|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Ta loss och kolla DISA-ventilen. Den sitter med två skruvar och är grislätt att ta loss. I den sitter ett spjäll som går in i insuget. Det är både elektriskt och vacuumstyrt . Det är ganska vanligt att axeln från solenoid och vaccumstång som går in till spjället går av. Om axeln som är av plast och dessutom ihålig, går av kommer det vara ett 5 mm stort hål från atmosfären in till insuget. Dessutom kan spjället fladdra som det vill och påverka gången/effekten. Detta har hänt på min och det började med samma felkoder som du har, sedan eskalerade det hela med ojämn tomgång och en shitload felkoder, bl.a "cylinder misfire fuel cut off. på alla cylindrar. Det intressanta vara att den gick i det närmaste perfekt när man tog loss kabeln till LMM vilket innebar att jag han byta den också innan jag hittade felet:-( Lycka till! |
|
| vart sitter den har du någon bild du kan skicka? | |
| Länk är det 7an? | |
|
den sitter bredvid lmm på insuget. det är en ca 10x15 cm plastlåda som är ca 5 cm tjock. på bakre kortsidan sitter det en liten vacuumklocka, ca 5cm i diameter. det sitter en elsladd i en kontakt mellan lådan och klockan och hela paketet är fastskuvat med två torxskruvar som sitter lite diagonalt förskjutet. när du lossat de skruvarna drar du bra ut hela paketet. spjället sticker rakt in i insuget. om sjället sitter löst och går att vrida utan att axeln följer med är den kass. utanpå plasthöljet sitter det ett litet droppformat plastlock över länkaget till spjällaxeln som lätt går att sprätta upp med en liten skruvmejsel. ska se om jag kan lägga upp en bild men jag tror du hittar den efter min beskrivning... |
|
| är det den här du menar 7an på bilden?Länk | |
|
japp... detalj 7 på bilden. |
|
| kolla disan under helgen men den verkade va okej efter jag kollat på denna filmen och gjorde så som han gör i filmen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.