AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
19.473

Bra köp? E92 M3 -2010

Sida 2 av 2
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Bilen blir svenskreggad vilken dag som helst. Då återkommer säljaren till mig. En carfaxrapport säger tydligen inte något om utlandet, så den är meningslös antar jag. De fyra gjorda servicarna på den här bilen var gjorde på ett och samma ställe. Tänkte prova att kontakta dem för att be dem bekräfta att allt stämmer.

Hittade en cachad version av annonsen i Tyskland:
Länk

Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Nu är bilen reggad. Fortfarande lite villrådig men jäkligt sugen. Stolsvärme saknas men är ingen dealbreaker då jag har värmegarage. Frågan är hur jag ska kolla upp utlandshistoriken. Ringa till det ställe som gjort alla servicarna enligt boken?

Bilen är ca 100000 billigare än en svensksåld motsvarighet om jag går enligt blocket och bytbil.

Bilen var väldigt fin ut- och invändigt och kändes som att den gick bra.

Länk
Kan du leva med en bil som är ett år äldre så är denna fint utrustad, svensksåld och med två ägare:
Länk
Borde stå sig bättre än en italienimport.
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Hur menar du med "stå sig bättre", att man får mindre när man säljer den? Det går kanske jämnt ut, man betalar 100k mindre vid inköp och får 100k mindre när man säljer? -08an kändes dyr, och är väl två år äldre än en -10a?
Jag tror också att den svensk sålda är en bättre affär och lättare att sälja när den dagen kommer.
Annars kan du importera själv, denna Länk ger bra vibbar och borde du kunna ha hemma för 340-350'.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
100kkr billigare än motsvarande svensksåld, nyligen importerad och dessutom från Italien, men servad i Österrike?

Varningsklockorna är uppenbara. Jag skulle avstått.

Drem
Z4 sDrive23i -2011
Det var jag som antog fel. Den är inte servad i Österrike. Förmodligen Italien.det var en och samma verkstad. Ska kolla upp vad den hette.
Drem, är Din egen magkänsla bra och Du själv känner Dig nöjd med bilens historik, så kör! Du sparar ju 100K enligt Dina egna beräkningar!

Många som skriver här vill bara, i vällovliga syften, varna Dig. Otalaiga historier finns ju om mätarskruvade lik, fusklagade baltbilar från usa osv osv.

Tänk efter rejält, men gör det före Du bestämt Dig.

Lycka till!
Leta upp en Bmw premium selection i tyskland hos AD säljare som motsvarar dina förväntningar istället.
Bilen kostade i annonsen innan den importerades till Sverige 307 000kr. Då kan du räkna ut själv vad den kostade i Italien innan Unger importerade bilen och förmodligen tjänade en slant.
Jag påstår inte att bilen har en skum bakgrund men du bör nog kontrollera historiken noggrant som alltid. Eftersom bilen endast har en tidigare brukare borde bilen vara servad hos samma handlare viket isf gör hela historiken spårbar utan alltför mycket arbete.
En Tyskimport har idag sämre andrahandsvärde än en svensksåld, en Italienimport ännu lägre och en Italien-Tysk import lär nog ligga ännu lite sämre till. Detta innebär inte att bilen är i ett sämre skick men det bör ändå beaktas.

Lycka till!
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Tackar för alla tipsen! Tillkommer inte moms i Sverige på bilen när man åker ner och hämtar den i Tyskland själv?

Grejen med just den här dealen, i mitt fall, är att jag får väldigt bra för min inbytesbil, en BMW Z4 -2011 sDrive23i. Jag får lägga 60 mellan. Det känns som en otroligt bra affär i det hänseendet. Att jag förlorar när jag säljer den är jag fullt medveten om men som sagt var, en svensk motsvarighet ligger på minst 100k mer i inköp. Jag skall kolla med säljaren vad firman som gjort servicen hette så jag kan kolla upp det. Han visade mig serviceboken men jag minns tyvärr inte vad firman hette.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Om bilen är över 6 mån och har gått mer än 600 mil, ska du inte betala moms i Sverige, förutsatt bilen är monsat i ett annat EU land.
Exakt som så Sim skriver är det förstås. Så ingen svensk moms på dessa årgångar. Jag skulle ju personligen oerhört mycket hellre köpt denna
Länk

Du får en bil som är Premium Selection och kontrollerad på en mängd punkter, vilket senare även ger ett betydligt bättre andrahandsvärde. Mycket fin utrustning, du får även stolsvärme och inte minst - DU FÅR EN CAB! Jag kan lova dig att en M3 CAB ger dig så oerhört mycket mera än den du länkade till. Bara känslan att cabba ner, starta bilen, skjuta iväg och höra från höra motorns ylande framifrån och bakifrån höra det sköna avgasljudet. Gåshud!
Den bilen jag länkade till har du hemma för cirka 420 tkr skulle jag tro. Cabben kommer dessutom stå sig mycket bättre i andrahandsvärde än coupén.

Problemet för dig kan givetvis bli ditt inbyte, vilket jag kan förstå.

/Anders
Ursäkta om jag kapar tråden,

Men vad skulle ni betala för en M3 exakt likadan denna men hos privat säljare; Länk

Dock har det exet jag kikat på 4500 mil på mätaren. Sv-såld, grå, två brukare, servad osv, DKG, navi prof, största ljudsystemet osv..

Prisförslag? 360?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Gallardo: Länk:-)

Ja det har ju sålts 2 nyligen på blocket ungefär som du beskriver fast dem var nere på 2-3000 mil, Begärda priser låg på 359.

Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Tycker att M3an har snyggare linjer i vanliga coupevarianten faktiskt, jämfört med fyr-dörrars och caben. Som du säger så har jag min inbytesbil vilket gör det hela lite krångligare för mig. Jag får väldigt bra för den hos Bilhuset. Kollade en svensk-såld motsvarighet hos en bilhandlare i Malmö och de erbjöd 100000kr lägre inbyteskostnad... Utrustningmässigt så verkar bilen ha allt, förutom stolsvärme. Det är ingen dealbreaker för mig då jag har värmegarage. Skall försöka ta reda på Italienhistoriken, firman som servat den heter "Pro Car" eller någonting i den stilen. Skall ta reda på exakt och kontakta dem.
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Har inte fått tag i någon idag. I den cachade versionen av bilen på Ungers sida står det "1.Hand, olycksfri, mycket gott skick - Full Service Historik med BMW endast
Senaste service vid 58509 km 2012"

Har mailat dem om detta.
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
"You are not my customer, sorry" får man till svar från Unger.. Den e ju schyst.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Får du 340' i inbyte för din Z4 behöver du inte tänka så mycket! Kör!

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Eller så kan man fundera på varför han erbjuder så bra betalt på Z4an.

Jag tycker varningsklockor dundrar på rätt bra, vilket de kommer göra även för köpare den dagen du säljer...

Varför inte sälja Z4an privat? Det är ju säsong.
Dr
47
Drem
Z4 sDrive23i -2011
Första gången jag ringde till honom så sökte han på vad som vore en ungefärlig inbytessumma för min bil. Han kom fram till ungefär 330 med den utrustningen jag hade. Kikar man på exempelvis Bytbil så är det inte helt orimligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.