AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.735

Värdering av en 320d

Sida 2 av 2
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kanske vettigt att kolla på den först :)
Men kolla i boken så kommer du få bra överblick vad som är gjort vid tillfällena.
Bläddra även i servicemenyn i datorn så får du se vilken service som väntar dig.
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Har kollat på den. Bara det att jag inte förstod det här med konditionsbaserad service riktigt.
Går att nollställa själv Länk men vet inte hur det är med nyare modeller.
m3
260
m3rso
Billös
Lånar tråden lite.

Vad tycker ni en 320d -06 21000 mil är värd?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Importerad tomhylsa 4d sedan....65-75'
Fullbombad sv-såld touring m-sport....110-120'
m3
260
m3rso
Billös
Länk

Nu har jag inte sagt att priset är hugget i sten. Det är import med fullt m-sport. Tyvärr har förra ägaren backat mätaren. Men jag är ändå bland dom billigare på blocket som har touring och fullt m-sport
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Då var bilen inhandlad. Men vilken ska man följa när det gäller service? Oljan eller det som inträffar först?
m3
260
m3rso
Billös
Grattis till bilen :). Jag skulle gjort en redig olje service. Men kanske väntat med luft och micro filter efter allt pollen är borta.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Försök och samla ihop mesta så att det görs på samma gång. Blir både dyrt och jobbigt att åka in varje gång den varnar för någonting. Alla punkter är inte livsviktiga att görs precis när den varnar.

Om den varnar för tex bromsvätska så väntar man i regel med de till man ska byta olja. Är de långt i mellan så kan man ju göra en liten kompremiss att kanske ta oljan något tidigare.
Bromsvätskan har intervall på 2år, men är absolut ingen fara att köra någon månad extra.

Som jag sagt tidigare är datorn ett hjälpmedel för att hålla koll på när allt ska göras, om man sen väljer att göra någonting innan den varnar spelar de ingen roll.

Jag använder alltid oljetrippen som referens så att säga. Varnar någonting annat innan den så väntar jag med den ett tag. Är det tvärtom så kan man ju be verkstaden att göra andra punkter som närmar sig på samma gång.
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Ok tack för svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.