AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
25.216

Tid att ställa på?

Sida 2 av 2
Två olika källor sa idag att man skall ställa in laddaren på "recond" så nu kör jag där så får vi se.

/Anders
Visa användare
65
Z4-spekulant
Z4 2.5 roadster -03
Det står väl i manualen till laddaren hur man bör använda den?? Har för mig att man skulle ställa den på "bil-ikonen" om bilen står inne.

Pe
51
Peggen
BMW M135i xDrive -15
Idag är det äntligen dags att lufta Z4:an efter 6 månaders dvala!
Måste varit ett gäng Z4or som ställs på idag :). Själv avvaktar jag, fortfarande en del isfläckar i kombination med att kommunen valt att gör om Västeråsvägarna till grustag under vintern! :)
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Körde öppet från Nyköping till Uppsala idag. Full värme och flygarhuva. Behövde inte sätta på stolsvärmen. Kändes oerhört skönt att säsongen börjat även om alla fält runtomkring var fulla av snö och det var lite mycket grus här och där.

Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Jepp idag var det dax , Z3 premiär tur i vår solen , fan så underbart!!!

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Skitsamma nu har jag ställt på min och tänkte köra en sväng. Yiiiha! :)
Idag blev batteriet fullrekonditionerat, körde på recond läget. Så nu kan man strax ställa på men vill gärna få bort lite mera grus från vägarna men härute där jag bor är det ändå rätt fint så kanske ställer på imorgon så man hinner köra lite det här halvåret :-)

/Anders
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Idag var det dags, upp på logen, i med batteriet, vrider om nyckeln, startar direkt. Några sköna mil på torr väg med lite snö flygande i luften. Oj så man längtat och det känns mycket bättre än man trott.

Livet är underbart!
Visa användare
65
Z4-spekulant
Z4 2.5 roadster -03
Sådärja, då var premiären äntligen avklarad och bilen nytvättad! Kunde givetvis inte låta bli att cabba ned en stund också.... Vilken underbar bil...

På tisdag plockar vi fram besten!

Service, supersprint race, H&R fjädrar och puts, puts, puts. Sen in i garaget igen :)
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Solen skiner och en Z3:a i garaget, vad gör man?. Kopplade från ctek laddaren, kollade vätske nivåer, justerade däcktrycket, i med nyckeln och vrid om...rassel, rassel o skrammel............kunde inte låta bli :),..den startade perfekt och 6:an gick jämnt och fint på tomgång. Fram med solglasögon och en mössa. Första milen gick med taket uppe, de resterande 8 nercabbat. Blev en ordentlig tur ;) och den gick nästan bättre än vad jag kom ihåg :).
Då är den ute igen!

Hade glömt vilket monster det är, WOW!
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Besiktigad 26/3 ua.!!! 5/4 Premiärkörning till Trosa från Nyköping på kustvägen förbi Studsvik. På en del ställen riktiga potthål ( lite slalomkörning). Racebromsarna gnisslar så där lagom ;-). Lunch Trosa Stadshotell, frugan Räkmacka och jag åt deras fantastiska Moules frites wow! Livet leker igen.

///Mårten
Så här blev resultatet iaf. Bilden är tagen 5 min efter att fjädrarna sattes på så den kommer sätta sig lite till. Jag sänkte bara 2,5cm för att få bort lite luft i hjulhuset.

Avgaset låter helt underbart, bland det skönaste jag hört och jag har ändå haft supesprint på 4 M3or tidigare.

Länk
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Jäkligt snygg bil Phoenix M3. Ser ut att vara perfekt sänkt, gillar inte bilar som är för mycket sänkta. Kan du inte lägga upp en ljudinspelning oxå...:).
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
HIO: Moules Frites i Trosa? Är de lika bra som i Belgien? En given resa låter det som så snart jag ställer på bilen.

OT, jag vet.
Visa användare
65
Z4-spekulant
Z4 2.5 roadster -03
Riktigt snyggt Phoenix! Ser att du dessutom håller det välbekanta trygghetsavståndet till familjebilar på parkeringarna! ;)

@z4-spekulant: jag står aldrig på sådana parkeringar. Nu stod jag här endast 30 sekunder medans jag lämnade nycklarna till verkstaden jag lånat :)

Men blir det att man måste stanna så är det som du säger på ett tryggt avstånd, gärna så man tar 2 platser ;)
Zp
47
Zportbilen
Z3 1.9 -96
Ja, då var även min premiärtur gjord. 10-11 plusgrader, solsken, nercabbat och en lagomt kurvig mindre asfaltväg. Perfekt! Nu ska det bli lite mindre pyssel innan värmen kommer på allvar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.