AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.062

vad är en m3 e 46 värd

Sida 1 av 3
z3
36
z3mc
Bmw 535d-07,m5-00,z3m coupe-99
bilen är en 02a svensksåld 8000 mil i kannonskick

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Länk
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Svårt, men ok 160-170k typ
Dyrt kan tyckas för en 11år gammal bil som inte är unik på nå vis men är nog runt där du får räkna med nu till våren
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Slår man på en M3 svensk -02 med 8000mil på bilpriser står det mellan 131-142k för privatköp och 150k på firma
Skrev nog lite högt pris först jag
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Tycker att man verkligen kan gå efter bilpriser, priserna man får fram stämmer överrens med bilens värde! Har kollat mina egna bilar och vänners bilar och det stämmer bra. Kan även tänka mig att bilhandlare använder såna sidor, eventuellt listor!
Bilpriser är ett trubbigt verktyg som man ska kika på mindre och mindre ju ovanligare bil det gäller, de är dessutom usla på att visa möjliga tillval. De är dessutom så korkade att man kan kryssa i automatlåda på 535d vilket ger 5tkr högre pris trots att automat är standard på 535d...

Tacka vet jag Schwacke.de som har alla tillgängliga tillval från fabrik.

Kikar man på vad som finns ute så kan man nog ta 180tkr för nämnda bil om allt stämmer gällande skick, service etc, få ägare och vettig färg/inredning. Detta i och med att det inte finns någon vettig lågmilers M3 E46 till salu. Man blir ju bara ledsen över vad som finns ute. Bästa just nu är väl Länk men då har den motorbyte som åtminstone för mig är ett kraftigt minus.

Mvh Stephan
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
"Bilpriser" baserar väl sin statistik på sin egna försäljning i KVD?
Det betyder väl att M3´or är ganska lågt värderade då dom sällan (Aldrig?) säljer en sådan som är i normalt/fint skick ;-)

För min egen del så stämde deras värdering inte alls men hade den gjort det hade jag varit mer än nöjd!! Dom värderade vår Voyager till i stort sett dubbla priset mot vad som var rimligt att räkna med att få ut..

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
kollade på en z4m igår på bilpriser då stod det att den var värd mellan 215-230 000 kr och han som sålde den begärde 230 000 så jag tycket det stämmer rätt bra!
Bilpriser.se? Haha
Jag hoppas ni skojar??
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilpriser.se funkar utmärkt på de flesta vanliga bilar. Problemet är bara att säljarna inte inser det. M3 osv ganska mycket sämre

Dock baserar bilpriser.se sina värderingar på bra mycket mer än KVDs försäljningar för er som undrar.

-------
//Lövet
Så om en bil haft 1 ägare eller 300 spelar ingen roll, eller skick?

Ja det är ju ett fantastiskt verktyg att värdera en bil på ;)
Det är väl bilens skick som avgör inte antalet ägare? Men visst många ägare tenderar leda till vanvård.

Min E36 Cab värderas av bilpriser till ett privatpris mellan 135"-144", hos bilhandlare 155". O jag får faktiskt ge de rätt i den värderingen, men då har jag plöjt ner lite drygt 100" i renovering/uppdateringar så bilen är i så gott som "nyskick". För en bil i mer normalt skick är värderingen helt galen, då ligger värdet snarare nånstans runt 80-85".
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Phoenex - om du inte förstår att bilpriser ger ett (tämligen bra dock) riktvärde och inte ett absolut facit måste du skoja med mig.

-------
//Lövet
Jag skojar inte, varför skulle jag göra det? Skojar du med mig?

Det finns så pass många andra aspekter att ta hänsyn till än det som bilpriser listar enligt mig, exempelvis skick? Det är väl det mest avgörande, och hur bilen är servad??
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Lövet, håller inte med. Te x en M3 2008 värderar dom till ca 240.000. Visst, en krockad utdömd USA export som via Litauen kom till Sverige hade det priset för ett tag sedan men ska du ha en Svensksåld, lågmilad med få ägare, får du lägga till 100.000:- (om det ens går att hitta)

Tycker inte bilpriser.se funkar på "entusiastbilar"

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skick styr inte pris tillnärmelsevis lika mycket som pris i förhållande till mil och utrustning.

Bilpriser anger intervall också för att ta hänsyn till ovanstående. Men som sagt, M3 är en modell där värderingen kan skilja mycket mellan exemplar.

-------
//Lövet
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Jepp, Bilpriser och liknande tjänster är säkert bra men som sagt inget man ska lita på då man söker ovanligare bilmodeller.
Utbudet som är till salu styr utfallet och om detta tex plötsligt flödas med objekt som av olika anledningar är mycket billigare än normalt, ja då bilr resultatet därefter. Detta är ju iofs inte något fel i Bilpriser men var medveten om att det fungerar på det viset.
Priset styrs utav efterfrågan, en svensksåld med dom milen börjar bli riktigt ovanligt. Så om du försöker sälja den när det finns 3-4 olika spekulanter, då kan du säkert få upp emot 200k, om det däremot bara finns en massa 20åringar som skiter i skicket och enbart vill ha så billigt som möjligt, ja då får du ju inte mer än 150k.

Så ha is i magen vid eventuell försäljning...
Visa användare
10
Dotzie
Bmw 335 i Coupe
Bmw 318 IS coupé Individual
Det är väl ingen bilmodell i detta land som har så olika prisättning som M3 E46 om man tittar generellt över bilmodellen. Faktorer som många verkar värdesätta är svensksålt( ???) gubbtv(navi) och så mycket utrustning som möjligt i övrigt. Automat eller manuell vxllåda är ju också en vattedelare. Regelbunden service med stämplad servicebok känns som en självklarhet för de flesta. Någon annan har i tråden tagit upp antalet ägare som en faktor som påverkar priset (för mig gör det det)vilket förmodligen kan upplevas olika tror jag.

Det finns trots allt relativt stort utbud av denna modell och år efter år behåller den sin popularitet. De flesta vårdas som barn och därför finns det också många fina exemplar i vårt land(även importerade). Har man en fin bil som uppfyller grundkraven i utrustningsväg och då möjligen är svensksåld då borde den ligga i det övre prisspannet för den årsmodellen. (marknadens efterfrågan) Prisbilden skiftar ju också med tidpunkten för försäljning(markanadens efterfågan) på våren är ju också en tidpunkt då många försäljningar sker och då påverkar det stora utbudet efterfrågan. då den lättare kan tillgodoses(priset sjunker kanske)

Har du en unik bil, sälj in det i annonsen och när du träffar presumtiva spekulanter, skulle du själv köpa denna bil för detta pris?

Lycka till

My car Brings Me Women
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Bilen är en -02 dvs pre- faclift. Dt drar ned priset.

Min servicebok är inte fullstämplad då jag sköter oljeservicen själv men låter en firma göra I och II.
Så det där med fullstämpad begöver ju inte vara ett värdehöjjande argument. Är säker på att det finns gott om köpare som skulle klara av min bok.
Handlar mest om trovärdighet.

.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
M3 hade ju kvar samma front hela tiden, det var bara LED bakljus och bakluckehandtaget som ändrades på utsidan, f r o m våren 2003
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.