|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Fan va kul ni är grabbar.Ärligt talat så finns det ju små kamreor att montera. | |
|
Då bjoerck eller någon annan har utvecklat detta system, meddela då mig jag vill ha ett:) Ha ha hahaha. Söker DeTomaso pantera Support Your Local Big Red Machine! |
|
|
Man köper ett par FOTO blixtar och monterar i bilen, dessa är givetvis kopplade till en typ mikrofon som gör att blixten går av vid ljud.. då kan man skrämma bort många olika typer som är vid bilen.. hehe.. har inget, men borde inte vara svårt att fixa.. Förresten hur skulle ni fixa 220v utan ett väggutag?? Det får bli ett JÄTTE batteri med trafo.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Att fixa 220v utan vägguttag är enkelt. Eftersom stöldskyddet är en bruten krets (tills tjuven petar med sina långa fingrar) drar det ingen ström. Alltså är det bara att koppla på en transformator på det befintliga bilbatteriet. Ett annat, betydligt enklare sätt, att skydda spoilers och dylikt är att byta ut skruvarna till invändig insex och fylla insexspåret med lödtenn. Viktigt är att skruvarna är monterade på sådant sätt att det ej går att använda en tång eller liknande att sätta runt den. |
|
|
Byt ut pinnbultarna på stötfångarinfästningen till genomgående skruv med låsmutter. Garanterat mycket mer jobb för tjuvarna ( jävla pack ). Blev själv drabbad i Emmaboda i år( en dag på strippen ). Bmwkivik |
|
| Men pinbults muttrarna kanske man kan byta mot andra än vanliga sexkants muttar. Det finns väl? | |
318 iS M3 |
Fy fan att ni inte har kommit på det. Jag själv är programerare så jag kommer på alla lösningar till olika problem. Läs vidare... Jag har larm på min bil och precis som de flesta av er. Vist har ni oxå en brytare i motorrummet, typ om de öppnar motor huven så går larmet eller hur? Ni kan koppla en lite trå kanske på 10-15 Amp storlek till era kära M3 stötfångare eller de vanliga går oxå. När man försöker dra i stötfångaren så bryt kontakten och larmet går. Då kan ta den jävuln och bryta nacken av honom eller kanske henne också. Om det är någon som vill ha fler tips så säg till bara. Jag står till tjänst för alla bmw älskare. "Kör BMW Så åldras du inte" |
|
sånt larm hadde jag men va hjälpte det |
|
|
Nu vill jag inte att ni skall missuppfatta detta på något sätt, jag lider nämligen med er. Jag har tex själv råkat ut för en dåre som hade sprungit över min bil, rakt över huven, tryckt in taket och repat bakvingen. Repor över hela dessutom. Men om ni tänker er in i den situationen som tjuven befinner sig i och skall börja skruva loss saker på er bil och han då får en stöt utan desslike... Tror ni inte att detta blir som en utlösare av ett enormt vrede och att han slår sönder hela bilen för er? Det tror jag nämligen. bmwkivik: Blev du av med din front under en dag på strippen? Inne på området? I så fall, hur fan är det möjligt? /Fidde |
|
|
håller med Fidde här... tjuven blir säkert tvärförbannad o går bärsärkagång över bilen... det ska göras ordentligt, tjuveländet skall få en stöt så ska han GRILLAS och det bara ligger en förkolnad skithög intill bilen. *Best Man Wins* |
|
|
Fidde766: Enligt ditt resonemang är det bästa att lämna bilen olåst och lägga alla verktyg som behövs för att demontera frontspoilern väl synliga i kupe´n. De flesta tjuvar vill inte bli upptäckta. Att trasha en bil drar blickarna till sig. den personen som dansade på din bils tak var nog inte ute för att stjäla någonting utan helt enkelt en överförfriskad, alternativt påtänd, idiot. 318 iS M3. Ditt intellekt saknar gränser. Finns uppenbarligen ingen hejd på kreativiteten hos er programmerare. Vad vore forumet utan dig? |
|
| FIdde 766: Jag blev av med min front på en annan parkering precis utanför området | |
|
Mobillarm då??? Då e' de' väl bara å gå ner å ta dem??? Tänker jag ha på 540:n Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Sätt fast front, vinge speglar etc med kardborrband!! lätt att ta med sig grejerna när man parkerar! Så, då var det löst! /K |
|
Johan Baeckström |
Det finns en grej som heter "The Voice". Det är en rörelse-sensor du sätter inne i bilen, men den reagerar på rörelse utanför fordonet. Du kan ställa känsligheten på den, t.ex ca 50 cm runt bilen. Då någon kommer inom räckvidden säger en myndig stämma något i stil med "You are too close to the vehicle, please stand back or the alarm will be activated". Sedan kan man välja huruvida man vill att larmet verkligen skall aktiveras om personen inte backar undan. Det skall funka tillsammans med de flesta larmen på marknaden, ex. Cargard eller Defa. Jag tror systemet kostar runt 2000:- + ett larm om du inte har det... men det kan det kanske vara värt? |
|
Trodde det bara var sånt man såg på amerikanska filmer.... |
|
| mmm.. the american dream comes true, så att säga... :-) Närå, det är faktiskt sant! | |
| Coolt...sånt ska jag ha, med farbror Barbros röst! :) | |
318 iS M3 |
Har den ingen funktion som typ tar fram en kulsprutare om han fortfarande vägrar att backa. "Kör BMW Så åldras du inte" |
| Mosse> Finns även en version av systemet, där du kan spela in ditt eget meddelande, så Farbror Barbro är lååångt ifrån omöjligt vettu! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.