|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Weeeman den du tänker på är nog Joakim "Göteborgs bilservice" som ligger i partille på jernringen rakt över besiktningen . Göteborgs bilservice. Om du vill ha service och inte bli ruinerad så skall du åka dit |
|
| Kan nog hålla med om att man kan ha olika uppfattning om hur slitna saker är men om två fjädrar påstås vara av och sedan inte är det borde ju inte kunna vara en gråzon. Få höra Olzons respons. | |
|
Kan rekommendera Autopartner i Skövde, när bilbesiktningen sa att jag borde byta bromsbelägg bak på min E83 så tyckte verkstaden att dom kan köra på ett tag till så det blev 2000 mil 😃 körde ca 12000 mil tills de byttes! ///bmwlars |
|
|
För min del när det gäller auktoriserad BMW-verkstad i Göteborgsområdet, finns bara Mechanum i Mölndal. Kanske inte alltid billigast, men alltid ärliga, bra bemötande och väl utförda jobb. Känner man att man inte behöver auktoriserad BMW-verkstad, finns Bo-Jimmy Bilservice AB på Ågatan 30 i Mölndal. Riktigt duktiga!! Bilia BMW Group på Mölndalsvägen skulle jag inte lämna min bil till ens under pistolhot. |
|
| Bimmer, tänk vad olika uppfattningar man kan ha. Jag hade inte lämnat min bil till Mechanum ens under pistolhot :) | |
|
Dessa rekommenderar jag med. snabba och otroligt kunniga. Bo-Jimmy Bilservice AB på Ågatan 30 i Mölndal Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
Jag fick skumma fel på min när jag körde med 2012 års kartor. Det löste sig med en uppdatering på BMW, tog ca 3 tim och kostade 1 500:- Inga nya features vad jag kan se. |
|
|
Jag tycker ni som har blivit "lurade" av eran bilverkstad att kontakta tv-programmet PLUS i SVT! Detta med att auk. bilverkstäder fuskar känns idag mer som en regel än undantag... tyvärr... |
|
| Ännu en "tumme upp" för Bo-Jimmy Bilservice. Riktigt bra. | |
| Jäklar vad illa.. | |
|
Autosport i Limhamn minns jag. Chefsmeken hade alltid vita handskar av tyg på sig när han skruvade. Det var ovanligt på 90 talet. Jag hade en nästan ny 325i som gått ca 3000 mil på service och han bytade bakfjäder på den. Vet inte om de brukade gå av på E36 orna. Autosport försvann så småningom. Och han säljer reservdelar idag på Förenade Bil. Han var alltid så artig och trefvlig. Träffade han efter nästan 20 år härförleden. |
|
| Oavsett uppfattning tycker jag ändå att det är imponerande att Bilia hör av sig på forumet och ändå beskriver sin syn på det... De som har upplevt galna saker, skriv till dem och berätta, tyvärr är det som vanligt i Sverige att vi knyter handen i fickan men inte gör något åt det......inte alltid såklart :o) | |
| Något som jag noterat är att många kommer in till bland annat bilverkstäder med en ytterst otacksam och otrevlig attityd samtidigt som de förväntar sig att få världens bästa bemötande. | |
|
Tycker det är riktigt bra att bilia läser här! Ryck upp er och ta ett snack med hela gänget som jobbar där, säljare som verkstadsfolk. (Från en som inte blivit superbemött av säljarna, näst in till ignorerad och undanföst vilket gjorde att ja la mina pengar på annat ställe). |
|
|
Hej igen! Tack för er feedback och att ni delar med er av era upplevelser. Genom att ta del av era åsikter här på bilforum har vi möjlighet att utvecklas och bli bättre. Vi ser till att våra verkstäder får ta del av er kritik. Har ni frågor eller något annat som ni vill berätta för oss är ni varmt välkomna att höra av er. Skicka i så fall era kontaktuppgifter till bilianu@bilia.se så försöker att hjälpa er. Vänliga hälsningar, Bilia Sverige. |
|
| Kul att ni lyssnar från Bilia! Jag lovar att maila er mina erfarenheter från de senate tio åren som BMW-ägare i Göteborg. I gengäld förväntar jag mig att ni tar er tid och ger mig ett personligt svar, inte bara ett "Tack för ditt brev...". | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Folk ser nog olika på vad som är slitet och inte. Men självklart försöker firmorna ofta blåsa oss. Ser jag på mig själv anser jag ofta att bromsarna är slut på bilar jag köper, säljaren å andra sidan tycker att de är bra och de klarade ju precis besiktningen. Bilprovningen släpper igenom vilken skit som helst. Petiga och noggranna Bo Jimmy Bilservice i Mölndal, inga fina skjortor och kostymer bakom disken utan sjyssta mekaniker som vet vad de talar om och har varit med sen en Bmw var 4 hjul och lite plåt samt en enkel motor med förgasare och inte tillstymmelse till elektronik. |
|
d.fagersten: Bilprovningen kollar bara att bromsvärdena är bra, annars måste beläggen vara väldigt tunna eller skivorna mycket rostiga. Annat lär det bli nu när man släppt monopolet på besiktning och det blir ekonomiska intressen i det hela. -Dina bromsar är dåliga och bilen är underkänd, men vi kan hjälpa dig att byta och släcka 2:an, inte seriöst... Många auktoriserade verkstäder bedömer bromsar o.dyl. enligt devisen "går troligtvis inte till nästa service", ett dilemma då många tjänstebilsförare inte vill åka till verkstaden. Det ställs ju dessutom högre krav på auktoriserade verkstäder. En god kommunikation med kunden är viktigt... MVH Christofer |
|
|
Efter tantens äventyr på Mechanum så går jag inte dit. Inte för att jag gjorde det innan, men ändå... Så länge Joakim håller igång så kommer jag att köra BMW :) "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
| IQ=pi: Berätta gärna mer om äventyret på Mechanum. Jag har funderingar på att lämna in min 120d där nu när den fria servicen är slut. Men det kanske man inte ska? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.