|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Gunget |
Bavaria Solna säger att det kostar 4500 kr att uppdatera kartorna i en E61 -09 med hårddiskbaserad navigator och att bilen måste lämnas in för uppdatering. Bavaria Danderyd säger att det kostar 1980 kr och att man kan göra uppdateringen själv med en DVD-skiva (ja, trots att det är det nya hårddiksbaserade systemet). Kan någon med erfarenhet bringa klarhet i detta? |
|
Du kan köpa kartorna på bmw (3st dvd) för 250 kr (det har jag gjort), eller ladda ner dom gratis på nätet. Koden köper du på nätet för 50 euro. |
|
Gunget |
Intressant! Vilken BMW-handlare sålde kartor för 250 kr? Var på nätet hittar man upplåsningskod? Hur funkar det när man "låser upp" (var/när/hur slår man in en kod?) |
|
Jag köpte kartorna på bmw i Solna. Här har du den info du behöver: Länk |
|
Gunget |
@Patrick - Har kollat in din länk. Det verkar finnas massor med info där, dock känns det som att måste veta vad man pysslar med. Finns det någon vettig "beginners guide" om man aldrig uppdaterat navigatorn tidigare? Jag har ingen aning om hur det funkar eller hur man praktiskt går till väga....:-( |
|
Här finns en del, Länk Titta även på gpsunderground. |
|
Gunget |
"*CIC equipped vehicles up to 9/2009 require FSC Code + a visit to your local BMW dealership for media upload. (code will be emailed, and shipping charge will be removed) **CIC equipped vehicles from 9/2009 and on include the USB media kit + FSC Code (code will be emailed). No trip to the local dealership is required. " innebär detta att jag lik f-bannat MÅSTE till BMW för att uppdatera kartorna då min bil är tillverkad juni 2009? |
|
@Gunget Har du dvd? Usb-uttag i handsfacket? |
|
|
Gunget.Nej Har du inte usb-uttag i handsfacket så uppdaterar du genom DVDskivorna.. tar ca 2,5-3 timmar...du måste ha bilen antingen igång,eller koppla på en batteriladdare under tiden,då tändningen är igång Uppdaterade farsans navi förra månaden till 2013-2 ECE_BMW GROUP 101123.2.14 Road Map Europe PREMIUM 2013-2 Länk |
|
Gunget |
Ok. Har läst på ännu mera nu. Känns som att detta kan göras på egen hand. Stämmer det verkligen att man kan köpa nya kartor på DVD hos BMW för 350 kr? Låter otroligt billigt. Är det "bomb proof" att köpa upplåsningskod på nätet? |
|
250 kr för skivorna!!! Koden köper du lämpligen av någon som har bra "omdöme" i trådarna på forumet jag länkade till innan. Om du vill kan jag powerposta dig emailen till den som jag köper fungerande koder av, kostar 50 euro. Har du usb i handsfacket? Jag kommer att befinna mig i Sumpan 13-14/4 och kan ta med kartorna om du vill, det tar bara 45 min att installera, den tiden har jag över isf. Kartorna jag har är 2013-1, jag köpte dom i nov. Nu finns det 2013-2. |
|
|
2013-2 hade releasedate slutet av feb 50 euro är väl ett O.K pris:) |
|
|
2013-2 hade releasedate slutet av feb 50 euro är väl ett O.K pris:) |
|
|
Ska jämföra och kolla vad som är skillnaderna på 2013.1 och nya 2013.2 Haft pdf-info filerna om de båda versionerna i några veckor nu,men har haft fullt upp..ska kolla nu i dagarna. 2013.1 var på 23.4 GB 2013.2 är på 21.6 GB |
|
| Prel vad jag hört och läst om kommande 2014.1 så kommer det några nya funktioner(benefits) | |
Gunget |
Ja, jag har USB i handskfacket! Vilken information ger detta? Och ja, 50 Euro är ett bra prs! Finns det "risk" att man även måste uppdatera Firmware för att nya kartorna ska funka? |
Gunget |
@Patrick. Du har Powerpost! |
|
Gunget, firmware har inget med kartorna att göra.. Bara att uppdatera !:) |
|
|
@Gunget Jag har svarat! |
|
| Har precis uppdaterat kartorna med DVDskivor inköpta hos BMW i Nacka, lite meck men man fixar detta lätt själv om man vill kapa kostnader. | |
Gunget |
@LennartS007 - funkade det bra med FSC-koden? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.