AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
31.851

Bluetooth eller Aux i e60/e61?

Sida 2 av 2
Li
1
Lingan545
328IA 98
545IA E61
Hur gick det för för killen i början vilket alternativ valde han
Behöver själv hjälp dension installerad i min bil. Någon som kan gör det
fn
17
fn76
525D -07
Är denna produkt ny? Länk
Skulle det då vara så enkelt att installera en 500S BT och sedan trycka in denna lilla dosa i bilen så funkar det?
sa
144
sahi
435d GC -beställd
Tjenare!

Har fått min Parrot installerad sedan någon dag tillbaka. Parroten fungerar sjukt bra faktiskt! Jag har även Unika interfacet kopplat så att jag kan styra allt via ratten.

Telefunktionen fungerar mycket bra och så gör även musikfunktionerna. Äntligen har man en fungerande pryl som visar mig låttitlar, namn på de som ringer, låter mig ringa osv via ratten. Allt utan att behöva ta bort min OEM stereo som även den kan användas precis som vanligt.

En grej som jag märkte är också att "dimfunktionen" inte alls behöver ställas in manuellt via parroten (Dag/natt) utan ställer man om ljusstyrkan i bilens paneler så ändras även den med.

Det som är att anmärka på är väl det att det tar några sekunder för den att starta upp, men är inget som stör mig så mycket.

Sahi
Ak
7
Akke
530iAM Touring -07
523iA Touring -97
Jag har monterat en Dension gateway 500S BT.

Har provat med de lilla dosan man montera i OBD2 som skulle installera cdväxlare och telefon. Men får inte den till att funka.

Så finns det någon som kan hjälpa mig att installera cd-växlare och telefon.

Jag bor i blekinge
Även jag har en Dension GW500s BT som jag ej lyckas få att funka helt. Ipod kodade BMW åt mig och det funkar fint. Telefon/handsfree delen däremot får jag inte att funka. Har också provat med densions lilla OBD2 verktyg utan resultat.

Lyckades du lösa det Akke?
Ak
7
Akke
530iAM Touring -07
523iA Touring -97
Har inte fått den till att funka än
Ok. Blir nog till att hitta någon bilfirma med Autologic i Sthlm och lösa det så.
Liten uppdatering.. Jag fick det att funka med densions obd2 dosa, dvs den slog på telefon options åt mig. Var lite mailande med densions support men de var hjälpsamma och fixade fram ny firmware snabbt :)
Ak
7
Akke
530iAM Touring -07
523iA Touring -97
Gött.
Jag får den inte till att låsa upp varken telefon eller cd växlare :(
Testa lägg ett supportärende mot dension på det om du inte redan provat. Jag fick som sagt ny firmware till obd2 dongeln som gjorde att den funkade bra med min bil sen. Dom var ganska responsiva i supporten
Ak
7
Akke
530iAM Touring -07
523iA Touring -97
Ja jag får prova det med min dåliga engelska :)
Vet att det är ca 7 år sent men ska se om det går att få kontakt med dig F-Tar (@F-Tar ?). Bor nämligen också i västernorrland och har precis skaffat en bmw e60 530i (årsmodell 2004, tillverkad 2003) och vill införskaffa bluetooth till den. Är det så att du mot förmodan får syn på det här och kan hjälpa så får du hemskt gärna svara eller skriva till mig privat (om det finns någon sån funktion på det här forumet, jag vet inte). Tack på förhand i alla fall. :)
Grusse
Har du bestämt vilket system du skall använda för att få Bluetooth i din bil? Och med Bluetooth menar du att kunna streama Audio va?
Först och främst så skulle jag vilja koda in aux i bilen. Sen så funderar jag på att skaffa en "android huvudenhet" som har bluetooth i sig. Har länk till 2 som säljer sånna i Sverige men vet inte om man får posta länkar här. Alternativet till android headunit skulle vara en eftermarknads stereo med Bluetooth, aux och usb om det skulle gå. Däremot vill jag ju att iDriven fortfarande ska fungera som vanligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.