AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
21.088

Test av Meguiars Quick Wax...

Sida 2 av 3
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Mycket bra grejor meguirer! tvätta bilen med deras vaxshampoo, så blir det riktigt bra!
3e
3
3er4now
320dA Touring -11
Jag vaxade min 320 Touring i helgen och insatsen och resultatet var precis så bra som övriga redan rapporterat. Tack kära autopower.se forum för att ni tipsade om denna produkt!

bl
270
bluetrain
x3 msport
Kan bara hålla med! Det blir riktigt bra och har efter tre veckor lite drygt hållt i sig. Att skiten inte fastnar utan det bara är att spola av är riktigt trevligt. Själv gjorde jag åt nästan en flaska (e91) på en gång, kanske tog jag för mycket eller är det så mkt man får räkna med??

Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
på min 540 gjorde jag av med ca 20% av flaskan, höll en månad iaf.
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
på min 540 gjorde jag av med ca 20% av flaskan, höll en månad iaf.
Skaffa mekonomenkortet så får ni rabatt :-)
Och så stavar de Quik istället för Quick, vet inte varför :-/
iM
149
iMike
550i GT -10
BMW R nineT -14
MB E 430T -02
Länk
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Bra tips.
Tvättade bilen idag och konstaterade att den är förvisso ren och inte sträv, men fingret "fastnar" när man smeker över lacken, istället för att "halka". Tydligt tecken på att det inte finns minsta spår av vax kvar va? :)

Såg att 1,9 liter Meguair NXT Generation Car Wash kostar 229 (206) kr på Mekonomen också.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Har testat detta vid ett par tvättar nu. Jag är besviken på hållbarheten. Ett ordentligt regnoväder och skiktet känns som det är borta, pärlar sig inte så där gott vid andra regnovädret. Upplever alltså samma som marin849. Direkt efter behandlingen och vid första kontakt med väta upplevs lacken däremot härligt halkig... Jag kanske är för snål med mängden?

Mvh Martin
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Håller mig till Sonax flytande hårdvax. Tar ju knappt en halvtimme för en amatör som mig att vaxa hela bilen med enkeltrissa och det håller länge...

Hur står sig Megular QW mot ovanstående i hållbarhet?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Länk

Större flaska,och ännu bättre innehåll:)
Ho
1
Holmaan
328I Cab 97
Profossen: Om du tar och forskar lite, inser du att Sonax hårdvax innehåller hela 80%!!!! lösningsmedel. Så ja om du vill stå med detta vid din kropp och bil så visst. Annars har du Meguiars Ultimate Wax, som är grymt mycket lättare att jobba med och ger bättre resultat!

Quik Wax är en underhålls produkt du skall använda emellan waxningarna, men den ger en sjuk lyster! Använd QW var 4e tvätt ungefär.

Ni som använder sonax, prova meguiars.. och säger ni att det inte blir bättre resultat eller lättare att arbeta med, så har ni gjort fel!
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Ok, Hoolman, jag ska använda upp min Sonax och sedan prova M-QW då, eftersom du är så övertygande. Med reservation för att jag vid det laget sniffat bort delar av det limbiska systemet och inte kommer ihåg det längre ;-)
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Hej min bil har precis blivit behandlad med Meguiars NXT GENERATION TECH WAX 2.0. Jag tänkte använda Megular QW typ varannan tvätt för att hålla ytan extra fin. Är det overkill? Kommer jag att skada det lackskydd som redan är på eller kommer jag att märka någon skillnad?

Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Om det skadar/ löser upp waxlagret vet jag inte men sjuk jäkla lyster om du lägger qw ovanpå. Märkte markant skillnad.

Visa användare
17
LillaBlå
120d -08
Hej,

Jag putsade upp min lilla älskling med Meguiares Clay, Ultimate Polish och Ultimate Liquid Wax för några veckor sedan och jag är minst sagt nöjd med produkterna och resultatet. Jag har iofs inte så mkt att jämföra med men tyckte att det var väldigt lättarbetat och det blev ett imponerande bra djup och en otrolig glans. :-) Bilder på en nybehandlad LillaBlå finns i galleriet. Stort TACK till fotografen för bilderna! ;)

Sedan är det både för- och nackdelar med bra belysning när man putsar... Ångrade mig lite att jag inte även köpte Ultimate Compound oxå då jag hade lite problem att få bort de små irriterande vatten/savfläckarna, som syntes väl bra i lysrörsljuset, med polishen samtidigt så känns det som att det hade varit overkill då Lilla blå var i hyfsat bra skick innan behandlingen.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En del skriver att de kör detta på matta bilar, kan det verkligen funka utan ett bra underarbete? Antar att de flesta bilar med matt lack under samma tid dragit på sig en del smårepor också.
Gr
47
Grasfer
120d M-Sport -08
Tjo, lånar tråden lite då det handlar om Meguiar's.

Nån som kan rekomendera något kit för att waxa/polera etc? Tänkte göra lite själv för hand hemma.
Pi
7
Pilåsen
Z4:a 3.0 05:a
Har provat Meguairs 3-stegs polering men var inte alls imponerad över resultatet.
Provade i år att köra med Menzernas produkter och är riktigt nöjd. Polerade och lackbehandlade för en vecka sedan så vet inte än hur länge det håller.

Bollnäs bilvård har massor med bilvårdprodukter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.