AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
8.905

Planer på inköp av 730d/740d F01. Vilken utrusning är MÅSTE?

Sida 1 av 2
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Har länge spanat på F01 men de har varit lite för dyra tidigare, men nu börjar dom krypa ner mot 300kSEK i Tyskland. Kraven jag har är:
-Diesel
-ej ljusa trälister
-max 7000mil
-max 35k€

Vilken utrusning bör/ska bilen ha för att vara säljbar i framtiden?

mvh
Marin
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Komfortstolar skulle i stort sett vara mitt enda _måste_ krav. Men jag är å andra sidan inte utrustningsfetischist som vissa här.

-------
//Lövet
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Jag skulle gå för åtminstone komfortstolar, komfortöppning, dynamic drive, stora stereon :) annars är ju mer utrustning ju roligare :)

// Johan
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Dynamic drive? Vad är det irl?
Komfortstolar kommer vara ett krav. Navi o skinn är väl standard?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Dynamic drive? Vad är det irl?
Komfortstolar kommer vara ett krav. Navi o skinn är väl standard?
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
"Dynamic Drive i BMW 7-serie Limousin.
Säkerhet och komfort på högsta nivå även vid snabb körning: Dynamic Drive håller via en mängd sensorer reda på hur hastighet, rattutslag och sidoacceleration förhåller sig till den aktuella körsituationen. Med dessa data optimerar systemet chassiinställningen genom stabilisatorer vid hjulaxlarna. BMW 7-serie Limousin kommer att behålla rätt kurs även vid snabba undanmanövrar."

Aktiv farthållare med stop&go tycker jag är extremt fiffigt. Skulle inte vilja vara utan.
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Aktiv styrning med integralstyrning är riktigt trevligt tillbehör med :)

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vad tror ni om den här?
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länken går inte till ett visst objekt.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Länk

Vad tror ni om den här?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag skulle inte valt en L. Tycker det ser fult ut med längre bakdörrar än framdörrar.
Men jag kommer å andra sidan sannolikt aldrig åka i baksätet i en bil jag själv köpt.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tycker L är mycket fetare än standard ;-)
Frågan är hur eftertraktade 4-sits lång är jämfört med 5-sits kort?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då tycker vi helt enkelt olika. Jag skulle känna mig som en chaufför i en L.
Men det är du som ska ha den.

Efterfrågan tror jag är svår att bedöma. Det har ju sålts betydligt fler icke-L i Sverige iaf.

-------
//Lövet
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
När jag köpte tittade jag enbart på bmw;s egna sökmotor för att få enbart bilar med Premium Selection och Europlus-garanti.
Det finns MASSOR med 730d för bra pengar och min erfarenhet var att prutviljan var stor. Visst en hel del lämnade inte så stora rabatter men om visar att man verkligen vill köpa så fanns det en hel del att hämta i form av prutning och tex rabatt på vinterhjul. Köpte själv en uppsättning 19" vinterhjul tokbilligt när jag köpte min bil.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Fanns flera fina 730d och 740d på den stora Niederlassung i Hamburg för nån månad sedan.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det börjar närma sig nu. A4n är såld, men fick en 118d i inbyte som kommer säljas till inbytespriset, vilket Borde gå fort.
Nu tittar ja även på 740i bensin. Trodde först att det var en V8, men det är likadan motor som 335/535 upptäckte jag!
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Pruta 35-45 euro på en 750i så kan du leva med en "något" förhöjd bränsleförbrukning...! :D
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sålde även A6an idag! 2 bilar på 2 dagar....till utsatt pris dessutom! Nu är man likvid:-)
Förslag på lämplig F01 mottages.
Grattis till försäljningarna! Vad får den kosta Marin? Det visar ju att det går att sälja precis som jag gjorde i januari. Skulle sälja en av mina tre bilar men satte för säkerhets skull ut annons på två av dem och sålde sen båda så jag fick köpa en annan bil att åka i.

Det finns ju snuskigt läckra (ursäkta uttrycket) 7-or i Tyskland som kostar nästan ingenting om man jämför nypriset. 730d, 740d och 750i.

Jag tycker du skall satsa på en bil med M-sport och X-drive, men då blir det förstås nyare årsmodellerna och lite högre pris. Men otroligt fina bilar för pengarna. Skall du åka i själv eller köpa för att sälja vidare?

/Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tänker åka själv några månader. Priset helst under 40k€…
Det finns >200 st till salu hos BMW handlare. Frågan är hur mycket dom prutar.
Hittade en voll,voll 740d 09/2009 för 39k€. Men ingen m-sport.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
730d m-sport -11 inhandlad:-)
Är just nu på väg hem från Tyskland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.