|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Sådär, då har jag bestämt mig :) Fått offert och känner mig nöjd. Något som ska tas bort eller läggas till så här i sista minuten? Ligger verkligen på gränsen, så det måste vara ett livsviktigt tillägg om det ska komma med.... Totalpris 403 700 sek brutto. Vald extrautrustning 103 700 sek Pris netto 336 700 sek BMW 320i Sedan Business Advantage Edition Färg 300 Alpinvit II Klädsel HAAT Stoff 'Hexagon'/Alcantara anthrazit Utrustning, paket 337 M Sportpaket 23 500 2PE 18" M Leichtmetallräder Sternspeiche 400 M mit Mischbereifung 481 Sportstolar 4DX Accentlist Estorilblå matt 4MR Interiörlist Aluminium Hexagon 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZCE Advantage Edition 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 465 Fällbara ryggstöd 493 Förvaringspaket 521 Regnsensor 522 Xenonljus 544 Farthållare med bromsfunktion 563 Belysningspaket Utrustning, fabriksmonterad 1CA Emissionskod 248 Eluppvärmd ratt 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 5AC Helljusassistent 5DC Fällbara huvudstöd bak 688 Harman Kardon högtalarsystem Change in paket ZCE 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning | |
|
Ser grymt ut! Personligen hade jag lagt till Automat. Med lite rabatt på lådan skulle det inte bli så mycket mer i totalkostand. |
|
| Funderat på adaptiva kurvljus? Det är helt underbart i kombination med helljusassistenten under de mörkare årstiderna. Eftersom du redan har xenon så borde det bli ett billigt tillägg? | |
| Hör av dig till mig när du skall sälja din bil :) Helt rätt! | |
|
Finns ju inget tak för hur mycket man vill lägga på... Tack för kommentarerna! Ändrar inget som det känns just nu. Hade det funnits parkeringvärmare hade jag tagit det lätt. Får bli defa i efterhand om det är möjligt. |
|
|
3-3.5 månader tar det från beställning till att den står klar hos handlaren...buhu... Men det passar bra då mitt nuvarande avtal går ut i juni. |
|
| Automaten är på topp 3 för mig. Efter att ha upplevt BMWs koppling i min 320d EDE så köper jag aldrig mer en manuell BMW. | |
|
Automat alla dagar i veckan. /Hans |
|
| Bra spec men ska du inte lägga till instrumentkluster med utökat innehåll? | |
| DLC: man kan inte lägga till det separat, utan man måste välja utrustning som visar information i det utökade klustret vilket jag inte gjort. Så fattar jag det. Det stod mellan m-sport eller automat. Kanske kommer jag ångra mig men jag har alltid haft manuella lådor med något undantag. | |
| Varför skulle man inte kunna det? Det finns inga villkor som ska uppfyllas för att lägga till det. Jag har valt det som ett "vanligt" tillval och det gick bra. Billigt är det också och gör rätt mycket för utseendet i kombiinstrumentet. Värt att nämna är att man får det på köpet om man väljer nav eller acc. | |
| Instrumentet visar bland annat momentanförbrukning och när bromskraftsåtervinningen är aktiv och den infon finns även delvis utan instrumentet då man får den klassiska nålen som visar momentanförbrukning. | |
| Aha. Ja då ska jag välja till det. Hittar det dock inte som valbart när jag bygger bilen. Bara som obligatoriskt tillval om typ line assist väljs. Får höra med åf. Tack för tipset! | |
| Det var så lite! Av någon anledning så saknas den i konfiguratorn. Kostar 1700 kr och är nästan "ett måste".. Sm sagt bra spec annars! Liknar min spec. | |
| Bjornagain: En fundering... har du kört 320i? Vad tyckte du? | |
|
Alpine: jodå, både kört och åkt med då en kollega har en f30 320i. En lagom bil motormässigt för mina behov. Det blir i princip bara korta resor på fritiden. Därav växellådsvalet, det blir sällan stadskörning eller köer. Till jobbet åker jag buss och frugan går/cyklar till sitt. Vill ha en premiumbil med rätt utseende(m-sport) och lite lull-lull i kupén. Vill ha en "åh, jag kan åka å handla. Det gör jag mer än gärna" -bil :) /Björn |
|
| Utökade klustret är gratis ihop med vissa tillbehör men kan annars köpas till för 1700 kr. | |
| Utrusta sen bilen med "sport" slutröret som finns som bmw original tillbehör så blir det 2pipig, tror det kostar ca 2500kr och gör ju gott på en M-sport 3a :) | |
|
Bjornagain: Fan vad gött det där lät... Att kunna ha bilen som lyx lixom och inte vara beroende av skiten som en annan är. Du blir säkert skitnöjd, för det är en jävligt fin bil helt klart. Framförallt med M-sport... Själv blir det troligen en X3 nästa gång, börjar överväga lite högre bil... Måste ha bil varje dag och rullar många mil, så det går helt om jämf med ditt ägande. |
|
| Mycket trevlig specs. Jag hade även valt Adaptiva Strålkastare. Det är verkligen läckert på F30/F31 med helljusassistenten, då den tillåter att köra med helljuset aktiverat riktat mot höger fast du har mötande trafik. | |
| Sim: Precis, känns som ingen sett mitt inlägg? Är betydligt mer användbart än det utökad instrumentklustret som jag inte tycker tillför speciellt mycket (har det själv). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.