AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.672

Ta bort modellbeteckningen, töntigt?

Sida 2 av 3
Hade 318 märke på min förra 325 (E36) , rejsade ett par gånger med några polare, dom förstod inte att den kunde gå så bra ...... haha

Mvh
Patrik
För några år sen var det en trimmad Alpina med i Bilsport, en E28 har jag för mig att det var. Den hade ett 524td-emblem bak och det tyckte jag var grymt coolt. Jag har inget 325-emblem på min för att jag tycker det är snyggast så. Skulle inte ha nåt emblem även om jag körde M3/M5 så för mig handlar det inte om att dölja vad jag kör.

www.malte-racing.com
Sa
98
Sajlor
330 -01
Emblem skall utgå enl BMW´s egna listor
Hade på min gamla M3cab inga som helst märken utvändigt med modellbeteckning. Snyggt enligt min mening och snyggare med en cosmossvart bil med svart läder.

Har nu inget på bakluckan men faktiskt i de små luftinsläppen på framskärmen har BMW designers lyckats pilla dit ett litet ///M3 märke. Fightas just nu med min inre övertygelse om det skall bort eller inte.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vi kanske ska gå tillbaks till gamla goda tiden då man specificerade hela utrustningen utanpå bilen "5-speed" m.m eller ännu värre "airbag"! :-))

Fulaste "dekoren" är ändå de V40:s som har nån häftig klisterlapp "2.0T" på nedre delen av bakdörren, säger bara ta bort kära vänner.....!

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Du menar Citroën stuket: "CX Prestige GTi turbo 2 katalysator ABS"
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Det finns två ytterligare saker som måste bort ifrån bilen OMG när man köpt den.

1. Vissa bilhandlare sätter en klisterlapp på insidan av bakrutan "Köpt på Bosses Bilskojaraffär KB"

2. Nummerplåtshållaren där det också står bilhandlarens namn (står det www.bmwpower.nu så är det ok)
Att inte plocka bort dessa saker är för mig likvärdigt med att inte plocka bort prislappen på nya kläder som man köpt.
Kowalski
LasseAx: Du har naturligtvis all rätt i världen att framföra dina åsikter här på forumet som rör oss snikmodells-förare utan emblem. Men du bör ta reda på fakta innan du börjar med dina små påhopp.

Du verkar inte känna till det faktum att 316/318 samt 518 levererades UTAN modellbeteckning från fabrik om inte kunden sade till. Detta gällde alltså inte de motorstarkare modellerna där det istället var/är gratis att få emblemet bortplockat från fabrik.
Det var alltså standard utrustning att köra utan emblem för snikmodellerna. Om du undrar över orsken till denna strategi får du nog ringa ledningen nere i Munchen.

Jag överlämnar det till var och en att bestämma om det är fult eller snyggt med emblem, dock kommer man inte ifrån att det blir betydligt mer praktiskt utan.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
varför inte "powersteering" ( såg det häromdagen på en Mazda) Merca skriver tydligen fortfarande ut "kompressor" men har väl slutat med "turbodiesel" ( nu står det väl cdi?) bläääh! Har alltid kört omärkt BMW då jag tycker det är snyggast! Gäller överhuvudtaget i mitt tycke alla bilar då osymmetriska siffror och text enbart förstör karossytor och linjer. Porsche har i allafall på 911 sett till att modellbeteckningen står mitt över "spisen". Men det är klart vill man vara säker på att grannen skall veta att man har 235 och inte 211 hk under huven måste det ju vara viktigt att ha en relevant modellbeteckning där bak. ( 318i 2,0 l 16v, valvetronic, powersteering, abs-cbc, asc-dsc ... snyggt va!)
Richie L
Dem två senaste bilarna 540 & 328 har jag kört
emblemlöst. Handlar ju inte om motorstyrka utan
att det är snyggare att vara diskret. (Bilarna
var så när ja köpte dem!)

Visst är det patetiskt att köra en 316 med m3 emblem,
kjolar osv men så många är det trots allt inte som
kör så.

En del har ju bara ett m-emblem men då kanske dem
har m-ratt, knopp eller vad det nu kan vara.
Är det ok då?

Slutsats:emblemlöst är snyggast!

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
..jag har tillochmed lackat om reg.plåt hållaren så den är helsvart... gillar inte smygreklam om bilfirmor m.m. (även om jag gillar firman).

:-)

rent = stilrent o snyggt tycker jag.

Du skall icke skryta, icke bravera icke säga att du är bra, icke äga BMW
Jag kan inget, vet inget, beröm mig inte...
Allvarligt talat är det inte lite väl mycket jante här...
Jag är bäst jag är duktig jag har (snart)en av världens bästa bilar.
Klart som f-n att jag talar om det för omvärlden..
En del vill visa upp sig o synas (jag)
En del vill inte synas (tryggast)
Men vi vet alla vad BMW är....:-)

Vill oxå ha kompressor.....
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Man kan ju ta bort modellbeteckningen och sätta dit "motorvolymsbeteckningen" istället, läs här: Länk =)

roadZter
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Läste tidigare i forumet om att "dekaltrimma åt fel håll" Jag vet en som hade en 325:a som det stod 316 på luckan :)
ganska komiskt.
Själv har jag bara ett emblem på min bil. Det var de emblemet som satt på när jag köpte bilen.
Ett Hartge emblem.
lite diskret sådär..

----------------------------
King of the road
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Kör emblemlöst bak men har ett AC Schnitzer emblem fram i fronten, är tveksam till om jag ens vill ha det kvar. Är lite splittrad faktiskt

Tycker det är stilrent utan emblem, bilens linjer skall framhävas och då stör bara emblemen.
Har däremot en stripe på bilen men den tycker jag är klockren!

Bug
-Schnitzerbumse med lite extra flås-
Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Har tagit bort mitt 518i för det ser fanimej inte bra ut med emblem tycker jag ! sen vill jag ju inte skylta med att jag kör med en snikmodell =))

Har man ex. en M3 är det praktiskt att ta bort det då folk har en tendens att vara och pilla på bilen då det står M3 på den... har några polare som säger så iaf ! somäger M3:or ! Ni som äger såndanna bilar borde kanske hålla med mig eller ?

Håller med "Marin" också ! fundera på köpa en e28 535i som jag ska bestycka med mitt 518i emblem =)
enda styling man behöver =)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
wrath: Du säger att du tagit bort ditt 518i-emblem "för det ser fanimej inte bra ut" och sen skriver att du funderar på att köpa en 535i och sätta fast ditt 518i-emblem på den. Hur går det ihop? Ser emblem helt plöstligt bra ut om det är en 535'a eller? ;)

roadZter
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Inget emblem här heller

Mvh Marcus

Har inget emblem jag heller, har inte suttit något på från fabrik. Det fanns inte på min gamla 318 -E30
heller och även det från fabrik..
Tycker bilen ser bäst ut utan emblem..
Dr
77
Dr. Cosmo
M3 SMGII CAB - 02
Det är nog individuellt från bil till bil om emblemmen passar eller inte. Själv åkte mitt av samma dag som bilen införskaffades.
Mina BMW emblem på huv och baklucka blev stulna nere i frankrike, hade det inte varit för att fördjupningarna och spåren varit där hade jag nog inte brytt mig om att sätta dit nya, såg faktist lite fräckt ut.
Å andra sidan sätter man inte dit ett M emblem heller som vissa wanabees gör och tror de lurar en och annan.
De flesta som är insatta i BMW vet oftast skillnaderna i allafall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.