|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
LasseAx |
Hej! En sak som ofta förundrat mig är varför så många BMW-ägare plockar bort modellbeteckningarna bakpå bilen. Det är framför allt de som har snikversionerna som verkar vara först med att ta bort beteckningen och vem som helst kan ju fatta att bilen som ligger framför, och som ägaren gjort allt för att den skall se häftig ut, inte är den häftigaste eftersom den då förmodligen hade haft modellbeteckningen kvar. Ganska töntigt och genomskinligt, eller hur? |
| De flesta M5:orna är emblemlösa..de är väl ganska häftiga? Sen är många "vanliga" modeller emblemlösa från fabrik oxå. | |
|
Tycker det blir snyggare helt enklare, ett cleanare arsle på bilen... __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 Länk |
|
| Jag kör en mellanmodell av E39 och har valt att plocka bort emblemet på bakluckan. Den enkla anledningen är att jag är väldigt petig när det gäller estetik. Ett emblem ger osymmetri vilket ser bedrövligt ut. Dessutom fyller inte emblemet någon som helst funktion. Varför måste alla andra veta vad jag kör för någon modell? De som inte bryr sig om bilar bryr sig heller inte om modellen. De som bryr sig om bilar ser vilken modell det är även utan ett emblem på bakluckan. | |
|
Det blir diskret på en M men lite löjlig på en 318.... Men det kan bli för mycket av emblem oxå. I USA finns nästan alla emblem i guld som tillval. Personligen diggar jag krom. Skulle helst vilja ha en emblem för coupe som ser ut som den på tröskeln. Just nu så känns det att det kan alldrig bli FÖR mycket krom. (fast så tyckte man ju inte på 80-talet...) Tomas |
|
|
Har ryckt mitt emblem oxå, inte för att det skall vara "häftigt" utan för att det blir mer estetiskt. Min bil är ju inte så motorklen så att jag skulle vilja få folk att tro att det skulle vara någon modell större direkt. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
LasseAx |
Jo, men det är ju inte ofta man ser en M som är strippad på M-märken. Eller, är det någon här som sett en sådan? |
|
Tjenare. Jag tog bort mitt M3 märke på bilen. Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Trendigt.. Grupptryck.. För att tjyven skall tro att det är en 520..... För att i Sverige är det fult att köpa dyra bilar då blir Svensson avundsjuk och repar bilen. Hmmm i guld sa någon... det vill jag ha på min!!! 540 in GOLD :-) Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Min cab har inga utvändiga M3-märken. /Fredrik |
|
| Min M5:a hade inget emblem bak när jag köpte den så jag monterade dit ett 525-emblem. Polarns 535 med turbo sitter det ett 518i-emblem på. Varför skryta? | |
|
När jag köpte min bil så satt det inte ens på. Det är mer rent utan modellbeteckning. //Schnitzer |
|
|
Hade emblem på tidigare och upplevde att det var många som skulle "dra" vid rödljusen, jag vet att jag inte behöver bry mig men det går inte, så jag tog bort emblemet och vips inga rödljusrace (nästan). /J - Livet börjar efter 250 km/h - |
|
|
Emblemlöst är helt rätt! Tycker oftare det är vassare bilar som saknar emblem, medan 316, 318, osv. har dem kvar. Förr var det kanske tvärtom, men idag är det ju nästan status att köra emblemlöst (visar att man inte behöver skryta... eller om det är tvärtom :). Länk Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
slet bort mitt 315-emblem från bakluckan och limmade fast det i högra grillhalvan istället, hehe... Allvarligt talat ser det ganska fräckt ut... iallafall på långt håll ! Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
...när det gäller borttagning av emblemet bak, så förekommer det väl även på andra märken, inte minst även på Volvo? Eller har jag fel? Håller med dem som tycker att bilen ser 'renare' ut utan en massa text/siffror på bagageluckan! "ett cleanare arsle på bilen..." som ngn uttryckte sig! Alternativt, eller är det lika 'töntigt' att sätta dit ett 318 märke på M-bilen? *s* Huvudorsaken i mitt fall är att jag vill ha en "ren" bil, inget BJÄFS. *Best Man Wins* |
|
|
En "ren" bil utan massa onödiga märken är helt enkelt lättare att hålla ren. Det samlas en herras massa skit i ett emblem. Men det kanske är töntigt att vilja ha en fräsch bil också?? |
|
|
Min saknar emblem både fram och bak. =) Mvh Patrik |
|
|
Ett tag var det rätt vanligt (i Tyskland) att man "underemblemade" bakdelen. Typ 190D på en fetmerca. Eftersom BMW har "utan emblem" med på utrustningslistan (kostnadsfri option...!) så finns det väl viss efterfrågan FP |
|
|
jag har tagit bort emblemet på min 325a. Tycker det e mycket cleanare o finare utan =) Finns på icq: 60288954 |
|
|
Tycker att det är coolare att dekaltrimma åt fel håll:) (520 emblem på en 540). Hade förut en 328 och ville sätta dit 316 märke, men hustrun tyckte att det var fjantigt :( Dagens 528 har inga emblem. //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.