|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| 207:or monterade idag - härligt :D | |
| haha...tänkte dra på sulorna igår men orkade inte. I morse vräkte det ner snö...väntar någon vecka till kanske... | |
|
Väderleksrapporten stämmer. Det snöar. |
|
| Snö? Var bor ni? Här i Göteborg har vi haft strålande sol oavbrutet i nästan en månad. | |
| Det har vi i sthlm med, igår var det rejält varmt å skönt i solen. | |
Verdi |
Snöar nu i Uppsala... |
|
Verdi, nu slutade det :) Kommer inte ligga kvar imorgon |
|
| Vi har haft strålande sol i veckor vi med här i Umeå men idag kom snön. De lär tina upp snabbt men det kom verkligen mycket snö här. | |
|
Blev inget däckbyte i helgen heller. Minusgrader nattetid hela nästa vecka samt nederbörd i början av veckan. Känns spontant osmart att chansa nu. Bilen används tidigt på morgonen av min sambo. ------- //Lövet |
|
| Nu åkte sommardäcken på! Kör inte så mycket på morgonen, så det var lika bra att få det gjort nu. För er som inte bor i Göteborg så slog vi just rekord i antalet soltimmar sedan 1972. | |
| Satte just på sommardäcken och vid sista däcket börjar det snöa. Ymnigt! Blir att köra försiktigt hem i kväll. | |
|
Idag åkte sommar däcken på Michelin 235/55/18 gött ! ///bmwlars |
|
|
Första provturen och kan inte rekommendera semi -R i detta väder. Tur jag inte behöver köra till vardags. |
|
|
Sommarbilen med endast sommardäck hämtade jag hem den 1:a april. Sen har jag iofs inte kört den alls, för mycket grus. Igår skickade jag på 20-tummarna på 745:an så nu är den stilig igen! Om det skulle komma stora mängder snö för bilen stå tills dess att snön smält bort. Niklas Fransosen |
|
|
Sommardäck sedan 6e April på E90n. Högljutt och stötigt jämför med 16" dubbfria vinterdäck. Men betydligt snyggare! |
|
| Har haft sommardäcken 18'' monterade i snart en vecka. Inga konstigheter trots lite vitt på backen vid 5-tiden imorse. | |
Karl-Hilding |
Jag lade på sommardäcken på 116 i går. Det snöade hela tiden och var bara 2 plusgrader. När jag lade på dubbdäcken sken solen och det var betydigt varmare. Men skönt att få av dubbdäcken som i princip bara gått på barmark. Det är Dunlop som rullat 4 vintrar nu och det syns knappt. Totalt 3 dubbar var borta. Tror säkert att de rullar 2 vintrar till och varje vintersäsong är minst 1000 mil! |
| Jag bytte i lördags. Nya sommardäck dessutom. Rullar riktigt tyst och fint! Men fästet är lite si och så med när det närmar sig nollan. Åkte på lite i en kurva och då tog bakvagnen ett liiite bredare spår.. | |
| Tog ut 540in i fredags, går så fint så med 295/30/18 :) | |
| Monterade snoddarna idag, nya däck på fälg 225 fram och 245 bak på 19" med en fälgbredd på 8" runtom. Blev dock en liten blottad fälgkant på fram fälgarna med 225orna. Skulle nog haft 235 eller 245 fram, men det får duga med 225. Blir ju mer spårigt med 245 tex. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.