|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hade en bmw 335 för några år sedan och tänkte om de är svåra att bli av med nuförtiden? Är sugen på en vit 335 cab. Någon som har erfaranheter av att sälja en 335 nyligen kanske? | |
|
En ren känsla utan att ha sålt någon själv - men har inte det värsta suget efter modellen lagt sig en aning? ------- //Lövet |
|
| Låga mil + m-pkt + rimligt pris = lättsåld | |
| +10-12' mil , inget m-pkt, inget skinn = svårtsålt oavsätt pris | |
| Vad är ett rimligt pris på den här Länk ? =) | |
|
Fast om den ena kostar 200k och den andra 350k så borde ju finnas köpare till båda kan jag tycka. ------- //Lövet |
|
|
Till rätt person går dem fort, en kompis sålde sin 08a relativt fort. Dock en Limo för runt 220-230tkr. Mvh Stephan |
|
| Vad ska man betala för den jag länkade? | |
|
inte mer än 310-320´ skulle jag säga. skulle hellre ta en med dkg, kolla att den ej varit mappad. Ovanligt med dragkrok på en cab. Ser sänkt ut vilket känns lite obekvämt isåfall. /Anders |
|
|
Min 335:an såldes på mindre än en vecka av bilfirman. 335:orna är ju ganska dyra i försäkring efter 3 år och drar ganska mycket soppa så det faktumet kan ju göra dem svårsålda bortsett från min då. Att sen många är trimmade skulle iaf göra mig rätt skeptisk att köpa en begagnad om man inte är helt säker på historiken. |
|
| 320' +-3% skulle jag gissa. | |
|
Drar mycke soppa? 0.7-0.8 är ju knappast spec mycket för en bil med 300+ hk Mer eller mindre samma som vilken 200hk standard bil som helst. Föräkringen tycker jag inte är farlig heller, min 328 e46 kostar nästan lika mycket som 335an, 7000 vs 8100 och varför skulle din vara den enda lättsålda 335? Därimot kan jag hålla med om att vissa är väldigt svårsålda, utan m-pkt framförallt |
|
|
0,7-0,8 när du åker i 90 kanske. Blandat finns inte en chans att komma under 1,0 Min förra 335ix aut ville ha minst 1,1 mellan tankningarna. |
|
|
Rippe: Ja, hur kör du för att komma ner i 0.7-0.8? 70 km/h på landsväg, då går det att komma ner i dom siffrorna. När jag körde väldigt lugnt så låg jag på 1.04 blandad körning. Med mer normal körning runt 1.2. |
|
| instämmer med clubsport, jag ligger runt det också med min. | |
|
Jag har i och för sig en F30, men den har aldrig dragit mer än 1,1l/mil och det var i stort sett uteslutande stadstrafik. Blandat motorvägskörning och vanliga landsvägar har den dragit under 0,8 l/mil. Jag överskrider i stort sett alltid fartgränserna. |
|
|
Även om det inte är OPs syfte med tråden fyller jag på i nuvarande diskussion om förbrukning. Min drar 1,1-1,2 normal körning (huvudsakligen motorväg 120-140kmh och landsväg 100kmh) med vinterdäcken på. Om man kör längre sträckor landsväg och håller hastigheten kan snitt sjunka till 0,9. |
|
|
Jag tycker det ser ut som omsättningen på bilar är ganska god. Nu håller jag inte längre lika mkt koll då jag ägt min något år men tycker bilarna ser ut att säljas och hålla värdet ganska bra dessutom. Bilarna kommer nog fortsätta attrahera en viss kundgrupp som gillar lite power under huven till en OK ägandekostnad. Ang. bränsleförbrukning så brukar jag räkna på litern vilket brukar stämma när man använder bilen för transport. Åker man trimmat och/eller trycker på lite mer så blir det mer soppaförbrukning så klart. Bilen lär inte vara på tanke för dem som har förbrukning högt på listan vilket är fler och fler men målgruppen för 335 kommer nog finnas kvar ett bra tag om du frågar mig. Som vanligt med BMW; en välservad, svensksåld, M-sport och i övrigt välutrustad bil säljs betydligt lättare och betingar bättre andrahandsvärde tycker jag det verkar som. Kan ju också vara förhoppningar från min sida. =) |
|
| Man får ju också tänka på hur stor nybilsförsäljningen av 335i är. Jag har inga siffror, men mitt intryck är att en mycket liten andel av de F30/31 som sålts hittills är 335i. Då behövs det inte så många intresserade för att priserna ändå ska stå sig bra, även på E9X 335i. | |
|
Senaste stockholms resan vi gjorde (45mil enkel väg) slutade på 0,85 med sommardäck 265/30/19 tre pers i bilen med 2 resväskor och en snitthastighet på ca 110 då det är en hel del 2-1 väg norrut. Snitt över en tank vardags körning kan jag hålla med dig om, ca 1.1 Hade en 20mils åkning till östersund i vinter, ingen motorväg/2-1 utan vanlig landsväg, 98km/h snitt 0,78l med cobb st 1+ic |
|
|
Har haft en 135, en E90 335 och en E91 335Xi. 135:an gick fint att köra på runt 0.8 på autobahn i 150km/h. E90:n drog straxt under litern, och E91:an drog runt 1.1 (båda landsväg). E90:n var en LCI och var lättsåld (maj 2011), E91:an sålde jag i oktober 2012 och var hopplös att bli av med. Allt handlar ju dock om vad man vill ha för bilen. Jag tror att priserna kommer att falla rätt bra i takt med att nya 3/4-serien börjar synas mer på vägarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.