AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
12.330

F11/F31/X5 - Beslutsångest inför köp.

Sida 2 av 2
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
En snygg färg (tycker jag) men extremt känslig mot slitage! Det räcker att en fågel beslutar sig för göra sina behov ngnstans på bilen, så får du ett märke som aldrig går att få bort om du inte är snabb nog att skölja bort det! Så mitt tips är att välja en annan färg!

Egentligen borde ALLA köra BMW!
ga
38
garpenrud
BMW F31 330d Msport
Ok tack! Nu har jag hört samma sak från fel håll, då faller den färgen bort.

Spacegrå/Mephistogrå/Titansilver?
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Alla de färgerna är ju snygga, min personliga favorit är titansilver, många tycker att silver är tråkigt/vanligt, men enligt mig en klassisk färg som aldrig blir omodern! Men det är som sagt upp till var och en att bedömma! Grattis i vilket fall till en oerhört trevlig bil.

Egentligen borde ALLA köra BMW!
Imperialblå är riktigt snygg.
ga
38
garpenrud
BMW F31 330d Msport
Vad tycker ni om carbonsvart då?
Vill du ha en känslig färg så skall du välja carbonsvart, väldigt snygg men också otroligt känslig. Färgen måste du dessutom välja själv. Alla har vi olika smak och det går inte att välja färg till någon annan. Vill du ha en praktisk och populär färg så välj antingen spacegrå eller titansilver är mina råd.

/Anders
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Har du fått bilen än ?:)

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan passa på att döda myten om "frozen"-lacker också. Att de skulle vara överdrivet känsliga håller jag inte med om. Jag skulle säga att underhållet är klart enklare än med en svart bil, är bilen grå så gömmer den dessutom damm på ett extremt bra sätt. Några tvättrepor är det inte heller tal om. Att fågelspill kan förstöra lacker är inget nytt, och gäller samtliga lacker.

Det man ska komma ihåg är att lacken i sig är helt normal, det enda som skiljer är de översta lagren med klarlack.

Det negativa är att det inte är speciellt enkelt att bättra på en eventuell skada, utan hela panelen måste i så fall lackas, och kunskapen kring matta lacker är fortfarande väldigt liten vilket gör att det inte går att lämna till vem som helst.

Nu har väl TS bestämt sig för längesen, men nu finns informationen här om någon annan är sugen på "frozen" :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.