|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Som min fråga är! Hur högt upp i vårat avlånga land kan man säkert ( Utan att lagens långa arm tar en i örat) köra med sommar snoddarna på? Längtar som f-n att få på dom. Även fast dom väsnas som den. (Blir snart däck utan RFT) Men jag längtar att få känna den knivskarps vassa feedback man får med sommarhjul. Man blir sådär barnsligt glad att åka en sväng och bara njuta. Även fast man får höja stereon endel. Mvh:Ronnie | |
|
Åker på vintersulor så länge som möjligt (och lagligt), känns felprioriterat att äventyra väggreppet med sommardäck i vinterväglag. /J.I |
|
| -11 grader i södra Dalarna just nu. Inte ens saltet biter på de större vägarna. De osaltade är delvis täckta av högglanspolerad is. Sommardäck? Njaeeee! ;) | |
| Snön svepte förbi Skåne i veckan och minusgraderna ligger fortfarande högt så vi kör på vintersulorna ett par veckor till. Teletyres knackade dock på dörren idag för att leverera mina nya sommardäck, då sken solen igen. : ) | |
|
Mars ut minst. Annars får man vell åka till mitten av aprill innan lagen säger något annat. ;) |
|
|
From 15 mars får man väl sätta på sommardäcken lagligt, eller är jag ute o seglar ??? Men så länge det är minus så har jag mina vinterdäck på iallafall, kommer nog vänta 2-3 veckor innan sommardäcken åker på för min del. |
|
|
Det är -7grader i Halland just nu så vinterdäcken stannar och BMWbilarna fortsätter vila sig. Mvh Stephan |
|
|
Har tagit ut min sommar bil som jag alltid har sommar sulor på 330i har bytt idag temp panelen som ej jobbade som den skulle fälkten funkar nu som den ska med fläkthastigheter! ///bmwlars |
|
| Sommarsulorna på. Så j*vla skönt. Tricket är att ha ett härke eller två med vinterdäcken på i reserv :) | |
| I Motala är det -9 grader, 5cm snö och is på vägarna.. blir inga sommardäck på ett bra tag :P | |
|
Vintersulorna får sitta ett tag till på 125:an här i Stockholm.. Mikaelak |
|
|
Med allt salt som fortfarande ligger på men framförallt vid sidan av vägen blir mina 18 tummare på några veckor till Ha deT |
|
|
Nu är mina nya Michelin sommardäck på! 245/40-18 PS3 Gött att slippa RunFlat! |
|
| Ja kör me s-däck på a4n. | |
| Sommardäck på | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Sommardäck på. Uppsala |
|
Sommar däck på västra Götaland. Toppen vägar så hur lugnt som helst. Inga olagligheter här inte. Länk Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
I Gbg trakten har det ju i princip snöfritt i en månad så nu blir det sommardäck på tjänstebilen under påskhelgen. BMW:n har stått på sommardäck hela vintern men har å andra sidan körts mycket sparsamt och endast i torrt väglag BMW CS #5139 |
|
|
I Sthlm är det kallt men barmark nästan överallt, sommardäcken på för två veckor sen, skönt. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Då var dom på. Åtminstone på ena bilen ;-) |
|
|
Avis som få! Men riktigt glad påsk på er. Önksar att när jag vaknar ( slapp höra all dubbljud jag kunde) GLAD PÅSK PÅ ER. Ronnie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.