|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kollade mina ZKW strålkastare idag - och har beställt nya glas. Mina befintliga hade krackeleringar också, så de trodde inte det skulle bli helt 100% att polera/restaurera. 1200 kr/st hos BMW, lite packning osv ung. 3000 för båda. Så det blir att jaga rätt på DIY video för en trevlig dag i solen så här på våren. Tackar för input så vi fick både lite äpplen och päron i tråden. |
|
|
Som avslutning är nu bytet till nya glas genomfört. Körde enligt denna beskrivningen: Länk Tyckte dock att det gick bra att förenkla avsnitten med strålkastartvätten. De behöver inte tas bort som jag ser det. Och panelen kan hänga där och bara hålla undan precis när man tar bort och sätter dit frontglasen. En plastdetalj mindre man kan förstöra genom att göra fel. Svåraste att komma underfund med såhär första gången var att trycka dit nya glasen. Jag tyckte det var enklast att hålla ut överdelen och haka i de tre undertill först - sedan försiktigt med mejsel bända över spännena övertill - men var försiktig. Tryck dit så mycket det går först - och kanske 3mm kvar eller liknande. På sidan kraschade jag ena spännet - men det ser inte ut att vara problem då glaset trycker in bra i gummilisten. Det spännet är rätt mycket vekare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.