AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.803

KAN MAN ALDRIG FÅ HA SINA SAKER IFRED ?

Sida 1 av 3
Ta
42
Tamm_Tamm
M3 Coupe 93:a
Natten mellan den 13:e och 14:e Augusti så hade "NÅGON" bestämt sig för att "LÅNA" mitt frontparti/spoilerpaket (orginal). Så nu tänkte jag bara slänga ut några krokar på detta forumet i fall det är någon som blir erbjuden att köpa en. Även om den var Dakargul vid stöldtillfället så är dom väl smarta nog och lackar om den, så den kan i princip vara i vilken färg somhelst.
Jag är glad för alla tips jag kan få, stölden skedde i Malmö på Nydala i ett källargarage, så om det finns någon som kanske tror sig komma i kontakt med godset, tveka inte att maila mig.
Bilen är en BMW M3:a 93 års modell, Dakargul.

Hittelön till den som kommer med tips som leder till att spoiler/frontparti hittas, eller eventuell gärningsman/män.

Mvh "Mördarinstinkt väckt"
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Inte igen!!

Detta läser vi snart om dagligen!
Vad kan vi göra för att förhindra dessa drägg...funderar på att koppla på eldkastare under bilen, om nån närmar sig så *fräs!*

Jag ska hålla utkik!
/Klas
Ta
42
Tamm_Tamm
Tackar för det inlägget Klas...
Tyvärr går det ju inte att koppla starkström till en spoiler i plast.......

mvh
Berg

Den är inte lång men den är smal......
318 iS M3
Jävla tjuvar.
Det kostar ju fan inte mycket att köpa begagnad.

"Kör BMW Så åldras du inte"
Ta
42
Tamm_Tamm
Alla kan vi hjälpa varandra, vi håller våra BMW varmt om hjärtat så lite teamkänsla kan ju kanske förändra.
Jag menar att vi får alla se upp med skumma detaljförsäljare eller skumma privatköp.

Jag tänker verkligen tänka ut något som får nästa "LÅNARE" att tänka sig för i framtiden om det verkligen är lönt att göra åverkan med så mycket kroppslig skada som följd.

Det blir prioritering nr 1.

Risken finns ju att man hamnar i "finkan" om man får tag på en sådan gärningsman.

"Mördarinstinkt väckt"
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Va glad att dem inte tog hela bilen..
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Erkänn att man önskar att man kom på dom...vilken känsla!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tamm TAmm...hoppas du inte tolkade mitt inlägg som att jag tyckte du gnällde!
Jag menade "inte igen" som att det är förjävligt att man läser om detta så ofta..

/K
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Montera rakblad där man monterar loss spoilers och grejer... Så får de sitt livs överraskning. Inte ditt problem om de skär fingrarna av sig, de hade ju för sjutton inte vid fästena på ditt spoilerkit på din bil att göra. De får skylla sig själva...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
tamtam ,,dom tog min front oxo den svarta E36 an som du tyckte va snygg tror jag de e du som softede rutor va??? huv, kylare ,speglar.mm skulle kosta 55000:-

mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Jag är både lessen o skitarg. Har själv en gul M3-93 i Malmö. Mina polare tycker att jag är knäpp eftersom jag är VÄLDIGT noga med var jag parkerar den både på dagen (dörrskador) och natten (stöld). Det sjuka är att man måste vara lite knäpp som jag för att få behålla bilen intakt. Har haft den nu i 1 år och inget har hänt eftersom jag alltid ställer den i privat garage (ej gemensamt) och parkerar längre bort på parkeringar och helst längs vägen så man inte har bilar vid sidorna (dörrskador). Ett sjukt samhälle vi lever i...

Mip
Ta
42
Tamm_Tamm
Jag tackar för visad sympati. Och jag kan garantera att jag kommer att göra något som får den klåfingrige att söka akutvård vid ett eventuellt "LÅN" av mina saker igen på bilen då.

Slipper i varje fall självrisken, har pratat med försäkringsbolaget, bara man hade godkännt larm så...
Möjligheten att lägga starkström på skruvarna som håller i tillbehören finns. Koppla 220v på de skruvar/muttrar som sitter på insidan av spoilern (där hederligt folk av misstag ej kan komma åt). Rigga sedan upp en kamera som filmar spektaklet när tjuven kommer och skall norpa spoilern. 220v i skiftnyckeln är ingen angenäm känsla!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Apropå allt detta, är det någon som vet var man hittar speciallarmsannordningar för bilar? Typ larm som har sensorer utanför bilen som varnar folk som kommer för nära, om man rycker i hantaget, m.m.?

/eFx
Ps. Glöm inte att lägga ut filmen på den vibrerande tjuven på internet så att vi BMW-vänner också får avnjuta föreställningen med popcorn och läsk. :-) ds
bjoerck:
Tänkte inte på det... =)

mvh
Berg

Den är inte lång men den är smal......
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Glöm inte bort att vara snabb med spade och sopsäck så man inte åker in för mord ! =)
Allvarligt talat! Det skulle faktiskt gå att göra som jag skrev i inlägget ovan. 220v kanske är onödigt hög spänning men 100v är precis lagom för en fin stöt som inte resulterar i några dödsfall. Skruvarna sitter också på ett sådant ställe att någon inte kan komma åt dem av misstag. Bara man kommer ihåg att avaktivera systemet när bilen lämnas in på BMW-verkstaden så kommer det fungera klockrent.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
trams prat!!!!!!

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vore lite kul att komma ut på morgonen och hitta ett förkolnat lik med skiftnyckel i handen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.