|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Priserna i UK är väääääldigt mycket lägre än i Sverige. ------- //Lövet |
|
|
Nankang ns2 köper jag. Har haft dom tidigare och är nöjd med dom. |
|
|
Mark har en kvot till privatpersoner som i princip alltid tar slut i början på året. Jag brukar köpa på min firma när jag köper. Allt har varit väldigt justa grejer. ALLT är mkt billigare i England nu. Jag köpte precis även en Bugaboo barnvagn därifrån mkt billigare än här. Hem till dörren på fyra arb dagar. Frakt 20 GBP till Sverige. /Anders |
|
Verdi |
BM Autosport verkar dock inte ha fälgar till F30/F31... |
|
Anders_lofgren och Henrik: Antar att båda anledningarna ni nämner spelar in. lägre priser och budgetkinadäck... /Jonas |
|
|
Han har även märkesdäck, jag har köpt både Pirelli och Dunlop från honom. /Anders |
|
|
Med Känsla: Jo precis... det har jag sett... Personligen tycker jag man BÖR välja sådana till en BMW särskilt om man kör 19-20 tums fälgar... /Jonas |
|
|
Tycker nog inte att däckpriserna i England är så jättemycket lägre jämfört med "svenska" webshoppar i år. Köpte nyss ett par PS2 från England och det skiljde bara runt 500 kr totalt jämfört med t.ex bythjul, däckonline. Har skiljt betydligt mer tidigare. Fast det kanske är större skillnader på kinadäckpriser?... |
|
|
Med känsla: hur gjorde du när du beställde på firman? Hur funkar det med moms och dylikt? Är VAT nummer det samma som organisationsnummer i Sverige? Tack/Henrik |
|
|
Kolla priserna hos Länk ------- //Lövet |
|
|
Det var från camskill jag handlade, har kollat på däck till flera bilar och inte nån av dom dimensionerna jag tittat på har skiljt mer än nån hundring per däck jämfört med bythjul och däckonline. Det är då däck för runt 1500-2000 kr/st jag kollat. |
|
|
Jämför man med dom däck jag köpte i veckan Michelin PS3 225/40/18 och 255/35/18 så är dom väl 2-300 billigare per däck jämfört med däckonline... men då är ingår frakten från däckonline... så i slutänden kanske det skiljer bara några hundra.... å det på ett av dom allra dyraste standarddäcken. (Jag valde iofs. att köpa från min vanlig däckhandlare för 1200 extra över däckonlinepriserna... men det är ju ungefär vad montering kostar). /Jonas |
|
|
Hej! Jag har nu fått tag i ett org.nr som jag kan handla på. Kan någon med erfarenhet från köp genom företag från bm autosport tala om hur jag gör rent byråkratiskt. (Det blev komplicerat förklarat :) Tack/Henrik |
|
|
Du beställer bara i det företagsnamnet och sen uppger du för Mark det momsreg.nr som företaget har, han frågar efter VAT numret och du uppger deras momsreg.nr för honom. /Anders |
|
|
Ja men momsen i Sverige då? Betalas den via deklarationen eller? Skatteverket ser väll att man handlat på org nr eller? Tack/Henrik |
|
|
Företaget tar upp det i sin nästa momsdeklaration. /Anders |
|
|
Tycker det är lite märkligt att han har en sån där kvot. Inom EU ska det ju vara fritt fram så att säga. Handlar ganska mycket utomlans och har aldrig sött på någon annan firma som nämner någonting om kvoter. |
|
|
Tänkte precis fråga samma sak. Vad är det för kvot och vem ställer upp den? Känns väldigt märkligt eftersom en av grundstenarna för EU är fri rörlighet för varor och tjänster. ------- //Lövet |
|
| Vill minnas från nån tidigare tråd att det har nåt att göra med momsregistrering. Finns en gräns för hur mycket man får sälja till privatpersoner utan att vara momsregistrerad i landet. Typ nåt sånt. | |
|
Är fortfarande inte riktigt med. Säljer Mark sina grejer som privatperson? BM Autosport är nämligen det enda företag jag har hört som haft "kvoter" för försäljning inom EU. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.