|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Lite sent, men ändå... Hon lämnade in sin Lupo för kamremsbyte och felsökning. Fick veta att servopumpen behövde bytas, totalsumma runt 8500. Hon tyckte att det lät dyrt (och jag med) så en kompis till henne tog en titt på det och löste båda problemen för 500. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Har ok erf av Bilia i Gbg, även om jobbet tog väldigt mkt längre tid än beräknat och info från dom var motsägelsefull och ibland ingen info alls, så blev jobbet bra gjort och kompensation fixad. Gick att föra en diskution med dom och dom lyssnade. Men vid allt annat än garantijobb får Peter på "gbg bilservice" fixa, så duktiga och bra Har mkt värre erf av Audi. Där var det ren katastrof. Längesedan dock jag körde Audi och hoppas dom blivit bättre, men bittra smaken av både försäljning och service gör att jag aldrig kommer köra Audi igen |
|
|
Har ingen erfarenhet av verkstan på Bilia Group, men reservdelspersonalen har jag bara goda erfarenheter av. BMW CS #5206 |
|
|
Servade min Audi på Audi GBG nyss hur bra som helst toppen service och fri lånebil med mobilitetsgaranti:-) Dem t.o.m ringde ett tag efteråt och frågade om jag vart nöjd |
|
| Jag hade en garantiåtgärd som dom inte ville stå för. Jag gick till Mechanum i Mölndal istället. Toppenservice med fri lånebil! | |
| Någon som har erfarenhet av bilia group i Uddevalla? | |
|
Hämtade precis min bil från Mechanum Mölndal eftersom bilen varit inne för sin förste fria service. Fri lånebil, och en "mellan bilvård 799:-" ingick i priset. Mkt enkelt att boka allt på nätet och enkelt o snabbt att lämna/hämta bilen |
|
| Är det reklam detta ovan eller? Vad jag vet ingår absolut inte lånebil och har man tur är det inte olja i hela inredningen. | |
| Fri lånebil har jag också fått på Mechanum, men än så länge har jag inte så värst mycket mer positivt att säga. De brister i kommunikationen, milt sagt. Tänkte skriva ett slututlåtande om dom när ärendet på bilen är färdigt. | |
|
Mechanum lyckades med mästerstycket att glömma byta ena fjäderbenet på svärmors e46, skulle byta båda sidor, men bytte bara på en. När svärmor hämtar bilen så är hon inte så bevandrad så hon bryr sig inte om att kolla så att det är bytt på båda sidor. Senare på em ringer Mechanum och säger att dom måste ta in bilen igen då bara halva jobbet var gjort... dock tagit betalt för båda sidor. Plus i kanten att dom iallafall erkände och ville göra rätt för sig. Svärfar/mor fick rabatterad en oljeservice på deras e60 som plåster på såren. Jag kommer inte använda Mechanum... |
|
|
jhellström reklam? Nä jag valde mellan mellan Bilia group, Wölkes och Mechanum. på Bila group skulle jag nog aldrig lämna min bil igen har varit på wölkes flera gångar med bra resultat men eftersom Mechanum rent logistiks ligger bättre till valde jag dem. Fri lånabil ingår Länk och jag fick något erbjudande hem om en mellan bilvård när man provade dem:-) Bilen vart riktigt fin när jag hämtade den. Dagen efter ringde en tjej och frågade om jag vart nöjd med besöket dessutom. Hade gärna valt en mindre verkstad med mera personlig service men eftersom bilen är nästan ny måste man ju lämna hos en auktoriserat. |
|
|
Mats Landh Varför inte fel begås på alla verkstäder det viktigaste är väl att de gjorde rätt för sig eller? |
|
|
Har även jag numera god erfarenhet av Mechanum, som valet föll på senast, av logistikskäl. Superbra kommunikation och bra utfört arbete till bra pris. Kunde lämna klockan tio då det synkade med ett annat ärende, uppskattat. Har tidigare lämnat till Wölkes som jag också har mycket goda erfarenheter av, men de går bort då de inte kan erbjuda "lånebil". |
|
|
Mechanum skulle jag inte använda. Min mors VW Passat var omlackad på bagageluckan hos dem juni-12, i våras upptäckte jag rost runt regbelysningen och lämnade in den hos VW på Lidingö som sa att troligtvis skulle inte bagageluckan godkännas som goodwill på grund av omlacken och det var Mechanums ansvar. Jag kontaktade dem ett flertal gånger och fick höra att en lackchef skulle kontakta mig och den skulle gå att få allt ordnat i Stockholm (Mechanum har enbart verkstäder i Skåne och på västkusten). Men inget hända och jag blev mer och mer frustrerad. Det krävdes att jag skrev på deras facebook för att jag skulle få kontakt med någon som kunde ge besked. En sur ännu högre chef ringde och sa att Passat rostar "alltid" runt regbelysningen och det är VWs fel och för övrigt har vi 18månaders garanti. Hade jag bott i Göteborg eller Skåne hade jag aldrig lämnat till ett så oengagerat företag som dessutom går med mångmiljonförlust varje år. |
|
|
Lyfter denna tråd lite igen då jag precis har hämtad min bil från Wölkes i Frölunda. Bilen vart inne för den sista fria servicen (bromsvätska) Bilen har rullat 3550mil och förste oljeservicen gjordes sept. 2014 vid 2200mil. Tänkte jag gör ett x-tra oljebyte som jag själv står för eftersom jag tycker intervallerna blir för långa. När jag hämtar bilen hade Wölkes ändå lyckats få med oljeservicen i den fria servicen samt bytt tändstift, luftfilter, microfilter samt bromsvätskan förstås. Fick endast betala 250:- för lånebilen kändes nästan som man vunnit på Lotto:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.