AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
30.965

Omöjligt att sälja bilen!

Sida 1 av 10
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
Hej, har haft ute min bmw nu under en längre tid och undrar om där är fler än jag som tycker det verkar omöjligt att sälja just nu. Ligger bra till i pris och min bil är i ett väldigt gott skick och så!!
Känns dock helt dött, det enda man får är byten mot tråkiga alternativ.

mvh
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Vad för bil?
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
En bmw 328 ci -99. även min polare har problem med sin Alpina b10, helt två olika bilar liksom!?
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Det är inte svårt att sälja, det svåra är att få bra betalt, gå ner i pris så händer det grejor!

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mil utrusning och begärt pris på din 328ci?
Om du inte får bilen såld så beror det på att priset är för högt. Det är inte så att det är någon slags konspiration från samhället mot dig och din pärla. ;)
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
Jo klart man kan gå ner i pris men jag ligger ändå helt normalt tycker jag.
Bmw 328 ci-99
Typ all utr + m stolar o.s.v
Röd skinninredning
19700 mil
48000:-
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Du måste nog under 40 för att sälja den.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Det tar lite tid,har min ute också ett tag. Även bevakat alla andra som är till salu. Ser man att de gått har man fel bil eller fel pris, men de sitter kvar med sina också så..:)
Mån får vara glad att man egentligen är rätt nöjd, utan det bara är bytar suget som spelar en ett spratt...
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
Ja precis de flesta andra 328.or är också kvar det är det som känns fel.. skulle aldrig tänka mig att gå under 40k, bilen är fantastisk bara det att man känner för ngt annat.
to
402
tomtebloss
E60 530D LCI, tuned.
E61 520D LCI,
E39 530IAT
E46 M3 cab
njaa,, kan tänka ge dig 35.. den är ju gammal ziggis nu
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Med all respekt, men 48 000 kronor är ett fantasipris långt ifrån verkligt värde:
Länk

Iofs får man ta automatiska värderingar med en nypa salt, men de ger i alla fall en fingervisning!
Att du inte lyckas få mer än vad du upplever som "skambud" är ett tecken på att du ligger helt fel i pris i förhållande till vad folk är beredda att betala.

Tänk på att bilen är 14-15 år gammal och tyvärr har ett rykte om sig att inte klara rosten något vidare...

Jag skulle nog säga att du skall vara (mycket) glad om du får ut 35 000kr för bilen, även om den är i mycket gott skick!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
Johan B har nog dålig koll på begagnatpriser för en rostfri bmw coupe e46 med det mesta i utr i bra skick. 35 kostar en e46 sedan med tygklädsel o.s.v. och kan ju säga rakt ut att tråden skapades inte för att jag har svårt att värdera min bil även om vissa verkar tro att det är problemet.
Den skapades just för att kolla och diskutera begagnatmarknaden för bmw.
Jag vill lckså tillägga att jag inte fått massa bud under mitt pris som johan b verkar antyda. Så priset är inte det relevanta över huvudtaget i frågan. Att sälja en bil under marknadsvärdet kan alla. Men det är jag inte ute efter då jag inte befinner mig i ngn form av kris här.

Jag ville mest diskutera orsaker och liknelser med andra som stött på problemet. Har själv sålt flera bmws innan och tycker inte det har varit så segt med intressenter som är intresserade av att köpa. Byten är dock väldigt vanligt. Behovet verkar finnas där men det verkar vara en död i köp marknaden och kanske en rädsla av vilka bilar man bör ha o äga i framtiden!?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
BMW e34, har du bara fått några enstaka "skambud" befäster det väl bilden ännu mer av att du ligger helt fel i pris!?

Värderingen jag länkade till är gjord av en "oberoende" (men realistisk)värderare och gäller en 99-års E46 cupe med skinnklädsel...

Så grundproblemet för dig är nog just att din uppfattning om vad bilen är värd inte överensstämmer med presumtiva köpares uppfattning, vilket iofs också kan bero på att du av någon anledning inte når ut till din tilltänkta kundgrupp som faktiskt är beredda att betala 10-20 000 kronor mer än "alla andra".
Och som i alla marknadsekonomier avgörs ju priset efter vad en köpare faktiskt är beredd att betala...inte vad säljaren begär.

Men återkom gärna med vad du fick för bilen när du sålt den - den summan är ju defacto exakt vad bilen var värd!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag sålde min 323Ci cab-00 för ett tag sen, hade haft ute annonser under 1,5 år, men till slut kom det en som värdesatte det fina skicket och köpte den. Jag fick 100 tusen för den.
Sålde även min 323Ci från 00 men den hade gått 40000 mil, var rostig och skulle besiktigas, den gick för 25000:- och såldes på en dag. Det var i slutet på 2011 .Länk

BMW CS #5206
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tomtebloss: :D

För övrigt har man inte upplevt en trög försäljning innan man prövat att sälja en 15 år gammal turkos Renault Twingo, kan jag avslöja.

Men det gick fan det också, det finns ett arsle till varje säte :)

Gissar också på slutpris runt 30-någonting. Vilket egentligen är sjukt mycket bil för pengarna, men så tänker inte vanligt folk. De köper en ny Clio under 100K istället. Lycka till med försäljningen!
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej du måste ner i pris om du vill bli av med kärran.

Vi sålde vår 323ci-00 SV såld nu i januari när det var -20gr.
Alla vill ju säga att ens bilar är i toppskick etc men vår var verkligen i mint condition för sin ålder. Det fanns ingenting att anmärka på. Inge rost Inga repor och den var välutrustad.

Jag satte ut den för 39500 fick 36000 av första spekulanten, efter 2 dagar.. Satte medvetet under 40 för att överhuvudtaget få napp.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sålde i måndags en A6 1.8t -04 16000mil för 46'. En ägare och i normalskick för mil o åldet.Tog en dag att sälja den.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
självklart går allt sälja. Jag tror allt förstår marknadsekonomi, tillgång, efterfrågan mm. :)

Men det säljs mindre ny-bilar just nu, även om det är en stabil marknad.
men även "Lagren av begagnade bilar ligger på en
balanserad nivå och det råder snarast brist
på begagnade bilar inom den auktoriserade
bilhandeln. Detta gör att bilköparna
får extra bra betalt för sin inbytesbil, vilket
är gynnsamt för nybilsförsäljningen." . Dock pratar vi bilar max 10år här.

Läs hela rapporten här: Länk

Marin: SNYGG, nu blev jag ju sugen på en 7a också.. fan.. Måste sluta surfa på bilar..
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
@Mr. Excell
Varför åka 5a när 7an finns för samma pengar:-)
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
Hej igen jag måste nog klargöra för andra gången för Johan B att jag inte fått ett enda skambud på min bil!!!

Och åter igen har jag inte bett dig Johan B att lösa ngt av mina problem, ville som sagt diskutera detta med folk och se vad deras uppfattningar är. Jag vet också att där finns intresse om bilen legat ute för mindre pengar, men i nuläget är dte inte intressant!

Det är det som gör en lite förvånad liksom, vanligtvis brukar det ringa storprutare eller komma ngt mejl med någon summa, men nej inte denna gången bara byten.

Det verkar ju iaf vara en spridd uppfattning, kan ju helt enkelt vara så att det är en speciell prisklass som är svår nu.

36k var ändå ganska okej tycker jag för en 323ci, vad hade du för utr i den? och hur långt hade den gått?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.