AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
21.090

Test av Meguiars Quick Wax...

Sida 1 av 3
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Tvättade av min e46 igår. Körde avfettning och shamponering. Torkade sedan av bilen och den var skapligt matt. Testade Meguiars quick wax. Räckte med 3 sprut på en dörr typ. Sjukt lätt arbetat och bilen ser ny rekondad ut. Sjukt nöjd...

Ska tilläggas att bilen inte varit polerad på ett bra tag. Gick alltså från matt till tok blank :0)

Får köra detta på min m3 till sommaren när den är polerad. Lägga på ett lager efter varje tvätt. Då lär det hålla riktigt länge.

/Fredrik
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Hej!

Hur arbetar man med det snabbvaxet?

På blöt eller torr lack?

Vänligen
Mattias
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15

Vildagnu
120dA 13
Funkar skit bra! Kör det på min pärla.. Provade dimondbrite lackförsegling funkade inte så bra, skaffade en flaska snabb vax. Jäklar vilket resultat. Har gått över bilen 4 gånger på samma flaska för att bygga upp ett lager (om det nu funkar så?) behöver inte köra med Petrolium avfettning nu, utan vanligt milt alkaliskt med schampo, skiten rinner av. Behöver knappt svampa bilen.. Härliga vatten pärlor även efter ca 5 tvättar. Fem stjärnor till Meguiars quick wax., utifrån att det tar ca 15 min att göra hela bilen och resultatet..
// Kalle
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Hej.

Jag gör följande.
1 Avfettar
2 Shamponerar
3 Torkar bilen torr
4 Sprutar på quick wax
5 Arbetar in vaxet med en aplikator
6 Går över samma yta 2ggr
7 Torkar av vaxet med trasan som jag använder efter tvätt

Tvättade av bilen idag. Körde avfettning och det verkar som quick waxet pallar avfettning. Avrinningen är fortfarande brutal. Makalös produkt.
/Fredrik
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Använde detta idag, vilket mirakelmedel det är! Jag blev helt frälst av Meguiars ultimate quick wax.

Bilen riktigt blänker som aldrig förr :O)

Vänligen
Mattias
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Subsoil

Då är vi två, Har testat ganska mycket ur deras sortument och helt klart det bästa jag använt. Körde quick wax på min opolerade 316 och det blir så sjukt bra resultat. Sen att det är hållbart också är ju aldrig fel. Men det absolut bästa är att man kan aplicera medlet på alla ytor på bilen som rutor,lister "you name it" och det tar ca 15 min sen är det klart.
Visa användare
97
Viktor_89
525iA Touring -04
518i -87
840cia individual -93
325 kompressor -93
Hej jag har inte testat någon av dessa produkter som alla vet så är biltemas grejor mkt bättre och mkt mer prisvärt.

men jag undrar om det är någon som vet om det finns polerrondell som man sätter på en vanlig skruvdragare finns att köpa någonstans?
jag har en andvänd har frågat runt på några ställen men alla säger att dessa har utgått!
hör av er om det är någon som vet.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
"Biltemas grejor mkt bättre"!? Dagens asgarv (även om de förstås har några produkter som tydligen lär vara bra)

Jag tror detta är vad du söker, köpte en sådan själv nyligen som jag använde för att polera mina fälgar; Länk

/Masten
Jag hittar inte på något som heter exakt så som ni säger.

Är det denna produkten?

Länk
Visa användare
789
johmei
335i E92
Någon som provat Sonax Wax it Wet som också kört den här Meguiar och kan jämföra? Sonax tycker jag är ganska kass men diggar metoden för applicering. Lägger ni på varannan tvätt eller så?

För i år tänkte jag bara köra Ultima Paint Guard+, men får se om man får övergå i något likt Meguiar om Ultiman inte håller måttet hela säsongen.
H3
10
H3L1X
M5 E61 -07
735iA E32 -88
Headmaster: denna produkt är det. Finns vanligtvis på mekonomen butiker.

Länk
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
Riktigt grym produkt! :D
Någon med före & efter bilder?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hur länge räcker en flaska?
Karl-Hilding
"Hur länge räcker en flaska?"

So what?

Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Min flaska har räckt till ca 7-8 omgångar och då är det ca 2 kvar i flaskan.
Kollegan fick testa på sin Porsche, han vart helt lyrisk över resultatet och hur lätt jobbat det är.. Provade igår Meguiars vanliga hand jagar vax. Resultatet vart något bättre än snabbvaxet, men resultat kontra tidsåtgång Och ryggvärk, så vinner snabb vaxet med hästlängder.
ma
7.450
marin849
Karl Hilding: Jag undrade eftersom jag inte vill tvätta bilen för 10kr/mil när man lägger ihop allt.
Detta ska provas!
Vart köpes detta förresten?
ma
7.450
marin849
Mekonomen t.ex.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.