AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.184

Beställning av 320i på gång. Åsikter?

Sida 2 av 2
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Krille och sim! det blev adaptiva strålkastare och svankstöd oxå :)
Nu är jag klar, inte en pinal till blir det....
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Härligt, grattis till en väldigt fin spec! Nu börjar den jobbiga väntan...
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Grattis!
När blir det leverans?
Z3
13
Z3 Henrik
Z3 Coupé 2,8 -99
CFR_Niklas skriver:
"Utrusta sen bilen med "sport" slutröret som finns som bmw original tillbehör så blir det 2pipig, tror det kostar ca 2500kr och gör ju gott på en M-sport 3a :)"

Jag är också på g att beställa en 320i touring men stör mig ordentligt på den lilla fjuttiga pipan som sticker ut bak. Visst, 328i skulle vara fint men så blir det inte tyvärr... Så, jag har inte lyckas googla fram något tillbehör som Niklas nämner ovan, är det någon som har något tips??? Orginal eller annat???
Thänks!
/Henrik.
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Åh, det stör mig inte alls med en pipa. Jag kommer dessutom ha kvar modellbeteckningen. 320 är en 320, inga konstigheter :)

Dessutom, är inte m-paketet för 320 anpassat nertill bak för just en pipa. Får det ens plats ett dubbelrör där utan byte/modifiering?
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Bjornagain: Du måste byta diffuser för att kunna montera två pipor.

BMWCS #8925
Bjornagain: Har jag fattat det rätt att du fått 67 000 kr i rabatt på listpriset?
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Jörgen! Rätt så, det är en så kallad personalbil, dvs det är en juridisk person som köper bilen. I det här fallet banken jag jobbar på. Och då är erbjudandet under " BMW tjänstebil" giltigt som innebär att business advantage edition ingår utan extra kostnad.
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
På bilar utan M-sportpaket kapar man ur kofångarna något och monterar en liten "list" runt det man kapat som är lackad i bilen färg. På bilar med M-sportpaket så byter man deffusor som skrivet ovan.

Blir riktigt snyggt i båda fallen
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Det är bmw originaltillbehör om du undrar var du köper dom.
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Hade just ett trevligt samtal med Bavaria Stockholm. Bilen är nu beställd.

Tar ett tag rent administrativt att mala en beställning genom bankens kvarnar. Offert, personalbilskalkyl och personalbilsbeställning (som ska skrivas under av mig, lönesättande chef och personaladministration) skickas runt i Sverige först med snigelpost, sen fax till Autoplan som till sist gör själva beställningen hos BMW.

Men, allt gick mycket smidigt och ordern lagd! Leverans vecka 26. :)

/Björn
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Jag var och hämtade den i förmiddags, körde mycket stolt till jobbet. Det är som på julafton, på riktigt. Exakt 12 veckor tog det.

Första intrycket visuellt är att den ser fet ut. 255:orna bak gör sitt till. Enkelpipan bak är kromad med större diameter än jag trodde. Så den ser inte futtig ut på nått sätt.

Kände mig smått förvirrad när jag körde hem den, man måste ju titta på allt i bilen samtidigt som man kör....farligt :(

Nybilslukt, inredning, ljud - i love it :)
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Grattis! 255 där bak är maffigt!
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Kul för dig, grattis!! Se till att ta den på en lång tur och variera varvtalen och hastigheterna så att du kör in den rätt och snabbt. Varva ej över 4500 rpm, försök hålla igen trots att det är svårt ;)
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Grattis Bjornagain!! Väntar själv på min 320i som ursprungligen skulle lev förra veckan, nu blir det troligen denna veckan istället!! Mvh Mats
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
GRATTIS! Det är en speciell känsla att få hämta ut en ny bil som man specat själv! Lycka till med inkörningen!

/J.I
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.