|
Sida 3 av 10
|
|
|---|---|
| Du Verdi vad hardu haft för bilar då du som är så erfaren. Köpte min första bmw när jag var 16 år. jobbat på dem sen jag var 14 år. har haft 4 st sen dess. | |
Verdi |
Bmw e34, Har aldrig påstått att jag är särskilt erfaren. Vad har du fått det ifrån? Däremot är det andra här i tråden som har erfarenhet och du lyssnar inte på de heller så... |
|
BMW e34: Du har utropstecken i rubriken, dvs det är inte en fråga utan ett påstående. I första inlägget hänvisar du sen till din bil/annons, därav får du "råd" gällande detta. Och till den diskussion du vill ha, nej marknaden är som den alltid varit; rätt pris för rätt objekt säljer objektet. Har du ett ovanligt objekt (till ett högre pris) får du ofta leta längre efter en köpare som värdesätter just detta. Huruvida ditt objekt är ett sådant visar sig. Du svarar vidare själv på dina frågor, liknande bilar som din med samma pris säljs ju heller inte! Nu har ett antal personer förklarat detta för dig och det verkar som du lyckats sammanfatta det på slutet. |
|
|
Jag håller med, marknaden är inte död, såld min Pajero på tre dagar och min Alfa på två dagar nu i början på året, gick hur lätt som helst. Det finns ingen anledning att en frisk BMW 328 skulle vara svårsåld. Däremot är marknaden för privatförsäljning av gamla bilar kanske...svårare än den varit? Jag vet inte, men den är i alla fall inte på uppgång och det kommer den inte att bli heller. E34; försäkringen är inte ohemul för dig som yngre, den står i paritet till hur många skador ynglingar orsakar. Faktum är att du tydligne inte har råd med bilen, eftersom du inte har råd med försäkringen. Det är fakta, att du har råd att köpa den betyder inte att du inte har råd att äga den. Jag kör själv en riktigt tråkig och ful bil till vardags numera, och det är för att försäkringskostnaden (jämte andra faktorer...) var något jag tog med i min kalkyl. Nåväl, jag skall inte bråka med dig om det. Annonsen är ok, ta med att den är nyskattad, stryk partiet om att den är försäkrad på någon annan. Stryk partierna med nya stift om du orkar... Men som sagt, den är helt ok, alla som vill ha en 3-serie coupe har sett den. Att de inte hör av sig beror enkom på en faktor. Att denna 328:a inte blir såld kan ha med annonsen att göra; Länk Men i ditt fall är det tyvärr så enkelt som priset. Vill du ha ett tips är det att försöka förmedla känslan av att din bil är finare än de andra, det lyckas du inte med i din annons. Hur du ska göra det vet jag inte, där får du klura lite. Att bara skriva "finaste bilen i stan" går liksom inte. Som sagt, höga mil/import/många ägare/kort ägande från ditt håll osv... det är sånt som gör att de där killarna som vill ha en perfekt pärla och då också vill betala extra letar vidare. Denna ger mig bra vibbar; Länk lägre mil, lägre pris, svensksåld, mycket fräckare motor, killen har haft den i me rän tio år osv. Den kommer säkert att bli såld (330Ci, 48´, öppnar för lite prut) |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Johan B's Pn är ju rätt. Kan ju vara så att det är få som vill ha rött skin ? Länk |
|
Helt ok annons, men följande hade fått mig att hoppa över. "säljes i förmån för bil med större motor!" "Bilen står på min far därav olika namn i annons och ägare." Signalerar gasglad yngling som egentligen inte har råd, oavsett om det är så eller inte. Marknaden är som den är, varför du inte får sålt har några redan svarat på i tråden. Till det kommer att den är importerad och att du haft den kort tid, inte heller starkaste korten. Men det räcker ju med ett samtal från rätt person, så det är väl bara att hålla ut om du tror att det kommer, men det finns nog viss "risk" att du får fortsätta åka 328:a. Lycka till! |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Ja, 330Ci för 48 är ju bra pris. Han skriver 00, men det där är vältom en 2001a. Tillverkad: 2000-08-30, v-Sål första dagen i trafik i Sverige:2000-09-18. Så den är nog borta snart ... |
| En köpare av denna, enligt mig, är "ung kille med keps". Automatlådan gör ingen glad och färgen på inredningen är nog inte den populäraste. | |
fredde 7 |
Gillade den röda inredningen, känns snygg och ovanlig. Automat är ju en smaksak, men på den bilen tycker jag personligen att en manuell låda känns mer rätt. Priset är ju omöjligt att tycka för mycket om då man inte sätt bilen, Är den relativt rostfri utan skador och fin och efterhållen får väl 48k med ngr tusenlappars prutmån anses ok? Kryper rosten i dörrfalsar, och bilen är behov av lite bussningsbyten här o var så kanske 25k är vad man får. Att bilen ägs av en 21 åring som skrivit bilen på farsan sin är ju bara ett sundhetstecken på både far och son. Hur ni kan få det till att personen inte skött bilen är ju bara töntigt. |
| Jag skulle säga att majoriteten av köpare vill ha en E46 manuell och utan rött skinn. Automat, rött skinn och mycket gott skick/dyr gör skaran potentiella köpare extremt liten. | |
|
Det är väl ändå inte ett sundhetstecken att skriva bilen på farsan? Bilen är väl inte per automatik skit men nog är det ett tecken på ett det inte finns tillräckligt med pengar i kassan, plus att det rubbar systemet... Ungdomar med motorstarka bilar orsakar höga kostnader, dessa vill inte jag som äldre med motorsvag bil betala för! Det blir dock följden av skenförsäkringarna, och det är inte ok... Har man inte råd med bilens alla kostnader... Jag tycker inte bidragsfusk är ok det heller. Sen förstår jag ju tanken, och det är inte hela världen, det tycker jag faktiskt inte... Sammantaget med informationen att bilen haft många ägare, att killen bara haft den ett halvår osv ger en bild av att bilen inte är en fantastisk pärla. |
|
Verdi |
Försäkringsbedrägeri kan väl aldrig bli "ett sundhetstecken"? |
|
Lite mer svar som man var ute efter nu tackar så mcyket för det. Jag tror också automatlådan kan vara minus då bilarna kanske sträcker sig till en yngre målgrupp, är ju dock betydligt skönare att ligga på lågvarv i 110 än på 3000 som i en manuell, aja en smaksak. Haha jag vet inte hur folk har fått för sig att jag är 21??! Funderade länge innan jag skrev det om vem bilen står men tänkte att många säkert lätt blir skrämda när det står mitt namn i annonsen sen ett helt annat på transportstyrelsen. Fredde7 du har helt rätt, visst borde man ringa och kolla först innan man börjar diskutera pris, vill man dock diskutera det i verkligheten o man har argument för det tycker jag dte är helrätt, men man får ju ge den en chans liksom. |
|
|
BMW E34, vår 323:a hade gått 18500. Den var orientblå metallic med halvläder, beige inredning. Det var elstolar, multiratt, xenon, cd stereon, sportchassie, elhissar, 6x airbags etc etc. Bilen hade bara 5 st brukare inkl oss, vi hade den i 4 år. Bilen så tamejfan ny ut när den var nytvättad. Däcken var typ nya både sommar och vinter (hakka 7) etc etc. Såg idag att vår bil är till salu igen :) de kanske tröttnade vad vet jag, tror dock inte de får begärt pris. Samt att den har inte sportstolar med minne som de säger... utan vanliga stolar med elinställning ... men om man vill ha en sjukt fin och välunderhållen E46 med få ägare så är denna ett bra köp. Tror dock att de kanske får 39500 som jag begärde från början, med tanke på att säsongen nu startat. Länk |
|
fredde 7 |
Skärp er!!! Försäkringsbedrägeri??? Bor de på samma adress finns inga juridiska problem.... Ni äter väl då inte på Mc Donalds heller, Eller utnyttjar rotavdrag heller? För äter ni på donken så bidrar ni ju också till orättvisor samt detsamma om ni anlitar hantverkare på rot....tänk på alla hyrestagare. Klart man förser sig själv med förmåner efter bästa förmåga, att kalla det försäkringsbedrägeri och bidragsfusk är ju helt galet. Men det var ju inte eran dubbelmoral detta handlade om så låt oss hålla oss till ämnet;) |
|
Det ÄR bedrägeri, svårt att bevisa och kanske "ok" i de flesta ögon men likväl bedrägeri. Är det killens bil så är det inte ok bara för att de bor på samma adress. Det finns värre brott, jag tycker inte heller det är SÅ farligt men det är likväl ett brott. Men som sagt, försök piffa till annonsen lite. Det påverkar egentligen inte priset, men vad gav du själv? Och varför sälja efter bara ett halvår? |
|
|
Jabbal bilen brukas av både mig och min far då han behöver den alltså är allting enligt reglerna. |
|
Verdi |
fredde 7, När jag var liten hade jag också bilen på pappa. Det var bedrägeri då och det är bedrägeri nu. Varken mer eller mindre. Förstår inte hur det inte kan vara det. Det är en objektiv sanning. Inte min åsikt. |
|
vill lägga mig i. Frugans bil står på mig, för det spar vi typ 5000 om året i försäkring. Sedan kanske jag kör den ibland, men inte fan är det bedrägeri.. de närmaste i familjen på samma adress dvs mor, far och barn får använda bilen. Däremot måste man ange då man tecknar försäkringen ifall någon under 25 år ska bruka bilen, så om barnen smäller och man inte angivit detta så kanske det blir högre självrisk. |
|
|
Försäkrat intresse Försäkringsbolaget kan neka att betala ersättning om det inte är försäkringstagaren som är den verklige ägaren till bilen. Ägare och brukare I försäkringsvillkoret sägs att försäkringen bara gäller för den som faktiskt äger bilen. Detta innebär att om till exempel en mamma registrerar bilen på sig och försäkrar den trots att det är sonen som egentligen äger bilen så betalas ingen ersättning om bilen exempelvis blir stulen. I en del försäkringsvillkor framgår också att försäkringstagaren dessutom ska vara den huvudsaklige användaren (brukaren) av bilen. Bevisning Det är du som kräver ersättning från försäkringsbolaget som ska visa att du faktiskt äger bilen. Det kan du göra genom att till exempel visa att det är du som betalat den samt betalar kostnader för bensin, reparationer, vägskatt och försäkring. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.