AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.185

Beställning av 320i på gång. Åsikter?

Sida 1 av 2
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Sådär, då har jag bestämt mig :)
Fått offert och känner mig nöjd. Något som ska tas bort eller läggas till så här i sista minuten? Ligger verkligen på gränsen, så det måste vara ett livsviktigt tillägg om det ska komma med....

Totalpris 403 700 sek brutto. Vald extrautrustning 103 700 sek
Pris netto 336 700 sek

BMW 320i Sedan Business Advantage Edition

Färg
300 Alpinvit II

Klädsel
HAAT Stoff 'Hexagon'/Alcantara anthrazit

Utrustning, paket
337 M Sportpaket 23 500
2PE 18" M Leichtmetallräder Sternspeiche 400 M mit Mischbereifung
481 Sportstolar
4DX Accentlist Estorilblå matt
4MR Interiörlist Aluminium Hexagon
704 M Sportchassi
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
760 Individual Högglans Shadowline
775 Individual Anthracit innertak

ZCE Advantage Edition
302 Stöldlarm med fjärrkontroll
465 Fällbara ryggstöd
493 Förvaringspaket
521 Regnsensor
522 Xenonljus
544 Farthållare med bromsfunktion
563 Belysningspaket

Utrustning, fabriksmonterad
1CA Emissionskod
248 Eluppvärmd ratt
420 Tonade sidorutor bak samt bakruta
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
5AC Helljusassistent
5DC Fällbara huvudstöd bak
688 Harman Kardon högtalarsystem

Change in paket ZCE
508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram
6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning
Ser grymt ut!

Personligen hade jag lagt till Automat.
Med lite rabatt på lådan skulle det inte bli så mycket mer i totalkostand.
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Funderat på adaptiva kurvljus? Det är helt underbart i kombination med helljusassistenten under de mörkare årstiderna. Eftersom du redan har xenon så borde det bli ett billigt tillägg?
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Hör av dig till mig när du skall sälja din bil :) Helt rätt!
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Finns ju inget tak för hur mycket man vill lägga på...
Tack för kommentarerna! Ändrar inget som det känns just nu. Hade det funnits parkeringvärmare hade jag tagit det lätt. Får bli defa i efterhand om det är möjligt.
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
3-3.5 månader tar det från beställning till att den står klar hos handlaren...buhu...
Men det passar bra då mitt nuvarande avtal går ut i juni.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Automaten är på topp 3 för mig. Efter att ha upplevt BMWs koppling i min 320d EDE så köper jag aldrig mer en manuell BMW.
Ha
5
Hasse BMW
520d Touring -07
Mercedes C350 -06
Automat alla dagar i veckan.

/Hans
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Bra spec men ska du inte lägga till instrumentkluster med utökat innehåll?
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
DLC: man kan inte lägga till det separat, utan man måste välja utrustning som visar information i det utökade klustret vilket jag inte gjort. Så fattar jag det. Det stod mellan m-sport eller automat. Kanske kommer jag ångra mig men jag har alltid haft manuella lådor med något undantag.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Varför skulle man inte kunna det? Det finns inga villkor som ska uppfyllas för att lägga till det. Jag har valt det som ett "vanligt" tillval och det gick bra. Billigt är det också och gör rätt mycket för utseendet i kombiinstrumentet. Värt att nämna är att man får det på köpet om man väljer nav eller acc.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Instrumentet visar bland annat momentanförbrukning och när bromskraftsåtervinningen är aktiv och den infon finns även delvis utan instrumentet då man får den klassiska nålen som visar momentanförbrukning.
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Aha. Ja då ska jag välja till det. Hittar det dock inte som valbart när jag bygger bilen. Bara som obligatoriskt tillval om typ line assist väljs. Får höra med åf. Tack för tipset!
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Det var så lite! Av någon anledning så saknas den i konfiguratorn. Kostar 1700 kr och är nästan "ett måste".. Sm sagt bra spec annars! Liknar min spec.
Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Bjornagain: En fundering... har du kört 320i? Vad tyckte du?
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Alpine: jodå, både kört och åkt med då en kollega har en f30 320i. En lagom bil motormässigt för mina behov. Det blir i princip bara korta resor på fritiden. Därav växellådsvalet, det blir sällan stadskörning eller köer. Till jobbet åker jag buss och frugan går/cyklar till sitt.

Vill ha en premiumbil med rätt utseende(m-sport) och lite lull-lull i kupén. Vill ha en "åh, jag kan åka å handla. Det gör jag mer än gärna" -bil :)

/Björn
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Utökade klustret är gratis ihop med vissa tillbehör men kan annars köpas till för 1700 kr.
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Utrusta sen bilen med "sport" slutröret som finns som bmw original tillbehör så blir det 2pipig, tror det kostar ca 2500kr och gör ju gott på en M-sport 3a :)
Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Bjornagain: Fan vad gött det där lät... Att kunna ha bilen som lyx lixom och inte vara beroende av skiten som en annan är.

Du blir säkert skitnöjd, för det är en jävligt fin bil helt klart. Framförallt med M-sport...

Själv blir det troligen en X3 nästa gång, börjar överväga lite högre bil... Måste ha bil varje dag och rullar många mil, så det går helt om jämf med ditt ägande.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mycket trevlig specs. Jag hade även valt Adaptiva Strålkastare. Det är verkligen läckert på F30/F31 med helljusassistenten, då den tillåter att köra med helljuset aktiverat riktat mot höger fast du har mötande trafik.
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Sim: Precis, känns som ingen sett mitt inlägg? Är betydligt mer användbart än det utökad instrumentklustret som jag inte tycker tillför speciellt mycket (har det själv).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.