AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
30.975

Omöjligt att sälja bilen!

Sida 10 av 10
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
aaargh!
Edit igen!
Blev ju rätt i texten från början, så glöm inlägget ovan!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Är bilen såld än? Tråden har ju spårat något...;)
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
ej såld, dock sänkt priset. Länk
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
OOOOOj vilken sänkning då!
Först 48 sen höja till 51 bara för att sänka till 45, Kom igen nu;)
nikasp: "Ursäkta OT men vad gäller min motorsvaga diesel så är X-modellerna enligt en försäkringssäljare populära bland biltjuvar som tar dem till något Östland. Därav dyr fast det inte sitter någon stor snurra i den."

Helt fel, det har inte stulits en enda X3 det senaste året vare sig det är en E83 eller F25, det är X5/X6 som stjäls och nu har tre X1:or försvunnit den här månaden.

Så gå inte på det där snacket.

Mvh Stephan
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Psoon, vet inte vad du är beredd att släppa den för, men om ingen hör av sig inom 1-2 veckor, och köper den skulle jag ta bort annonsen och lägga in en ny på under 40 (för jag tror inte du får mer).

Ang blocket annonenr så borde det vid sänkning vara valfritt ifall bara det nya priset ska stå eller om det ska vara röd pil och överstruket. Jag tolkar de sistnämnda som negativa ur det perspektivet att eventuella nya spekulanter avfärdar bilarna pga ingen annan köpt den av olika anledningar.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Själv drar man ju öronen åt sig om en bil varit ute för länge. Har man sedan sänkt priset, tagit bort och lagt till annonsen igen känns det ju än värre.
Jag tror att den typiske 328i köparen kollar marknaden ett bra tag innan man köper.
Alltså, till nästa gång, sätt rätt pris direkt.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
det kommer nya spekulanter varje dag så det är nog lugnt, därför är det bättre att ta bort och prova på nytt efter ett tag. Är bilen schysst så har man inget att skämmas för. Däremot, röda pilar etc ser inte bra ut.

Men givetvis, rätt pris direkt är det bästa. Inga drömpriser.
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
gustaf: inte jag som säljer...
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
ha ha ha sorry psoon, hade lite bråttom där. :)
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hej sålde två bmwar under en vecka nu en m3a och en 328 fanns inga problem
Då låg dom bara här på AP

Mvh mikael
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Andreas Löfgrens kommentar om att de första buden man får på sin bil (som man först tycker är skambud) ofta hamnar rätt nära det priset man slutligen får för bilen var onekligen ett rätt insiktsfull kommentar.

Det är ju av naturen så att den som säljer en bil alltid värderar den högre än vad andra bilkonsumenter på marknaden gör - av den enkla anledningen att annars hade han sålt den för länge sedan.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Mera ot. Tycker E46 coupe är en av de snyggaste och mest tidlösa modellerna, håller fortfarande designmässigt.
Den här trådskaparens annons platsar ju i tråden om roliga annonser. :-)

Ingen vill köpa min fina bil för så mycket som jag betalade så då är det omöjligt att sälja alla fina bilar! Det säljs betydligt finare och dyrare bilar varje dag. Det handlar enbart om att utbud och efterfrågan ska mötas vid jämnviktspriset, vilket du har vägrat inse. Tills du gör det får du vackert glida fram i din 328:a.

Kanske gav du för mycket för bilen när du köpte den och nu vill att någon annan också ska göra det så du slipper vara den som gick onödigt mycket back på bilen. Det är förståeligt, men förstå samtidigt att andra heller inte vill betala överpriser.

Jag vill tacka dig för att du gjorde min dag och hoppas du hittar någon som tänker precis som du gjorde när du köpte bilen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
TS kan ju glädja sin att han åtminstone lär sälja sin bil innan: Länk

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"glädja sig åt"

-------
//Lövet
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Ja herrejävlar. Ägaren till den som Lövet länkar rekommenderas göra vågen om han få hälften. Säljes pga att man ska köpa en annan, nyare bil är icke-information av intergalaktiskt lågt värde. Precis som man var tvingad att sälja av detta skäl :D.
Eller denna Alpina som sänktes till 100K från 120K, har nu lagt in annonsen på nytt och höjt priset till 120K, lagom seriöst.....

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.