kombinationer: Fram 8,5" ET35, Bak 9,5" ET35. Däck Fram 245/35-19, Bak 285/30-19, Jag har provat et 32 bak, det gick inte, så det är små marginaler! Det som var svårast i mitt långa och omfattande sökande var att "alla" snygga fälgar verkar vara avbildade i et 20 eller däromkring. Men fälgarna ser i verkligheten helt annorlunda ut med et 40. Om t ex M172 överhuvudtaget finns till xDrive så skulle jag tro att den inte alls är lika snygg som de bilder vi har fått se (..?) Ett tips; kolla bilder på fälgar till 3-serien, de har oftast ungefär samma et som våra xDrive. Det gick jag på när jag chansade på att beställa hem mina fälgar från England. |
|
|
Jag har en BBS LeMans-liknande fälg på min E61. Det är såklart en helt annan typ av fälg jämfört med M172, men personligen gillar jag kombinationen. (såklart! ;) Fram: 8,5x20 ET18, 245/35x20 Bak: 10*20 ET25 275/30x20 Länk Mvh Johan Samson |
|
|
Som Ulf530 skriver så ger ett högre ET det svårare att få ett djup i fälgen och det gör ju att måga fälgar som finns med olika ET och kan se olika ut. M135-fälgen är ju ett exempel även om det inte är lika tydligt som för vissa andra fälgar. M172 i original finns inte till X men det är möjligt att det går att hitta någon kopia som har högre ET. Risken är ju dock då att fälgen inte har samma djup och då försvinner ju en hel del av det som gör fälgen så lyckad. ___ //Ulf |
|
|
hur tror ni dom här skulle se ut på min (gråa) bmw? nog för att de är en audifälg men tyck den här blev riktigt bra! 20 tum blire isf! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.