|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har snokat runt lite men det varkar vara ett faktum att från -10 så verkar det nknapert med lösningar för 535d, alltså F10/F11. Även om jag tycker bilen är helt kanon så kommer man från en 535d Steg 2 från Vtech så känns den rätt trött... Har varit i kontakt med Vetch men där har dom ingen lösning ännu. Det enda jag hittat som känns vettigt är "hustrimmaren" Hartges grejer, men där pratar man runt 25' kr om jag förstår rätt. Är det någon i Sverige som testat den lösningen? Vore tacksam med input från de som har mer info om detta än jag har. /gustav | |
|
Kolla Vtech's hemsida igen, konstigt att du fick det svaret? Länk |
|
|
Carlee, ja, det håller jag med om. Men BMW har aldrig gjort någon 535d med 306 hk, bensinaren 535i har dock 306 hk. Jag tror bara det blivit något fel, har fått svaret att de inte har något just nu för 535d F10/11. Är det någon som har andra uppgifter skriv gärna detta. /gustav |
|
|
samma motor som sitter i 335d Christer Vtech Tuning Göteborg christer@vtech.se |
|
|
Men fakum kvarstår att det inte finns något just för tillfället Christer? /gustav |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tur du inte köpt min om 535an är trött ;) Finns på E-bay, dock vet jag inget om kvaliteten på dem. JAg är ju som sagt nöjd med min prestada. Men 366 PS / 732 NM kan du få för dryga tusenlappen där. Låter för bra för att vara sant. Länk |
|
Än så länge finns det ingen flash till F10/F11 535d, endast boxar. Promotech och Dieselkraft är de enda svenska leverantörerna med boxar. 129 Euro låter lite för billigt för att det ska vara bra grejor. Manhart Racing har också box likasom Steinbauer, vet dock ej om det finns svensk representation för deras boxar. /Janne |
|
|
Janne, har du någon erfarenhet av dess boxar på din 535d? Fick för mig att det var ett sämre alternativ till "riktig" flash. /gustav |
|
|
GuOs farsan vill oxå flasha sin 535IAM-2011 cobbtuning har iallafall släppt en beta release för N55 motorn. det blir den farsan skall ha tillsammans med deras Cobb-Intercooler så det blir steg 1. kolla på deras hemsida för 535d |
|
| jag mailade dom i helgen så jag inväntar svar antingen imorgon eller tisdag | |
|
Tack för det Bianca. Men som vanligt har väl jänkarna ingen för dieselmotorer, brukar ju bara vara för bensinarna. Hittar iaf ingen på deras hemsida. /gustav |
|
Verdi |
En box är väl rätt enkel i sin konstruktion så den kan man säkert producera och sälja för en tusenlapp styck och göra god förtjänst. Skulle själv inte använda en om man så fick den gratis. Ser ut som att min nuvarande bil är den sista som jag trimmar. En era som går i graven. :-) |
|
Gustav, nej jag har ingen egen erfarenhet av något trimm till min F11:a, men hade en Promotech-box till min E91 330d, med gott resultat. Till min E61:a 535d hade jag en Vtech-flash via deras RTS-modul. Fungerade mycket bra och den saknar jag än i dag....... Det jag saknar med F11:an i dag är den där lite extra snabba responsen som jag fick med Vtech-flashen. Verdi: Vad har du för trimm idag ? /Janne |
|
Verdi |
Jag har Bluefin. Fungerar bra men lådan är nog mer harmonisk med originaleffekten dock. |
|
Tack för respons. Av det lilla jag själv har läst om det här med boxar så är det, även om det såklart blivit bättre, ingen jag törs hänga på en relativt ny bil med patrikelfilter och grejer. Sen finns det som vanligt när det kommer till chip/trim/map/box femtioelva åsikter och lika många småpåvar som vet exakt hur det fungerar. Jag vet inte, därför frågar jag. :-) Har jag fel i mitt resonemang som antyder att box känns tvivelaktigt för min del i en F11 och att det är bättre att vänta på när (eller om) en riktigt flash dyker upp på marknaden? Skall sägas att jag kört med Vtech Steg 2 i min gamla 535d med superbra erfarenhet. Är dock ingen andrenalinstinn tonåring som ligger på maxvrid vid varenda rödlyse eller kurva utan kör lugnt men uppskattar kraften vid omkörning på framförallt motorväg i 120 km/h. /gustav |
|
|
Är av samma uppfattning som dig Gustav, det goa vridet vid 110 - 120 som jag hade i E61:an är skönt att ha vid omkörningar. Tids nog borde det komma någon vettig flash.... /Janne |
|
|
Ja ha, finns det någon ny info i ärendet? Såg att Tekniktema hade en box som var "billig", skulle ge 358/700 hk/Nm. Möjligvis ingen som testat? /gustav som börjar bli otålig :-) |
|
| Farsans Hartge Modul är på väg,ska bli intressant att se skillnaden från org 306hk/400nm och 362hk/480nm | |
| Gäller en 535IAM-2011 | |
|
Hartge har samlat en del pressklipp på sin hemsida och jag hittade detta från Bilsport (!) Kul att de lägger upp en artikel på svenska: Länk ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tack Narvselius! Kul att läsa om Harge, speciellt eftersom det är den bilen jag har. Men dom kör med Piggyback, kan man misstänka att skillnaden mot tex Tekniktema (som är 20' kr billigare...) inte är gigantisk? /gustav |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.