|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ser ut som du fått fälgar till e9X då är offseten runt 35 fram och bak vilket ju är lite galet till din bil. Jag hade valsat och skaffat 235/35 däck i bak, men du bör sänka bilen för att 19" ska komma till sin rätt. |
|
|
Vilken ET hade fälgarna? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan B: Jag har en känsla av att trådskaparen aldrig kollade upp fälgarnas ET, utan beslutade sig för att valsa skärmarna istället för att göra det rätta och byta till fälgar som är anpassade till bilen. | |
|
Varför inte bara gå tillbaks till de som sålt fälgarna, reklamera som någon skrev. Eller har du köpt dom privat? |
|
| Jag beställde dessa av en däckfirma och dom rekomenderade dessa fälgarna. Förmodligen har dom ssatt på fel fälgar för jag kollade ETn och drt va ET 35 och vad jag ser på nätet så är de drt helt fel. Jag tänkte valsat skärmarna så jag kunde kört med dom ändå pga att jag tyckte de satt snyggt men efter som ingen i närheten gör detta och att jag inte vill testa själv och kansle förstöra bilen så har jag tagit kontakt med däckfirman. Han jag pratade med visste inte hur dom skulle gå till väga så dom skulle återkomma lite senare om hur dom ska göra. Får hoppas det inte blir något tjafs vara. Det är ju trots allt dom som gjort fel. | |
| Dom sa att ET 35 och även 32 ska funka på min bilmodell. Men dom sa att jag skulle komma dit så skulle dom kolla på om de gick lösa de på något sett. | |
| Det är mycket riktigt fälgar för E9X med detta ET. | |
| Dom sa att ET 35 och även 32 ska funka på min bilmodell. Men dom sa att jag skulle komma dit så skulle dom kolla på om de gick lösa de på något sett. | |
|
På en 8,5x18" fälg med 255/35R18 däck så har du ET50 bak, detta är en originalfälg. Valsa skärmarna är en bra utväg ifall du inte får de bytt, eller om du är nöjd med hur det ser ut... |
|
|
Givetvis ska han få detta bytt om det är firman som gjort fel. Där måste du stå på dig. Det finns inget som heter "vi ska se om det går att lösa" Lycka till. |
|
| volleypro89: Däckfirman har helt fel beträffande ET på fälgarna. Din bil ska ha ET 42 eller 47 fram och ET 47 eller 50 bak. De har sålt fälgar med felaktig inpressning (ET) till dig så de får byta ut dem mot fälgar som passar din bil. | |
| Ja jag sa oxå att det är fel till han. Men enligt honom så hette det att dessa fälgar såldes i denna ET 35 och även 32 till min modell. De han trodde kunde göra att de va för snävt med plats va för att jag hade en cupe och enligt honom är dom något smalare i skärmarna bak. Tycker de låter konstigt för då ska de inte stå att de passar till min modell då. Känns konstigt att man tillvärkar fälgar som är för breda i så stor modell. De är ensak om de är mindre fälgar så att man tyskstuckar och får sänka till den nivå man vill ha. Inte så som jag har de. Eller tänker jag fel? | |
|
Länk Så ser det ut med ET 40 |
|
| ET 40 så ut att va mer lagom. | |
| ET 40 så ut att va mer lagom | |
| Snackade med dom på däckfirman å dom ska valsa skärmarna åt mej. Den ena killen där skulle va bra på de. Han sa även att min bil va sänkt så därför de skrapade på min. Dom hade lagt på samma fälgar på en exakt lika dan bil som samma vecka och de så inte alls lika dant ut. De hade nämligen tagit bilder på båda och den andra han mycke mer luft än min. Han trodde de va kapade fjädrar på min. Men men så förhoppningsvisär problemet snart löst :) då blir de bara att köpa riktig sänksats senare. | |
|
Tror tyvärr inte att en valsning hjälper dig i detta fall - det enda som händer är nog att du förstör rostskyddet i skärmen då den är dubbelvikt med "luft mellan" kanterna (du kan känna en "hylla" om du sticker in fingret - där brukar det för övrigt ligga rätt mycket jord/grus..). Jag hade begärt att få fälgar med RÄTT inpressning! BMW:s breda bakfälgar brukar ligga kring 49-51mm i inpressning till E46. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja du ska ha RÄTT fälgar, kommer inte räcka med en valsning. Om du nu vägrar lämna tillbaka de och det finns mycket gods kvar på fälgarna kan du svarva bort en del för att få rätt ET. | |
| "Tro att de är kapade fjädrar", de är ju bara stoppa in huvudet och kolla! | |
| volleypro89: Valsa skärmarna är inte någon lösning. Det är fälgarna som har fel ET. Personligen hade jag aldrig accepterat däckfirmans lösningsförslag, utan de hade fått byta ut fälgarna mot några som har rätt ET för bilmodellen, vilket de fälgar som de sålt dig verkligen inte har. Hjulen sticker ju ut utanför skärmarna. Det är inte ens lagligt att ha hjul som sticker ut så. Sen är de inte heller lagligt att öka spårvidden så mycket som dessa fälgar gör. De framgår väldigt tydligt att däckfirman som du köpt fälgarna av inte har en aning om vad de sysslar med och vad som är lagligt att göra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.