|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Tittar runt på blocket och det går ju inte att missa att de billigaste E61:orna av respektive motormodell alltid har en i mitt tycke, osmaklig inredning. Det är beige, brunt, gult och grått. Är det ens värt att fundera på en av dessa billiga vagnar, och åta sig ett litet helgprojekt med att byta ut samtlig (eller delar av) inredning till en snyggare, mörk? Säten går ju snabbt att byta, ev. dörrsidorna. Men t.e.x. mittkonsol, plasten runt hela insidan av bagageluckan, instrumentbräda, går det att göra själv? Eller är jag galen som tänker tanken? Tack på förhand. | |
|
Ja fattar inte hur vissa medlemmar skriver här egentligen. Du menar helt enkelt att alla andra med e61or som inte har svart inredning har sjukt dålig smak. Ja vet inte om ja ska tolka dina rader som kritik mot alla utan svartinredning eller om det i själva verket ligger på dig själv att lägga den slant det kostar för att du ska hitta rätt bil som du själv blir nöjd med utan att behöva kasta ur dig kommentarer som kan misstolkas. Varför inte ställa frågan rakt ut istället ? Visst ditt tycke men det saknar relevans i frågeställningen. Btw ja det går |
|
|
Jag håller med dig Residence och tror nog att TS kan tappa svar från folk som gillar ljusa inredningar blir negativt inställda och skiter i att svara, fast de kanske vet. __________ Mvh Grelle |
|
|
Nu tror jag inte TS mena något illa har själv grå inredning i min e61 a Men jag blev inte lessen för hans fråga verkar ha blivit kännsligt på AP sista tiden alla har en egen smak Mvh mikael |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Varför ska alla trådar dra iväg åt ett helt annat håll? Låt någon svara på frågan istället. TS har en poäng i detta då svart inredning är mycket mer eftertraktat. Hur kan man ta åt sig personligt av denna frågeställning går över mitt förstånd. Har brun inredning i min e28 men bryr mig inte vad andra tycker. |
|
Jag gillar både och Men visst går allt att göra själv det enda jag reagerar på är man så osäker på sig själv att man frågar Så undrar jag om man skall ge sig på det Sen kostar det en massa att byta Tror du skall leta efter en i de rätta färgerna för dig Ha deT |
|
|
Grelle och Residence, till er! För det första: Jag citerar mig själv; "har en i mitt tycke, osmaklig inredning". Mitt tycke alltså, jag repeterar det alla Svenskar hört hundratals gånger, Sverige är ett fritt land där vi har yttrandefrihet. Sen att du väljer att bli kränkt, är givetvis beklagligt. Kränkt av att någon på ett forum inte gillar inredningsfärgen i din bil (skrattar lite för mig själv). För det andra: Att jag nämner anledningen till varför jag vill byta inredning tycker jag är relevant, då vissa användare kanske kliar sig i huvudet och undrar varför jag ska ge mig på ett sånt projekt. För det tredje: Låt mig förtydliga min fråga; Är det värt för mig att köpa en billig 535D, köpa en annan inredning och att montera i den, eller är det för dyrt och besvärligt att börja pilla med? Trevlig kväll på er mina bittra, kränkta forumsvänner. |
|
|
Jag har beige inredning och skulle inte vilja ha en osmaklig svart inredning. Det ljusa får hela miljön att kännas mer harmonisk. Jag skulle rekomendera dig, enligt mina personliga åsikter, att behålla en ljus inredning och slippa en massa problem. Nu har jag ingen erfarenhet av att byta inredningar, men generellt tycker jag det aldrig verkar bli bra. saker och ting sitter inte där det ska och känns inte rätt.. Sen kommer folk (som bryr sig) bli misstänksamma om de kollar upp bilens orginaluppgifter och hittar en helt annan information. Vad mer kan vara ändrat.. krockskadad? Nä, "Låt grabben (bilen) va!" Men att byta till samma inredning som man har pga att inredningsdetaljer är trasiga och slitna, det är ju en annan femma. |
|
|
TP, det är inte så stor skillnad på att lägga in "i mitt tycke" som du verkar tro. Säg att två personer möter dig på stan och den ena säger: "Jag tycker du är en jävla svin" och den andra säger "du är en jävla svin". Jag tror inte du uppskattar något av dessa två tilltal, även om den första personen endast åskådliggör sina egna åsikter och faktiskt inte påstår att du är ett svin. Nu menar jag inte på att du skulle vara ett svin, utan det var bara ett exempel för att visa att lägga in ord som "i mitt tycke" inte är någon magisk räddning. Mitt inlägg var ett tips till dig att du kan öka din svarsfrekvens av relevanta inlägg genom att vara lite smidigare, den här tråden visar att det verkar finnas ett behov av det. Jag tror som tidigare skribenter att det är bättre att vänta lite längre till en med rätt inredning dyker upp. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag gillar verkligen inte mörka interiörer och har därtill många andra krav på utrustning. När jag köpte begagnade bilar funderade jag därför på hur lätt det skulle vara att byta interiör, men varje gång framstod det som ett bättre alternativ att vänta tills rätt bil dyker upp. Att svarta interiörer är vanligt kan bero på att folk tror att ljusa interiörer är så himla känsliga. Det finns flera trådar på detta forum där trådskaparen undrar om hen vågar välja ljus interiör, på grund av att hen tror den är så känslig och kräver mycket vård. Vi har länge haft varsin BMW i familjen och min fru gillar svarta interiörer, medan jag vill ha ljus. Det är inte så att hennes bil kräver mindre av städning och skötsel. Inte heller är det så att min bil snabbare ser sunkig ut om den inte städats på ett tag. Smuts syns tyvärr alldeles för tydligt oavsett färg. |
|
|
Ok. Jag ska åka och kika på en ljus inredning, jag kanske ändrar mig. Jag tackar för alla åsikter och svar, jag vill inget illa. |
|
|
Rent ekonomiskt tror jag det är bättre att du köper en bil med den färg du vill ha från början. Oftast är det dyrare än man tror att köpa delar separat. Sen kan man ju bara ta sig för pannan av vissa personers reaktion här inne. ------- //Lövet |
|
|
Herregud, att folk kan reagera så för en enkel frågeställning. (Drar en djup suck) Jag förstår vad du är ute efter TP_! Har ibland själv fått funderingen när man tittat runt på blocket och sett dom hära med ljus inredning som verkar lite mer svårsålda, då man sett att dom legat ute länge....Alla har ju olika smak men den mörka inredningen verkar ju onekligen mer populär! Sen om det är värt att och byta, svårt och säga...brukar kunna dyka upp en med rätt inredning till slut om man bara kan ha lite tålamod. ///Henrik |
|
|
Tyvärr nivån på autopower har sjunkit till glocalnet.. En tråd där folk visar acceptans för ett företag som skiter i att de bränt kundens ECU En annan där någon tycker att man ska köpa en Volvo för att slippa att det drar kallt när man gör vänstersvängar med en e34. Det allra mest rätta är ju att man lägger sig på samma nivå som andra då det sägs att "lika barn leka bäst" .. Och by the Way, att ts ogillar och anser att all inredning som inte är svart är osmakligt tillförde NOLL i hans frågeställning. Nu har jag svart inredning för den som undrar. Orelevant info sänker ett forums kvalité och gör att forumen tappar forummedlemmar. |
|
|
Residence: Nu vart det nog lite fel va? Läs ditt första inlägg... :) TP_: Håll dig till svart eller grått inredning och helst skinn :) Snyggaste kulörerna på inredning i mitt och säkert de flesta andras tycke och att det underlättar vid försäljning oerhört gör inte saken sämre. Har man någorlunda koll på bilmarknaden är det oftast bilar med beige, rött, gult, blått, grönt etc inredningar som är svårsålda av någon anledning... gissa varför? BMW M-POWER |
|
| säger ni bara för att ni inte hade råd med helnappaläders inredning ;) | |
|
Gino: vad menar du Macattack: intresseklubben antecknar.... |
|
|
Residence: Kan inte motstå..... Jag tycker inte heller om beige,brunt, gult, grönt skinn. |
|
|
Till Grelle Du kan väl inte mena att det ens är i närheten att säga att hans personliga uppfattning är att det är smaklöst med ljus inredning som beteendet nedan som desstum blir riktat direkt till en person? Testa att säg till valfi tjej på ditt jobb att hon är ful och säg till en annan att hon har ful färg på klädseln i sin bil, vilken tror du kommer bli mest sur? Säg att två personer möter dig på stan och den ena säger: "Jag tycker du är en jävla svin" och den andra säger "du är en jävla svin". Jag tror inte du uppskattar något av dessa två tilltal, även om den första personen endast åskådliggör sina egna åsikter och faktiskt inte påstår att du är ett svin. |
|
|
BMWÄgaren: Vad grelle tog upp var i princip samma resonemang som gäller för förtal, men att det inte riktigt gäller i ett forum. Det är förtal att säga att någon är något som denne uppfattar som kränkande eller på något annat sätt ej lämpligt. Det är inte förtal att säga att man tycker att någon är detsamma i lagens mening. Det spelar ingen roll att TP säger att han tycker att klädseln är ful, folk kommer ta lika mycket illa upp för det även fast TP försökte vara "smidig" och försöka komma undan med förtals-regeln (lägga till "Jag tycker att"). För att bespara oss allt detta så kunde TP helt enkelt skitit att skriva vad han tycker om andra färger.. folk tenderar att bry sig djupare i vad folk tycker än vad folk har behov att veta, vilket denna tråd är ett levande bevis för. Han kunde ha bara skrivit att han undrar hur han byter klädsel eller om det är värt det.. ja då hade denna tråd redan blivit besvarad och klar, men nu sket det sig med hanns lilla "tyckande". just a point.. |
|
| Förövrigt kunde nog TP ha skrivit att han itne gillar nadra färger, men att säga att det är osmakligt, ja då får han räkna med att det tar fyr i helvetet.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.